Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Igrill bluetooth apparaat naar wifi omzetten.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Dag mensen.

Vandaag ben ik hier namens een aantal leden van een ander forum.
Het BBQ forum.

Afbeeldingslocatie: http://www.bbqforum.nl/forum/images/logo2.png

Wij hebben een vraag over een apparaat dat veel gebruikt wordt onder de leden daar en daar zouden we
graag wat mee willen uitbreiden.
Ik zal kort proberen samen te vatten wat we graag zouden willen.

1, het apparaat in kwestie is een Igrill. (zie foto hieronder)
Dit is een draadloze kerntemperatuur / dome temperatuur meter.
De thermometer is gemaakt om middels een beschikbare app te communiceren met bluetooth
android of ios apparaten.

Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2012/10/igrill-630.jpg

In principe werkt dat prima echter, bluetooth reikt in praktijk niet verder dan een meter of 10 en dat is eigenlijk te kort. Een bluetooth repeater / range extender is wel een optie weten we maar, ook dat beperkt je tot maximaal een meter of 30. Meestal wel voldoende maar het kan nog gekker.

Omdat sommige bbq sessies soms wel 12 uur duren is het zeer wenselijk om tussendoor een boodschap te doen of wat anders ...overnacht zou slapen bijv. wenselijk zijn. En dan gaat het opeens over een afstand van meer dan de eerder genoemde 30 meter. ( meestal staan de bbq's achter in de tuin, dus ver van de woning)

Een oplossing is om een wifi thermometer aan te kopen.
wifi thermometers reiken wel verder in bereik maar, zijn ook een factor 5 a 10 zo duur (al snel 450 euro)
Ons is dus de vraag...je voelt hem aankomen.

Hoe kunnen we een bluetooth signaal eenvoudig en zonder exorbitante kosten omzetten in een wifi signaal ?
De volgende vraag is natuurlijk hoe we dat signaal weer gaan verzenden over de wifi.
Op dit punt ga ik er nog steeds vanuit dat de app wel om te programmeren is na ontvangen van data over de wifi i.p.v. bluetooth. Het zal ongetwijfeld uit 1 dynamisch bestand gelezen worden...maar dit is even een andere kwestie.

Goed ...jullie snappen vast wat de bedoeling is maar, alsnog even schets.

origineel:

Igrill ->bluetooth verbinding -> android/ios apparaat

wenselijk:

Igrill -> bluetooth verbinding -> wifi verbinding -> internet -> android/ios apparaat.

Ik wacht jullie reactie af en, hoop dat dit topic is geopend in de juiste sectie.

Groet, Peter

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Gelijk eerst een weder vraag stellen, ondersteund de app wel apparaten via wifi of wil deze percé bluetooth apparaat zien?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ontopic aub.

[ Voor 128% gewijzigd door teacher op 18-08-2013 17:05 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dit is geen huiskamer topic

[ Voor 72% gewijzigd door teacher op 18-08-2013 17:06 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Tja..mijn beredening was ook..ti's wel.onderdeel van domotica.
In mijn beleving was dit wel.de juiste sectie.

1 - nee, het apparaat ondersteund alleen bluetooth. Dat zullen we dus moeten pairen met een apparaat
Dat dit signaal.kan voortzetten (ongecodeerd) in wifi. Uiteindelijk naar de router en zo middels internet benaderbaar. Een plain text uitlezing van het bestand waarin de actuele temperatuur wordt weggeschreven is voldoende...dit hoeft echt niet middels een/de app te gebeuren. Al zou het leuk zijn om de app zodanig te herprogrammeren dat die wel uit dat bestand kan lezen.

Hiermee is ook vraag 2 denk ik wel beantwoord.

3 - als jij ons opweg kunt helpen...dan staat daar wel iets tegenover natuurlijk.
Een pulled.pork o.i.d , dan willen ik/wij jou best proberen te overtuigen van het feit waarom
Wij 12 uur besteden aan een bbq sessie ;) ....geloof me, dan snap je onze motivatie.

Mocht trouwens iemand kansen zien dan, ben ik bereid mijn igrill ter beschikking te stellen.

Ps..de leden die dit gebruiken gooien geen hand vol kolen op een vuur natuurlijk maar, zijn in bezit van de betere webers of keramische bbq's ti's niet dat we met een kratje pils stukken vlees van al snel 7 tientjes staan te.flame grillen ;) .... Gaat wel om.de die hard's die er echt wat van maken en met de beste Q's die verkrijgbaar zijn hun hobby beoefenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Turbo-Puppy op 16-08-2013 23:14 ]

• John Leeuwis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-07-2021
Dit ga ik met zeer veel belangstelling volgen :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
kun je de app niet verbouwen? dan hoef je alleen een telefoon in het bereik van de iGrill te hebben liggen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk aan een raspberry pi oplossing, maar dan moet je from scratch gaan bouwen.
Temp sensor erop, wifi module, alles in een doosje, klaar.
En zoiets is vast al eens bedacht:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=37&t=18142

Of zoiets kopen:

http://store.thebbqguru.com/weborderentry/CyberQ%20WiFi

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 18-08-2013 17:35 ]

Wise enough to play the fool

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, dan moet je zelf iets gaan programmeren denk ik. Een apparaat (telefoon, of Raspberry Pi zoals al genoemd is) dat via Bluetooth verbinding maakt met de iGrill en de temperatuur uitleest, en verder bereikbaar maakt via HTTP oid.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1