Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo beste Tweakers, ik heb me reeds aangemeld voor een opleiding en ben er achter gekomen dat ik een laptop nodig heb, 2 weken na het bouwen van mijn eigen gaming rig :+

Momenteel draai ik tussentijd op mijn Acer Aspire 8942G, Prima laptopje maar heeft zijn beste tijd na 5 jaar wel gehad. Ook draait deze op windows 7 32 bit, terwijl ik voor de opleiding een 64 bit OS moet hebben.

Dus ondanks de leeftijd van de laptop vroeg ik me af, omdat ik ook 64 bit varianten zie van de laptop. Als ik er win7/8 64 bit op installeer zou deze dan nog werken? Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat ik denk dat de processor alleen op 32 bit werkt, maar ik denk ik vraag of iemand hier ervaring/verstand van heeft?

Nu in het waarschijnlijke geval van een nieuwe laptop:

CPU: (I5) quadcore op minstens 2.3 Ghz
RAM: 4GB
HDD: 160 GB minimaal.
WLAN: 802.11 a/b/g/n Dit hebben de meeste laptops tegenwoordig maar ik zet het er maar bij.
Budget: 500 á 650 euro.

Nu ben ik zelf aan het kijken geweest, en kom ik hierop uit.

Nu vraag ik me af of ik echt last krijg van die lagere resolutie, ik ben namelijk 1920x1080 gewend, en moet er toch 3 jaar bijna elke dag tegenaan kijken.

Met een full hd scherm: pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53236G50

of:

http://www.dell.com/nl/p/...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Sorry voor het linkje naar Dell, weet dat er geen linkjes naar winkelmanden mogen maar deze laptop kreeg ik in de pricewatch niet gevonden.. :)

Lagere res:

http://tweakers.net/categ...Ks24suujOJkZcrcde7E3LK8AQ

Iets omtrend deze laptops, maar ik heb alleen maar ervaring met Acer, en weet dat er bij HP koelingsproblemen zijn bij laptops. Kan iemand me hierbij helpen :?

Bij een eventuele 2e handse mogelijkheid, liever niet maar al komt er een goed aanbod overweeg ik het wel.

Iets omtrend dit misschien?

V&A aangeboden: Asus N76 Series N76VM-V2G-T1073V

Maar ik wacht liever eerst even de eerste comments af.

Alvast bedankt!
-Erik.

Edit: Er staat in de brief dat ook een AMD variant CPU voldoet, zolang deze op x64 draait en 2.3 Ghz haalt. Heb helaas geen verstand van AMD CPU's. Wat zou ongeveer hetzelfde zijn als een i5 in AMD termen?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dat is altijd zuur he, heb je net een nieuwe pc, moet je alweer een nieuwe kopen. Wat ik helaas een beetje mis in je post is wat je voor opleiding gaat doen en wat voor programma's je daar gaat draaien. Veel scholen raden van alles en nog wat aan, en dan blijk je dat in de praktijk helemaal niet nodig te hebben.

Ik zou zelf niet voor de acer gaan, veel mensen zeggen vandaag de dag dat acer is verbeterd maar ik geloof het nog net zo niet. Bij veel HP's zitten koelingsproblemen, behalve 1tje maar die zit in een iets lager segment dus daar hoef je je niet druk over te maken.

Je zou gewoon de dell inspiron 15r se kunnen halen met de 3 ''vage'' kortingen uit het dell kortingsbonnen topic. Leuk laptopje, zeker voor zijn prijs.
Voor het geld 600 euro+ zou ik altijd gaan voor een fullHD scherm, het is van de zotte dat er nog laptops bestaan van 1000 euro met zo'n brak 13xx*7xx bestaan.
productreview: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (n0015s10nlnl) review door ChillPascal

