• anonymoose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 22:49
Hi,

Ik heb nu een grafische kaart met 2x PEG6.
Ik heb een niuwe kaart besteld maar zie nu pas dat die PEG6 + PEG8 is. Hoe kan ik dit nu oplossen?

Huidig: pricewatch: EVGA GeForce GTX 460 FTW 1GB
Nieuw: pricewatch: EVGA GeForce GTX 760 2GB Superclocked ACX Cooling
Voeding: pricewatch: Antec Sonata III 500

[ Voor 59% gewijzigd door anonymoose op 13-08-2013 21:13 ]

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 22:33
Tja als je voeding niet nog een 2 pins stukje aan de 6 pins heeft hangen zit er niks anders op dan een andere voeding kopen. Je kun bijv. deze dan kopen pricewatch: XFX Pro 550W deze wordt vaak aangeraden in bbg's.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je haalt een verloopstekkertje. Zo gek veel verschil zit er niet in die aansluitingen, het zijn 2 groundlijnen (in elk geval op mijn voeding). Als je voeding maar stevig genoeg is moet dat geen probleem zijn.

• anonymoose
superrock schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:15:
Tja als je voeding niet nog een 2 pins stukje aan de 6 pins heeft hangen zit er niks anders op dan een andere voeding kopen. Je kun bijv. deze dan kopen pricewatch: XFX Pro 550W deze wordt vaak aangeraden in bbg's.
Jammer. En zitten alle kabeltjes hier dan bij voor al men hardware?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De specs van je huidige voeding vermelden dit:
1 x 8-pin (6+2) and 1 x 6-pin PCI-E connectors
dus volgens mij valt er niets op te lossen.
anonymoose schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:24:
En zitten alle kabeltjes hier dan bij voor al men hardware?
Heb je de specificaties al bekeken?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• anonymoose
8088 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:34:
De specs van je huidige voeding vermelden dit:

[...]

dus volgens mij valt er niets op te lossen.
De 8 pin zit helaas al op het moederbord aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door anonymoose op 13-08-2013 21:35 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Huh? dat is geen PCI-e maar CPU 2x4... Moet je ook zeker niet met elkaar verwarren (past alleen met heel hard doorduwen, niet aan te raden)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• anonymoose
millman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:38:
Huh? dat is geen PCI-e maar CPU 2x4... Moet je ook zeker niet met elkaar verwarren (past alleen met heel hard doorduwen, niet aan te raden)
Hmm... het enige wat ik nog los zie hangen zijn een hoop 4x1 pins, die dienen volgens mij voor HDD?
En een 2x2.

[ Voor 7% gewijzigd door anonymoose op 13-08-2013 21:44 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Dan heb je een andere voeding, want in de specs van de link staat wel degelijk:
4+4 pin (voor cpu/moederbord)
6+2 pin (pcie)
6 pin (pcie)

• anonymoose
mitsumark schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:10:
Dan heb je een andere voeding, want in de specs van de link staat wel degelijk:
4+4 pin (voor cpu/moederbord)
6+2 pin (pcie)
6 pin (pcie)
Heb de tower 5 jaar geleden gekocht. Heb alles toen in de winkel laten assembleren.

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-01 19:20
Haal gewoon een verloopstekketje bij je lokale computerboer zoals TERW_DAN al eerder zei.
kost misschien een knaak en je kan weer gamen.
De 500W die je nu hebt moet ruim voldoende zijn om 1 GTX760 op te draaien.

