Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB] Op zoek naar hardware voor VB project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Dit is de eerste keer dat ik een bericht post dus als het mis gaat of verkeerde categorie heb aangekozen, please let me know.

Question:
Inmiddels ben ik al aardig gevorderd in Visual Studio 2012 en nu wil ik bepaalde project hardware matig maken. Dat wil zeggen; een monitortje aan de muur (met touchscreen) waar men op een button kan drukken en dan er een bepaalde handeling volgt. De software kant is geen probleem maar het zoeken naar hardware waarop dit project kan draaien is wat lastiger. Om hiervoor nu een volwaardige pc in te schakelen is wat mij betreft pure overkill. Een externe monitor ook liever niet het moet een stand-a-lone low-end mini pc zijn.

Hoe doen jullie dit?

Ik heb gerommeld met arduino maar dit is naar mijn mening best complex omdat je bijvoorbeeld buttons van de grond af aan moet opbouwen in tegenstelling tot VB.

In feite zoek ik dus een cheap ass pc die ik aan de muur kan hangen voor low-end taken.
Voorbeeld:
Als ik ben werken en er wordt thuis een pakketje voor mij bezorgd, dan kan mijn vader middels de pc één button aandrukken met zijn vinger en ik ontvang dan bijvoorbeeld een mail met de melding dat er een pakketje bezorgd is.

Hebben jullie goede ideeën / tips ?

Thanks!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan je je vader niet een tablet geven en tablet-applicatie maken?

Verwijderd

De keuze voor VB is dan enigzins vreemd. Kan je VB draaien op WinRT?

Als je er een web app van maakt kan je het 'op elke hardware' draaien zolang je een server hebt waar de serverkant op draait. Al is het een telefoon.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou dit soort dingen ook gewoon simpelweg als webapps maken.

Tegenwoordig kan alles web aan, dus je kan gewoon de goedkoopste tablet pakken die je maar kan vinden (itt tot een tablet-app waarbij je weer moet opletten voor versies / OS'en etc. etc)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:12
Cheap ass Android tablet. Kom je meteen van VB af :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha, laat ik nou net een beetje ingeburgerd zijn in VB. Punt is, als ik webaps gebruik, loopt via een browser en een browser is 'sluitbaar' waardoor mister no-tech ( a.k.a. my dad ) geen idee meer heeft hoe hij dat terug krijgt. Sure, snelkoppeling van de site op het 'bureaublad' plaatsen but not fool proof lijkt me.

Misschien wel een leuk idee om mee te beginnen maar dan moet ik me helemaal erin gaan verdiepen :(

• Gomez12
Een browser is toch gewoon een programma en net zo sluitbaar als jouw VB-app.

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maak je voor ieder knop een app (of widget) en die zet je allemaal op het home scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de bedoeling was om de pc op te laten starten en dan direct mijn VB app te laten runnen waarbij de Minimaliseer / Maximaliseer / Sluit knop eruit zijn gesloopt waarbij het sluiten van de app voor een noob niet mogelijk is --> reactie op Gomez12

Mocht dit niet (zonder duurde investering) lukken dan wordt het waarschijnlijk inderdaad web oplossing. Deze kan ik ten alle tijden namelijk aanpassen centraal.

Indien men geen ideeën meer heeft aangaande mijn originele post dan is het voor mij done :) thanks all!

• farlane
Er zjn zat apparaten die in aanmerking komen voor jouw toepassing, de goedkoopste zijn echter normaal gesproken Android gebaseerd. (Draait Mono op Android eigenlijk?)

Heeft je vader een smartphone? Maak daar een app voor.

Ik zie eigenlijk niet waarom dit (meer) in aanmerking zou komen voor een webapp dan iets met VB.NET?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:11

Stekeltje

Nothing to see here move along

Is een netduino niets iets voor je dan? Maak je 1 fysieke knop aan en eventueel met een shield een ethernet verbinding. Klaar is kees?

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11 20:04
farlane schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:56:
Er zjn zat apparaten die in aanmerking komen voor jouw toepassing, de goedkoopste zijn echter normaal gesproken Android gebaseerd. (Draait Mono op Android eigenlijk?)

Heeft je vader een smartphone? Maak daar een app voor.

Ik zie eigenlijk niet waarom dit (meer) in aanmerking zou komen voor een webapp dan iets met VB.NET?
http://xamarin.com/monoforandroid en soortgelijk voor iOS. Mono zelf draait niet op Android zoals Mono op Linux werkt ('mono MyConsoleApplication.exe' of 'csharp' voor de interactieve shell).
Helaas voor TS lijkt Xamarin nog geen ondersteuning voor VB.NET te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Netduino, ondersteunt dat ook de shields die voor Arduino bedoeld zijn/waren?
Ik heb namelijk wat componenten liggen en om die opnieuw aan te moeten schaffen...

Even voor de beeldvorming: VB gaat me stukken beter af dan Arduino. Ik heb geen ervaring met Netduino maar als dat overeenkomsten heeft met VB dan is dat zeer zeker het overwegen waard!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een netduino is al iets van E35. En daar moet dan nog een scherm en touchscreen bij. Daarnaast heeft hij standaard nog geen form van communicatie of wat dan ook. Goedkoopste androidtablet in de pricewatch is slechts een 10tje meer. En dan heb je een touchscreen en wifi. Daarnaast uiteraard ook nog al het andere zoals speaker en microfoon voor wat je verder nog meer zou kunnen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha Janoz, i'm convinced :) ok ok, kan ik MONO gebruiken om een APP voor Android te maken in VB ? Volgens de site lijkt het er wel op namelijk.

• farlane
Das een beetje het punt, C# is wat .NET betreft de default en als je mazzel hebt (dat heb je dus niet) doet ook VB.NET mee.

• Gomez12
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:20:
Hahaha Janoz, i'm convinced :) ok ok, kan ik MONO gebruiken om een APP voor Android te maken in VB ? Volgens de site lijkt het er wel op namelijk.
Vergeet VB op het moment dat je je op iets anders gaat richten als een full-blown PC.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik ga maar eens BOL.COM afspeuren naar wat boeken erover :)

P.S.
( hoe the hell kan ik bij Tweakers instellen dat ik een melding krijg als er een reactie geplaatst wordt, krijg het niet gevonden ) 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 17:00 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Dat kan niet volgens mij. Je kan het beste http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/231483 uit je hoofd leren/bookmarken en die telkens bekijken.
Pagina: 1