Een 17 inch is onhandig om mee te nemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Frozen op 13-08-2013 19:40 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Erik-e
Ik heb helemaal geen problemen met Acer gehad, laptop die ik nu heb heeft 5 jaar trouwe dienst gedraaid. Maar die Inspiron15R staat zeker op het lijstje van mogelijke kopen. Ben opgegroeid met 1920x1080, ooit een CRT'tje gehad die nu dienst doet als kantoor PC'tje (Scherm is 10 jaar oud CRT ftw :)) Maar ik moet nog 3 jaar tegen het scherm aankijken en zou 't zonde vinden om 600 euro in n laptop te steken waar ik met tegenzin tegenaan gaap. Maar ik ga morgen naar Eindhoven even mediamarkten en kijken wat ik gevonden kan krijgen, als het een lagere res word in ieder geval even uitproberen, anders even bij de winkel vragen naar laptops met AMD variant processors in dezelfde prijsklasse. Je weet maar nooit.\

Edit: Nieuwe Dell Deal, de 15z. Morgen zeker even bekijken, staat alleen dat het een HD scherm is. Zou dit 1920x1080 zijn?

http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-15z-5523

Staat ook niet in de pricewatch, sorry voor de linkjes :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Erik-e op 13-08-2013 20:06 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:50:
Ik heb helemaal geen problemen met Acer gehad, laptop die ik nu heb heeft 5 jaar trouwe dienst gedraaid. Maar die Inspiron15R staat zeker op het lijstje van mogelijke kopen. Ben opgegroeid met 1920x1080, ooit een CRT'tje gehad die nu dienst doet als kantoor PC'tje (Scherm is 10 jaar oud CRT ftw :)) Maar ik moet nog 3 jaar tegen het scherm aankijken en zou 't zonde vinden om 600 euro in n laptop te steken waar ik met tegenzin tegenaan gaap. Maar ik ga morgen naar Eindhoven even mediamarkten en kijken wat ik gevonden kan krijgen, als het een lagere res word in ieder geval even uitproberen, anders even bij de winkel vragen naar laptops met AMD variant processors in dezelfde prijsklasse. Je weet maar nooit.\

Edit: Nieuwe Dell Deal, de 15z. Morgen zeker even bekijken, staat alleen dat het een HD scherm is. Zou dit 1920x1080 zijn?
de AMD'tjes zijn over het algemeen een stuk minder zuinig en presteren minder.
Hier nog een intelletje.
pricewatch: Asus N56VJ-S4149H deze heeft alleen niet je a/b/g/n maar b/g/n

• Erik-e
Opzich geen verkeerde laptop, maar voor 50 euro minder heb ik de Inspiron 15z, deze is met SSD, Touch en meer geheugen. Vooral het SSD gedeelte staat me er van aan, draai zelf sinds een goede maand op een plextor 256GB SSD.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:08:
Opzich geen verkeerde laptop, maar voor 50 euro minder heb ik de Inspiron 15z, deze is met SSD, Touch en meer geheugen. Vooral het SSD gedeelte staat me er van aan, draai zelf sinds een goede maand op een plextor 256GB SSD.
heb je deze doorgelezen? ;) Stef602 in "Aanschaf laptop voor school"
Wat voor studie/opleiding?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 13-08-2013 20:23 ]

• Erik-e
Wel gelezen maar vergeten toe te voegen 8)7

Opleiding tot agrarisch manager, (Loonwerk met een beetje management)

Quote uit de brief:"Daarna heeft de leerling recht op programmatuur van slim.nl"

Staat dus niet precies in wat :|

Daarnaast word er nog wat gezegd over het hele office pakket, maar niet over het gebruik alleen dat dit tegen sterk gereduceerde prijs aan te schaffen is.

Overigens, op Slim.nl staan 100 soorten programmas voor studenten..

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

Wel gelezen maar vergeten toe te voegen 8)7

Opleiding tot agrarisch manager, (Loonwerk met een beetje management)

Quote uit de brief:"Daarna heeft de leerling recht op programmatuur van slim.nl"

Staat dus niet precies in wat :|

Daarnaast word er nog wat gezegd over het hele office pakket, maar niet over het gebruik alleen dat dit tegen sterk gereduceerde prijs aan te schaffen is.