• mitsumark
Kijk anders even of er inderdaad wel de Antec EA 500D green voeding in zit.
http://www.antec.com/pdf/flyers/EA500D_flyer_EN.pdf
• 8 (4+4)-pin ATX12V/EPS12V connector for CPU
• 1 x 8-pin (6+2) and 1 x 6-pin PCI-E connectors

Als de verkoper niet met de voeding heeft gesjoemeld moet je de juiste aansluitingen hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door mitsumark op 13-08-2013 22:14 ]

• anonymoose
WllmZ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:12:
Haal gewoon een verloopstekketje bij je lokale computerboer zoals TERW_DAN al eerder zei.
kost misschien een knaak en je kan weer gamen.
De 500W die je nu hebt moet ruim voldoende zijn om 1 GTX760 op te draaien.
Dat zou ideaal zijn :)

Zou je misschien kunnen aangeven waar ik dan concreet naar moet vragen?
En moet de voeding dan worden opengevezen of hoe connecteer je dat?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

anonymoose schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:41:
Hmm... het enige wat ik nog los zie hangen zijn een hoop 4x1 pins, die dienen volgens mij voor HDD?
En een 2x2.
Wat je los ziet hangen doet er weinig toe, want wat je nodig hebt zit toch al aangesloten? Wat zit er nu aangesloten op je GPU?

Als de specs kloppen zou het zoiets moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• anonymoose
8088 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:20:
[...]

Wat je los ziet hangen doet er weinig toe, want wat je nodig hebt zit toch al aangesloten? Wat zit er nu aangesloten op je GPU?

Als de specs kloppen zou het zoiets moeten zijn:
[afbeelding]
Op basis van die foto ben ik beginnen zoeken. Maar het is gewoon 2 keer 6 pins.
Dan zal ik dit moeten bijkopen:

http://www.tones.be/produ...abel-45cm-premium-sleeved

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, want dat is een verlengkabel. En je hebt al geen 8-pins om mee te beginnen geef je aan.

Allereerst zou ik trouwens eens proberen of het met 2x6-pins niet gewoon werkt, want dat kan best eens zonder problemen functioneren. Zolang je de kaart niet (verder) verder gaat overclocken, waarbij extra stroom en stabiliteit er van nodig kan zijn, hoeft het geen probleem te zijn.
Vaak zijn de twee extra ground pinnen die een 8-pins PCI-E stekker heeft toch maar korte draadjes die naar een dikkere ground van de 6-pins gaan. Aangezien je een voeding van goede kwaliteit hebt (als het echt een Antec is) verwacht ik dat de kabels van de 6-pins het best aankunnen zonder echt warm te worden.

Bovendien als je adapters gaat gebruiken zou ik kiezen voor een 2xMolex (4pins) -> 8pins PCIe power, in plaats van een 6-pins -> 8-pins PCIe. Als je die mogelijkheid hebt lijkt mij dat preferabel omdat je het dan netter verdeeld.Als je een verloopje koopt, maakt welke dat is niet zoveel uit.
Maar het zou zonder gewoon kunnen werken.

[ Voor 87% gewijzigd door Ultraman op 14-08-2013 13:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Je hebt, volgens eigen zeggen, twee keer een 6-pins PCI-E stekker. Eén daarvan moet een 8-pins PCI-E stekker worden. Dan heb je toch niets aan een 8-pins verlengstuk?

Zoiets heb je nodig: https://www.google.com/search?&q=6+to+8+pcie
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=pcie+6+pin+to+8-pin

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 13-08-2013 22:30 ]

• anonymoose
Heb ik even gemist ;)

Bedankt allemaal voor de hulp! Newbie heeft weer wat bijgeleerd :)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Mooi :) Kun je nog opzoeken welke voeding je precies hebt? Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 13-08-2013 22:31 ]

• mitsumark
Mee eens, als het blijkbaar de antec voeding niet is (wat raar is want die komt bij de behuizing), dan kan het best wel eens een C kwaliteit bagger voeding zijn waar je helemaal geen high-end videokaart op wilt zetten...

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 13-08-2013 22:40 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:18:
Of je haalt een verloopstekkertje. Zo gek veel verschil zit er niet in die aansluitingen, het zijn 2 groundlijnen (in elk geval op mijn voeding). Als je voeding maar stevig genoeg is moet dat geen probleem zijn.
Als je met verloop stekkertjes met gaan klooien is je voeding zowiezo al niet goed.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Eigenlijk ben ik t met rampage wel eens..Als je de benodigde aansluitingen niet hebt is nog maar de vraag of het vermogen dat nodig is geleverd kan worden. Hoeveel ampre heb je op de 12v lijn?

