Thuisgroep kan geen verbinding meer maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Hallo,

Ik vind het heel jammer dat ik voor iets stoms als Windows Thuisgroepen een topic moet maken, maar ik kom er niet meer uit en kan geen informatie meer vinden die mij verder zou kunnen helpen.

In ieder geval deelde ik vroeger altijd bestanden via het netwerk, omdat dat lekker snel ging en ik een hekel heb aan bijv. 100GB te moeten kopieëren via een USB stickje. Sinds ik Windows 8 heb, heb ik het niet meer geprobeerd, maar ik wilde vanavond graag wat overzetten. Ik kom echter nergens meer in. Als ik naar Netwerk ga in Verkenner, duurt het lang voordat hij pc's vind (multimedia-apparaten vind hij wel meteen) en als ik op een pc dubbelklik, duurt het lang voordat het groene balkje volloopt. Uiteindelijk meld hij dan dat hij geen verbinding kan maken met de volgende foutmelding:
"Geen toegang tot \\Naampc
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op Problemen vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en oplossen.
Details:
Foutcode: 0x80070035
Kan het netwerkpad niet vinden."

De foutcode brengt me ook niet verder. Ik heb pagina's aan Google-resultaten doorgelezen en geprobeerd, maar over het algemeen blijft het bij wat basisdingen checken (zoals Services nalopen) of een nieuwe Thuisgroep maken.

Problemen vaststellen doet uiteraard niks en komt altijd met dezelfde fout: "Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar het apparaat of de bron (Pcnaam) reageert niet."

Ik heb een modemrouter waarop alle pc's bedraad zijn aangesloten. Alle pc's draaien met de Windows firewall en Windows Defender (mijn pc met Windows 8 Pro) of MS Security Essentials (de Windows 7 pc waarmee ik verbinding probeer te maken).

Ik heb al meerdere thuisgroepen aangemaakt en verwijderd en pc-namen aangepast en dergelijke, maar het veranderd helemaal niks.

Wie heeft er enig idee hoe ik bestanden van Windows 8 Professional naar Windows 7 Home Premium kan overzetten? Een compleet andere oplossing mag ook, want Windows Thuisgroepen geven voor mij veel te weinig foutmeldingen om er wat mee te kunnen. Als het even kan gewoon dubbelklik op een pc in het netwerk, even inloggen, naar bureaublad, nieuwe map en kopieëren maar. Zo deed ik het vroeger, zonder dat ik ooit iets met Thuisgroepen heb hoeven in te stellen.

Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
En als je ze op IP adres probeert te benaderen? Sinds wanneer werkt het niet meer? Wat is er gewijzigd in je infrastructuur?

Krijg je niet de mogelijkheid om een wizard te starten die gaat proberen de boel te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
De enige wijziging is de upgrade van Windows 7 Ultimate naar Windows 8 Professional. Al begin ik me nu af te vragen of ik upgrade niet met aanhalingstekens moet gaan schrijven :)

Als ik hem bijvoorbeeld op 192.168.178.16 via Verkenner probeer te benaderen? Dat is in ieder geval het IP adres dat ipconfig op de W7 pc mij geeft. Dan opent mijn browser en krijg ik dit:
"The connection has timed out
The server at 192.168.178.16 is taking too long to respond."
Of bedoel je iets anders?

Ja, zo'n wizard krijg ik na de foutcode. Maar het enige wat die kan bedenken is: "Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar het apparaat of de bron (Pcnaam) reageert niet."

Bedankt voor het meedenken!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm.....lijkt mij een firewall die geen inkomend verkeer accepteert? Zet de firewalls op de clients eens tijdelijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Sorry dat ik zo laat antwoord! Ik was te druk met andere dingen. Ik had in ieder geval al geprobeerd zonder firewall in te loggen, maar hij gaf nog steeds een foutmelding. Ik had een paar dagen nadat ik hier gepost had even snel een nieuwe partitie aangemaakt en daar even een nieuwe image heen gekopieerd en daar werkte het wel gewoon mee. Ik heb vandaag dus maar even een back up gemaakt en naar die nieuwe image gemaakt, want het maakt voor de persoon in kwestie niks uit en het scheelt voor mij veel moeite :P Maar bedankt voor het meedenken en ik heb in ieder geval ingezien dat ik nog wat meer moet leren over Windows en netwerken!