Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PEAR Mailer stuurt mail soms dubbel

Pagina: 1
Acties:

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Wij versturen zo'n 70.000 mails via de PEAR mailer.

Vandaag hebben een aantal ontvangers een mail wel 4x ontvangen.
Dit terwijl de mails maar 1x in de Queue stonden. (100% zeker)
Deze dubbele mails zijn hoogst waarschijnlijk enkel naar de laatste 2.000 ontvangers verstuurd.
Volgens apache was op dat moment ook de server load erg hoog.

Kan dit met elkaar te maken hebben? Hebben jullie hier ervaring mee?

Server: Linux 2.6.18-274.el5.028stab093.2
PHP: 5.2.13
PEAR Mail_queue: 1.2.7

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vangt je script wel goed de errors / meldingen af?
Of is er een kans dat je mail-server een melding teruggeeft als : Delivery delayed en dat jouw script enkel denkt : Het is geen ok dus verstuur maar nog een keer.

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Het versturen werkt als volgt:

Script 1 zorgt er voor dat alle mail in de queue wordt gezet. (uiteraard 1x).
Nadat script 1 klaar is krijgt de nieuwsbrief een status mee dat deze gereed is voor verzending.

Script 2 zorgt nu voor de verzending via de functie sendMailsInQueue(). Deze opdracht wordt ook maar 1x gegeven want na de opdracht krijgt de nieuwsbrief weer een andere status.

Eventuele fouten worden opgevangen met een log, deze worden verder niet ondervangen.

Het vreemde is dat alle andere nieuwsbrieven die wij versturen (met veel minder ontvangers) altijd wel juist worden verzonden. Hiermee hebben we dan ook geen problemen met de server load.
Ik heb dus sterk het vermoeden dat het met elkaar te maken moet hebben.

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat zeggen de logs van de mailserver? Ik neem aan dat je daar kunt vinden welke mails er verstuurd zijn en of dit 1 keer of meerdere keren is.