Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik moet voor mijn nieuwe baan een nieuwe telefoon uitkiezen. De keuze is reuze, maar het bedrag is beperkt tot een maximum van 380 euro (incl.). De Iphone 4 is dus het maximum wat ik zonder zelf bij te betalen kan nemen. Nu zijn er ook meerdere keuzes, zoals de Sony SP, Nokia 920 of een HTC One x. Allemaal goede telefoons, maar ik weet echt niet meer wat ik moet kiezen.

Wat wil ik ermee? Mailen, whatsappen, internetten en bellen. Dus camera is minder van belang, scherm is van belang en snelheid is ook van belang. Daarnaast wil ik een stabiel systeem. In eerste instantie was mijn voorkeur de iPhone 4, maar dat ding is al best oud.

Kan iemand mij helpen bij mijn keuze?

Bij voorbaat dank.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet het besliste een telefoon uit de Nederlandse retail zijn of mag het ook een zelf geïmporteerde telefoon zijn? Ik ben namelijk ontzettend tevreden met mijn Faea F2 toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja per se uit de Nederlandse retail.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je nog een maandje wachten?
Als de iPhone 5S uitkomt zal de 4S wel in prijs zakken tot 388,-

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar als de iPhone 5s er is, duurt het nog wel een maand voordat hij daadwerkelijk te koop is. Een maand zou nog kunnen, maar twee is echt teveel.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wat voor werk doe je? / lees: ben je overdag afhankelijk van je telefoon om te bellen, om mails te lezen, etc. Of is e.e.a. meer voor buiten werktijd.
Ik noem maar wat: iemand die hele dagen op de weg zit, die wil graag een groot scherm, zodat hij zakelijke mails makkelijk kan lezen en dergelijke. Een ander heeft het vooral nodig om zakelijk bereikbaar te zijn en zoekt andere zaken.

Je moet vertellen wat je ermee doet, wat jij belangrijk vindt.
Mailen, bellen, internetten en whatsappen doet vrijwel iedereen, dat zegt weinig.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie, Quacka. Inderdaad doen die dingen bijna iedereen, maar ik wilde eigenlijk mee duidelijk maken dat de camera mij niet interesseert, net zo min of de games er goed uitzien.
Bouwkwaliteit vind ik ook belangrijk, dus niet teveel (glanzend) plastic-achtig.

Wat voor werk ik doe? Ik zit in de export. Dus regelmatig buitenland en ook kantoorwerk. Met name op het kantoor gebruik ik hem enkel voor het bellen en het whatsappen. Maar in het buitenland wil ik hem graag gebruiken om te mailen en om te browsen. Dus een groot scherm is wel fijn.
Wat is in mijn geval de beste keuze? Nogmaals het is niet voor privégebruik, daarvoor heb ik een overigens een HTC Desire X, die ik niet meer zou nemen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Nokia Lumia 920.

Je zegt dat je hem zakelijk gaat gebruiken. Ik heb voor de Lumia 620 een review geschreven waarin ik behalve de telefoon ook de software review voor zakelijk gebruik. Wellicht heb je wat aan het software gedeelte: Klik. WP8 werkt goed met Office 365, maar met SharePoint zijn er nog wel wat onhandigheden.

Vriendinlief heeft de 920. Software is voor de gebruiker helemaal gelijk, maar het toestel is qua hardware op alle vlakken beter dan de 620.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 13-08-2013 22:00 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Is een goede accu ook een vereiste of niet?

Qua stabiliteit zou ik Android afraden, maar dat komt door 2 niet al te beste ervaringen bij mij, dus, wieweet is het nieteens zo heel slecht.

Ik zou ook de Lumia 920 nemen. Windows 8 is stabiel en de lumia's zijn ook lekker stevig.

Als accuduur belangrijk is, dan is een smartphone, iig een highend, geen strak plan.

People as things, that’s where it starts.

• Quacka
2 telefoons. Je wilt niet een telefoon met dual sim zodat je allebei je simkaarten kwijt kunt?

Wat bevalt je eigenlijk niet aan de Desire X? (ook dit zegt weer iets)

http://tweakers.net/price...;317548;317836/categorie/
Ik denk aan de Nexus 4, Lumia 920, Galaxy S III, of Note II. (die laatste is wel erg groot) en dan in die volgorde.

