Cisco WRT160NL wifi bereik vergroten.

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wij hebben een Cisco WRT160NL wifi router thuis. Nu werkt dat allemaal erg goed, behalve dat het bereik niet heel groot is. Nu heb ik in de instellingen van de router gekeken of je hem 'harder' kan zetten, maar ik kan die mogelijkheid niet vinden. Wel staat hij nu op 20hz en kan ik ook kiezen voor 40hz. Heeft dit iets te maken met het bereik?

Iemand tips om het bereik te vergroten zonder de router te verplaatsen? Ik heb namelijk alleen in de huiskamer bereik, en die is niet erg groot.

Is het schadelijk voor de gezondheid om het wifi signaal krachtiger te maken?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

WiFi heeft zijn beperkingen zoals bijvoorbeeld het zendvermogen. En dat is maar goed ook, anders zou er veel meer interferentie zijn. Je zou eens op GoT kunnen zoeken naar vergelijkbare topics (je bent niet de enige ;)), veelal wordt aangeraden om op 20MHz te blijven en een rustig kanaal te kiezen. Dat laatste kun je controleren met een tool als inSSIDer.

Als dat niet werkt zou je nog naar alternatieve firmwares kunnen kijken (OpenWRT), maar ik weet niet of daarvan een geschikte versie voor jouw router van is.

Eerst het probleem, dan de oplossing