• anonymoose
millman schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:23:
Eigenlijk ben ik t met rampage wel eens..Als je de benodigde aansluitingen niet hebt is nog maar de vraag of het vermogen dat nodig is geleverd kan worden. Hoeveel ampre heb je op de 12v lijn?
Hoe kan ik dit zien?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RampageNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

Als je met verloop stekkertjes met gaan klooien is je voeding zowiezo al niet goed.
Dat hoeft natuurlijk lang niet altijd.
Ultraman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:24:
Bovendien als je adapters gaat gebruiken zou ik kiezen voor een 2xMolex (4pins) -> 8pins PCIe power, in plaats van een 6-pins -> 8-pins PCIe. Als je die mogelijkheid hebt lijkt mij dat preferabel omdat je het dan netter verdeeld.
Zou dat nou nog veel uitmaken in dit geval? Omdat 't niet meer is dan wat extra groundlijntjes?

• anonymoose
Ultraman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:24:
Allereerst zou ik trouwens eens proberen of het met 2x6-pins niet gewoon werkt, want dat kan best eens zonder problemen functioneren. Zolang je de kaart niet (verder) verder gaat overclocken, waarbij extra stroom en stabiliteit er van nodig kan zijn, hoeft het geen probleem te zijn.
Ik denk dat ik dit eerst ga proberen. Bestaart er hier gevaar om de hardware te beschadigen bij lang gamen?

• nvidia666
  • Laatst online: 11-10-2025
2 keer 6 pin is = 2 x 75 watt + nog 75 uit pci slot dus 225 watt
en tdp is 170 watt en laten we nu nog zeggen 200 helemaal maximum
dus in theorie moet dat zeker lukken
maar dan zou ik OC'en wel afraden

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• anonymoose
Volgens testresultaten van hardware.info loopt het wel op tot 310 watt.
Wat zou er dan gebeuren mocht ik Metro op max draaien?

http://nl.hardware.info/p...cx-2gb#tab:testresultaten

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:00

Compizfox

Bait for wenchmarks

Uitgaande van dat de voeding zelf het aankan, zullen de kabels hoogstens wat warm worden. Maar ik verwacht niet dat het zo erg is dat ze doorbranden.

Trouwens, ik weet eerlijk gezegd niet of de videokaart het 'accepteert' dat er maar 2x 6-pins wordt aangesloten. M.a.w., of ie het dan wel gaat doen.
Iemand die daar ervaring mee heeft misschien?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, dan doet een kaart het niet, wel als je de 8 pins verloop gebruit. Afhankelijk of er voldoende ampere beschikbaar is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

anonymoose schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:01:
Volgens testresultaten van hardware.info loopt het wel op tot 310 watt.
Wat zou er dan gebeuren mocht ik Metro op max draaien?

http://nl.hardware.info/p...cx-2gb#tab:testresultaten
stroomverbruik van het volledige systeem is wat anders dan het stroomverbruik van enkel de videokaart...

Buiten dat, gewoon een verloopstukje halen van PCI-E 6 naar PCI-E 8. Nieuwe voeding is nutteloos.

-_-

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://store.antec.com/Pr...een/0-761345-27504-0.aspx

Waar zijn we allemaal mee bezig?

Bij de voeding in de case die je hebt hoort gewoon een 6+2 pin connector te zitten! Je hebt een 4+4 pin voor het moederbord, zoals je al eerder aangaf en er zit dus ook gewoon een 6+2 pin connector op de voeding! (En nee, deze connector kun je niet missen, want alle connectors zitten vast aan de voeding.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lees even het topic door. Blijkbaar zit die er toch niet aan.