[ Voor 0% gewijzigd door Quacka op 13-08-2013 21:59 . Reden: typfout ]

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 08:35

thorgal21

Forum Noob

Nexus 4... clean android, altijd als eerste de updates, super snel. Top telefoon!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
thorgal21 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:00:
Nexus 4... clean android, altijd als eerste de updates, super snel. Top telefoon!
Persoonlijk vind ik Android bagger als het gaat om zakelijk gebruik. Zakelijk is het soms compleet nutteloos want de fabrikanten klooien maar wat aan met de Exchange support. Sommige fabrikanten hebben zeer goede Exchange support, sommige fabrikanten hebben daarentegen slechte of zelfs geen Exchange support. Dus kijk goed of je het zakelijk wel kunt gebruiken voordat je tot aanschaf over gaat.

iOS en WP8 daarentegen hebben altijd goede Exchange/Office 365 support.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 13-08-2013 22:04 ]

• Quacka
Trommelrem schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Persoonlijk vind ik Android bagger als het gaat om zakelijk gebruik. Zakelijk is het soms compleet nutteloos want de fabrikanten klooien maar wat aan met de Exchange support. Sommige fabrikanten hebben zeer goede Exchange support, sommige fabrikanten hebben daarentegen slechte of zelfs geen Exchange support. Dus kijk goed of je het zakelijk wel kunt gebruiken voordat je tot aanschaf over gaat.

iOS en WP8 daarentegen hebben altijd goede Exchange/Office 365 support.
Wat een bullshit. Zakelijk werkt Android prima, mits je de juiste telefoons kiest.
Zoals gezegd is de Nexus 4 de kale Android, zoals het bedoeld is. Alle updates komen snel en alles werkt prima. Ik heb nog nooit gehoord dat er problemen met exchange zijn. Problemen met mail op WP-telefoons komt me eerder bekend voor. Al zullen dat wel kinderziektes in WP7 zijn geweest.

En ja, er zijn op android ook gedrochten. Telefoons vol met bloatware. Telefoons met te zwakke processors of te weinig geheugen, etc. Je moet door de grote keuze wel beter nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 13-08-2013 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel Trommelrem, goede review.

Vaszaitev, Accu is natuurlijk van belang. Een dag is toch het minimum. Waarom heeft een High end smartphone een minder goede accu?

Quacka, er zijn geen goede telefoons in mijn ogen met dual sim. Alcatel heeft bijvoorbeeld wel van die telefoons, maar die zijn in mijn ogen niet goed genoeg.

Wat er niet aan de Desire X bevalt? Ik kwam van een Desire, wereldtelefoon. Echt wat een fantastisch ding. Was maar 1 probleem, het geheugen. Dat stoorde mij best, dus vandaar een Desire X. Op papier leek die op alle punten beter, single core versus dual core, scherm, android versie, etc. Maar de bouwkwaliteit is erg slecht. Het scherm en de behuizing zijn niet van goede kwaliteit. Mijn vorige Desire zag er als nieuw uit. Deze heeft als drie barsten op het scherm. Ik weet het, het is geen Gorilla Glass, maar dat was mijn Desire ook niet. Ook de achterkant is keihard plastic en erg glad.

Waarom adviseer je de Lumia 620 en niet de 720 of 820?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Highend heeft geen mindere accu, maar, een groot scherm met een dikke cpu erin. Dat is een beetje het probleem. Een low of mid end telefoon heeft een kleiner scherm met minder krachtige cpu en is daarom zuiniger, en gaat dus langer mee met de accu.

Android vindt ik persoonlijk behoorlijk hit-or-miss. Of je vindt het geweldig en wilt niks anders, of het werkt voor geen ruk. Bij is het het laatste.

People as things, that’s where it starts.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:08:
Dankjewel Trommelrem, goede review.

Vaszaitev, Accu is natuurlijk van belang. Een dag is toch het minimum. Waarom heeft een High end smartphone een minder goede accu?
Scherm en processor zorgen voor het grootste verbruik. Hoe groter het scherm en hoe sneller de processor, hoe zwaarder de accu moet worden. Tegelijk willen ze de telefoons lichter maken. Probleem....
Quacka, er zijn geen goede telefoons in mijn ogen met dual sim. Alcatel heeft bijvoorbeeld wel van die telefoons, maar die zijn in mijn ogen niet goed genoeg.

