Toon posts:

"Next Gen" Game PC > AMD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik lees overal dat er nu beter gekeken wordt naar AMD CPU's enzo om de ports van next gen consoles goed te kunnen draaien, aangezien in die consoles nu ook alles van AMD zit. Klopt dit of is dit nog totaal gokken momenteel?

Zoja, welke CPU-moederbord combinatie kan momenteel aangeraden worden voor AMD aub?
Ben van plan om een 'living room game pc' samen te steken in een Bitfenix Prodigy case die ook makkelijk te verplaatsen is naar bureau voor shooters, in de zetel als mediacenter of voor Steam Big Picture games met controller.

Thanks!
Mathieu

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En, wat heb je zelf ontdekt? Op Tweakers hebben we graag dat men ook een klein beetje moeite doet, zoals ook wel in de DAA sticky staat.

De AMD cpu's die aangeraden worden onder het mom van "next gen" zijn de octocores. Jammer genoeg zijn er geen itx-bordjes die een AM3+ socket hebben.

En dan zit je vast aan FM2,met een Athlon of een A-X ook leuk, maar vooral als je een beperkt budget hebt, anders is een i5 met een ITX bordje een stuk sneller.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf al heel veel gelezen en ontdekt, geloof me. :)
Bedankt voor het antwoord in ieder geval, jammer dat er geen ITX mobo's zijnv oor AM3+.

Ik denk dat ik dan maar beter kijk naar de I5 inderdaad... maar wil binnen hier en paar maand geen problemen hebben met bijvoorbeeld GTA 5 port etc. :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, met GTA5 weet je het ook maar nooit, als het weer zo'n dramatische port is...

Als de kwaliteit van de ports eens omhoog gaat, en dus eens quadcore's gaan ondersteunen, zul je ingame weinig verschil merken tussen een goede Athlon en een i5.

Het is ook maar net wat je budget is trouwens. GPU gaat bij games nogsteeds voor een CPU.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bitfenix kwam net op de proppen met de Prodigy MATX! :)
http://www.bitfenix.com/g...oducts/chassis/prodigy-m/

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Het hangt er ook vanaf wat voor spellen je speelt.

Shooters zijn vaak console-ports en dan is de AMD FX zeker interessant.

Speel je vaak strategie zoals Total War, Civilization, Sim City,... of simulatie zoals De Sims, Kerbal Space program,... dan ben je beter af met een Intel.
Pagina: 1