Maar zoveel maakt het niet uit, met 2x6-pins zou het ook prima moeten werken.
8 pins voegt enkel 2 ground lijnen toe en in de meeste gevallen zijn dat niet eens echte lijnen naar de voeding maar korte verlengstukjes vanaf twee ground lijnen van de 6 draden vanuit de voeding.
TERW_DAN schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:33:
Zou dat nou nog veel uitmaken in dit geval? Omdat 't niet meer is dan wat extra groundlijntjes?
Nee, maakt vrijwel niks uit. Ik zou halen welke je kunt krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 14-08-2013 13:37 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ultraman schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:36:
Lees even het topic door. Blijkbaar zit die er toch niet aan.

Maar zoveel maakt het niet uit, met 2x6-pins zou het ook prima moeten werken.
8 pins voegt enkel 2 ground lijnen toe en in de meeste gevallen zijn dat niet eens echte lijnen naar de voeding maar korte verlengstukjes vanaf twee ground lijnen van de 6 draden vanuit de voeding.

[...]
Niet echt. Of je nou 6->8pins PCIe koopt, of 2x molex -> 8 pins PCIe, als je een single rail voeding hebt zoals hier het geval is komt het toch van dezelfde bron.
Ik heb het topic doorgelezen, maar in dat geval kun je er ook niet zeker van zijn dat er voeding ook wel echt een Antec is.

Het zou daarom handig zijn als de TS eens kon bevestigen wat nu zijn voeding was, wellicht is deze door de PC boer omgewisseld voor een budget model. In dat geval zou ik 2x6pin ook afraden.

In ieder geval, het lijkt me sterk dat hij wel een Antec 500D heeft, maar dan toevallig net het model zonder de 6+2 pin connector :?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik vind het ook vreemd, maar er is al aan de TS gevraagd om eens te controleren welke voeding hij nu heeft.
Kan ook zijn dat er meerdere revisies bestaan van de Antec 500D en dat de meest recente revisie wel een 6+2-pins stekker heeft, maar dat een oudere revisie (die hij dan mogelijk heeft) enkel 6-pins heeft.

Mocht het zo zijn dat de voeding een typetje hakkie-takkie-bagger is dan maakt het weinig uit of je met verloopjes gaat zitten goochelen... Dan wil je een nieuwe voeding halen.
anonymoose schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:39:
Ik denk dat ik dit eerst ga proberen. Bestaart er hier gevaar om de hardware te beschadigen bij lang gamen?
Nee, ik voorzie geen gevaar. Het zijn maar twee ground lijnen die bij veel voedingen sowieso maar verloopjes zijn van 2 grounds van de 6 pins.

Ik verwacht dat het gewoon gaat werken. Enige wat ik me kan bedenken is dat de videokaart mogelijk per se een 8 pins verbinding wilt en zal klagen dat er dus 2 ground pinnen missen. In dat geval zal hij simpelweg dienst in 3D modus weigeren of je anderzijds op de hoogte stellen dat hij het er niet mee eens is (piepjes, waarschuwing vanuit de driver, oid). Dat heb ik echter nog niet eerder gezien.

Probeer het eens op 2x6-pins en laat ons eens weten of het werkt :Y
Risico zit er voor zover ik kan bedenken namelijk niet aan.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je moet wel opletten dat er op veel videokaarten staat dat je ze rechtstreeks met de voeding moet verbinden. Dus niet via een draadje ertussen o.i.d.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• anonymoose
Volgens de label op de voeding:
ANTEC Earthwatts; model EA 500D.

En er is echt geen 8 pins bij :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

Juist, ongeacht of er wel of geen 8 pins bij zit, gewoon zo'n 6 naar 8 pins ding halen of als je het aandurft twee maal 6 pins aansluiten.

-_-

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heeft weinig met durf te maken. Jullie zien onderstaande stekker zoals je hem vaak aantreft:Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg
Die twee extra draadjes gaan daar naar twee ground lijnen van de 6 pins. Elektrisch gezien is er bij de connector op het plaatje eigenlijk geen verschil tussen 6 en 8 pins, en gebeurt daar precies hetzelfde als wat je met een 6->8 pins adapter bereikt.
Niet zo op blijven hangen en gewoon aansluiten op de 6 pins PEG uit je voeding. Die twee ground pins gaat de videokaart niet missen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 15-08-2013 02:03 ]

• anonymoose
UPDATE:

Kaart is vandaag toegekomen. Helaas zijn er wat complicaties.