Dan zal je geen ''notebook'' hoeven denk ik, dan kan je met een goedkope ''ultrabook'' ook wel uit de voeten. Overigens heeft die 15z een erg matig scherm (qua kleurreproductie en resolutie), het scherm is toch wel iets waar je elke dag naar kijkt.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

Er staan geen universiteiten tussen dat lijstje?

Verwijderd

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:08:
De heeft geen 1080p scherm. Je schrijft zelf dat je niet achter een low-res scherm wilt zitten. Er is ook letterlijk niets 'nieuw' aan de inspiron 15z.

Er bestaan trouwens geen mobiele i5 quadcores. Alle i5-jes zijn dualcores. sommige i7's zijn quadcores.

• Erik-e
@ Stef & Dark Ah, er stond HD resolutie bij de spec's van die 15z. Dan valt die dus af.

Op de brief staat:"Voor het gebruik op school is een 64 bits processor (Type i5 quadcore) met een kloksnelheid van 2.3 Ghz nodig."

Zal de ICT wel niet zoveel verstand hebben van laptops als jullie :+

@Joseph Hoe bedoel je, het is trouwens geen universiteit maar een gewone vervolgopleiding. na VMBO-t.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:29:
@ Stef & Dark Ah, er stond HD resolutie bij de spec's van die 15z. Dan valt die dus af.

Op de brief staat:"Voor het gebruik op school is een 64 bits processor (Type i5 quadcore) met een kloksnelheid van 2.3 Ghz nodig."

@Joseph Hoe bedoel je, het is trouwens geen universiteit maar een gewone vervolgopleiding. na VMBO-t.
Hij bedoelde dat hij waarschijnlijk op de universiteit zit maar niet die software pakketten kan zien. Of zoiets dergelijks.

Verwijderd

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:29:
'HD' is alles wat ten minste 720 lijnen hoog is. Ja, ook 1024*768 is HD.

Je kan je desktop mee slepen :P

• Erik-e
Ze zouden wel raar op kijken maar die obsidian 650D weegt een ton :P

Morgen dus weer lekker mediamarkten, moet toch nog een xbox controller halen want Grid 2 & GTA 4 spelen niet echt lekker op een tobo :+

Bedankt voor de inbreng iedereen morgenvroeg ga ik eens rondneuzen :P

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik-e schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:51:
Ze zouden wel raar op kijken maar die obsidian 650D weegt een ton :P

Morgen dus weer lekker mediamarkten, moet toch nog een xbox controller halen want Grid 2 & GTA 4 spelen niet echt lekker op een tobo :+

Bedankt voor de inbreng iedereen morgenvroeg ga ik eens rondneuzen :P
Let wel op bij de mediamarkt dat die mensen je van alles en nog wat willen aanpraten. Voor zover ik kan zien voldoet bijna elke laptop (met FHD scherm) voor jou. Let je wel op dat als je 5ghz wifi wil, je moet letten op die A in a/b/g/n? Die kaartjes kan je soms ook zelf kopen en even aan de onderkant bijprikken. Let ook op de accu en bouwkwaliteit. Als je hem vaak meeneemt moet het niet een plastic fantastic zijn, want dan is het snel over.

• Erik-e
Ah bedankt voor de tip, batterij zal niet zoveel uitmaken aangezien ik hoogstens een uurtje in de trein zit. Maar het zal niet alleen mediamarkt zijn, want daar is de selectie laptops niet heel uitgebreid. Ik laat morgen het resultaat wel weten! :D

• Erik-e
Hij is toch maar besteld omdat ze 'm bij de Mediamarkt niet hadden :)

Staat wel 6GB geheugen van de max 8, voor hoeveel euro +- zou ik er dan 2 bij kunnen prikken? En waar zou ik dan moeten kijken want LP latjes zullen niet in een laptop passen (?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SO-DIMMs.
Eerst nakijken wat er nu in zit, zal me niks verbazen als dat een 1x4GB 1x2GB verdeling is en dat betekent dat je er een 4GB DIMM ter vervanging van de 2GB in mag proppen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erik-e
Ah, dan kijk je tegen 30,- aan. Valt mee :)

Bedankt!
Pagina: 1