Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatieve third-party voor Skype

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25
Sinds kort loop ik stage bij een bedrijf. Ze gebruiken Skype om met elkaar te communiceren. :).

In de voorgaande versies van Skype kon je de achtergrondkleuren wijzigen. In de laatste versies van Skype kun je de kleuren (o.a. achtergrondkleur) niet meer wijzigen. Dit stoort mij enorm, daar de witte achtergrond pijn doet aan m'n ogen. :X Zeker als je bedenkt dat ik grijs/zwart als themakleuren bij m'n setup gebruik.

Sommige clients zoals Trillian kunnen inloggen op netwerken van MSN, Yahoo, GoogleTalk. Nu ben ik ook op zoek naar een third-party programma dat op netwerk van Skype kan inloggen.

Kent iemand eventueel een? O-)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die ga je niet vinden, zonder Skype zelf te moeten draaien. Het protocol is gesloten, waardoor je geen andere client zal vinden die er gebruik van kan maken. Zelf gebruik ik Pidgin met de Skype4Pidgin plugin. Is helaas niet perfect, naast het feit dat je Skype moet draaien om te kunnen chatten, kan je wel eens een berichtje missen (welke dan in je Skype client zelf staat). Ik heb dus regelmatig dat iemand mij aanspreekt en het "hoi" berichtje mis. Er komt wel een venster op van Pidgin, maar blijft dan leeg. Pas het tweede bericht ontvang ik.
Heel soms mis ik meer dan 1 bericht of raakt er weer een kwijt na een lange stilte, waardoor je weer naar Skype zelf moet graaien om 't te lezen. Als iemand een aantal berichten naar je stuurt als je offline bent, kunnen ze in Pidgin in niet-chronologische volgorde ontvangen worden.

Dus, er zijn mogelijkheden, maar of het 100% werkt is de vraag.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25
Bedankt voor je bericht.

Het wordt mij duidelijk welke issues ik kan verwachten wanneer ik de plugin met Pidgin gebruik, maar ik waag de gok. Mochten er nog anderen een aantal tips weten, ik ben een en al oor. :).