Eerst trachtte ik 2 keer 6 pin op de kaart te steken. Dit lukte en Windows startte op. Er werdern automatisch stuurprogramma's geinstalleerd door Windows en toen vroeg hij om opnieuw op te starten.
Dit deed ik. Ik krijg de Bios te zien en dan even een laadbalk van windows en dan gaat het scherm zwart. 'No Signal'. Bios kan hij nochtans wel weergeven ... ?

Er zijn ook 2 kabels meegeleverd bij de kaart.
- 2 x 3 pin molex naar 6 pin PCIe
- adapter van 2x 6pin PCIe naar 8 pin PCIe

Geen van beide nuttig aangezien ik in geen geval kom aan 6 pin + 8 pin.

Toch wilde ik eens proberen of het misschien wel lukte met de adapter. Dus de 2x 6 pin daar op aangesloten. De 8 pin wil echter niet in de kaart. Gaat er half in (ja ik hou het wel correct vast :) ) en dan stopt het. Hoe hard ik ook wring.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1uliBe5.jpg

Zou dit nu te maken hebben met te weinig wattage? Ik krijg de bios toch te zien?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:00

Compizfox

Bait for wenchmarks

anonymoose schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:35:
UPDATE:

Kaart is vandaag toegekomen. Helaas zijn er wat complicaties.

Eerst trachtte ik 2 keer 6 pin op de kaart te steken. Dit lukte en Windows startte op. Er werdern automatisch stuurprogramma's geinstalleerd door Windows en toen vroeg hij om opnieuw op te starten.
Dit deed ik. Ik krijg de Bios te zien en dan even een laadbalk van windows en dan gaat het scherm zwart. 'No Signal'. Bios kan hij nochtans wel weergeven ... ?

Er zijn ook 2 kabels meegeleverd bij de kaart.
- 2 x 3 pin molex naar 6 pin PCIe
- adapter van 2x 6pin PCIe naar 8 pin PCIe

Geen van beide nuttig aangezien ik in geen geval kom aan 6 pin + 8 pin.

Toch wilde ik eens proberen of het misschien wel lukte met de adapter. Dus de 2x 6 pin daar op aangesloten. De 8 pin wil echter niet in de kaart. Gaat er half in (ja ik hou het wel correct vast :) ) en dan stopt het. Hoe hard ik ook wring.

[afbeelding]
Dat is vreemd, want het gaat om de adapter die bij de kaart geleverd is toch? Je zou denken dat dat toch wel echt de correcte adapter moet zijn (anders doen ze hem er ook niet bij).

Het voldoet trouwens waarschijnlijk ook wel op 1x 6-pin aan te sluiten op je 2x 6-pins to 8-pin adapter :)
Zou dit nu te maken hebben met te weinig wattage? Ik krijg de bios toch te zien?
Ja, dat kan alsnog. Dit komt zo:
Mits de drivers geïnstalleerd zijn (wat je hebt gedaan) gaat de kaart bij het laden van Windows van 2D-modus over op 3D-modus. En dan kan het dus alsnog misgaan, daar de kaart in 3D-modus hogere clocks heeft en dus meer power vraagt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• anonymoose
UPDATE:

heb een nieuwe voeding gekocht :)
CORSAIR HX650.

Heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb wel de laatste drivers kunnen installen in Windows Safe Mode.

Maar na de Bios ... No Signal :(

Wattage kan nu echt niet meer het probleem zijn

Verwijderd

lijkt me sterk dat je beeldscherm op zwart staat na de bios gezien je nog wel in veilige modus kon komen. Weet je zeker dat je niet het windows boot logo met de bios verward?

Probeer eens de driver te verwijderen in veilige modus en kijk of je dan wel normaal kan starten. Als windows een driver installeerd en je vervolgens geen beeld meer hebt (desnoods na een reboot) kan het zijn dat windows de verkeerde driver installeerd.
Pagina: 1