Wat er niet aan de Desire X bevalt? Ik kwam van een Desire, wereldtelefoon. Echt wat een fantastisch ding. Was maar 1 probleem, het geheugen. Dat stoorde mij best, dus vandaar een Desire X. Op papier leek die op alle punten beter, single core versus dual core, scherm, android versie, etc. Maar de bouwkwaliteit is erg slecht. Het scherm en de behuizing zijn niet van goede kwaliteit. Mijn vorige Desire zag er als nieuw uit. Deze heeft als drie barsten op het scherm. Ik weet het, het is geen Gorilla Glass, maar dat was mijn Desire ook niet. Ook de achterkant is keihard plastic en erg glad.

Waarom adviseer je de Lumia 620 en niet de 720 of 820?
was een typefoutje, ik heb het ook over de 920. Ben ook niet zo bekend met de WP-telefoons.

Maar goed: de problemen met de desire X hadden dus niets te maken met android: anders was de keuze gelijk makkelijk geweest ;)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 16:59
Heb zelf 2 maanden geleden voor zelfde budget zakelijke telefoon moeten uitzoeken. Kwam uit op Nexus en die bevalt zeer goed. Mijn wens was in eerste instantie ook de 4S, maar te prijzig. Win8 viel af omdat tig apps die ik met regelmaat gebruik niet beschikbaar waren/zijn.

Verwijderd

Sony Xperia reeks. Ik heb de T, heel erg over te spreken. Accu drain is in verhouding met een Blackberry veel sneller, maar als je gewoon thuis een lader en eentje in de auto hebt is dat niet zo'n punt.

Nadeel van touchscreen is dat het vanuit je zak allerlei programma's openen kan of zelfs kan gaan bellen. Die dingen zijn dus ook in de pocket gevoelig. :) Mijn vervolg telefoon wordt wel eentje met een langere duur, simplistische functies (geen toeters en bellen). Andriod heeft zo zijn voordelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is een skin over Android niet echt een probleem, als het maar goed werkt en niet tegen je werkt. TouchWiz vind ik bijvoorbeeld niet fijn. HTC Sense wel bijvoorbeeld.

Jism, je bent heel erg te spreken, maar je noemt alleen maar nadelen?

Vroeger was het nog makkelijk, nam je gewoon een Blackberry. Maar tegenwoordig zijn die ook niet zo best meer.... :S

Maar goed geen Iphone voor mij dus, als ik dat goed concludeer uit de reacties.

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Dubble A,

je moet voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt. vind je een 4inch scherm voldoende of een 5 scherm?
daartussen zijn er al genoeg te vinden 4.3 / 4.5 etc..
loop een winkel binnen en probeer verschillende maten uit, zo weet je tenminste welke grootte je wilt.

Daarnaast zal ik een krasbeschermde scherm aanraden.

Over de OS. als je een gebruiksvriendelijke wilt moet je inderdaad voor de iphone kiezen.
wil je wat zakelijker is w7 meer je keus. android is meer voor der tussen zegmaar ;)

• Quacka
eigenlijk is de iphone meer gebruiksmakkelijk. Gebruiksvriendelijk is al discutabel. Ik vind het bijv fijn dat ik veel instellingen zelf kan aanpassen. Android is voor mjj dus heel gebruiksvriendelijk. Daarintegen zal een ander de iphone vriendelijker vinden, omdat ze niet gek worden gemaakt met tig instellingen.

ts: idd geen iphone met jouw budget...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
neem ook mee hoe je hem zakelijk gebruikt, ligt hij op tafel of niet, moet / wil je iets uitstralen of niet, etc.
ook moet je nadenken hoe je hem draagt, borstzakje, broekzak of...

voor internetten vind ik het scherm van een iPhone 3/4/4S te klein, dus als je dat vaak doet is het advies negatief. Echter het toestel is nu wel een van de meest gebruikte zakelijke telefoons, dus als je dertien in een dozijn uitstraling wil moet je de iPgone nemen.

de Nokia 920 is fors maar wel een goede opener van gesprekken en een beetje eigenzinnig. gebrek aan apps is geen dealbreaker, meeste apps hebben ook een website met dezelfde content en dan komt het grotere scherm goed van pas.

bij Androids is het merk en uitstraling afhankelijk. echter de ruzie tussen Google en MS over allerlei kleinigheden kan roet in het eten gooien voor bepaalde zakelijke ondersteuning, echter zolang je bij de grote fabrikanten blijft is er beperkte kans op issues want die hebben de nodige licentie overeenkomsten om eventueel zelf zaken toe te voegen. wat dat betreft is de sony sp dan ook een goede keuze en zakelijk zeker aanvaardbaar.
Pagina: 1