Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor beginnend student

Pagina: 1
Acties:

• JohnCassidy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-02-2024
Beste tweakerts,

Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een laptop waarmee hij op het voortgezet onderwijs aan de slag kan.
De minimale specs van deze machine moeten zijn; 13inch of max 15inch, Intel I3 of sneller, AMD E450 of sneller en erg belangrijk een batterijduur van minimaal 4,5 uur.

Aangezien mijn zoon nog erg jong is (9) ben ik aan het zoeken naar een laptop die voldoet aan bovenstaande specs en die ook tegen stootje kan. Om het verhaal compleet te maken, heeft mijn zoon de wens voor een licht kleur (wit/zilver of grijs). Van school krijg ik de tip om bij campusshop te gaan shoppen, maar daar is de keuze wel erg beperkt.

Wie kan mij, na speurtochten op kieskeurig en tweakers, de juiste richting in helpen?

Alvast dank!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 16:15
Wat is het budget?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aangezien je zoon nog maar 9 is zou ik vooral mikken op een lichte laptop zoals een MacBook Air of de Asus Zenbook oid. Dat zijn sterke, vlotte laptops die behoorlijk licht zijn. Ik zou zijn arme rug geen 3KG beest aan willen doen.

Edit: Overigens, met 9 al naar het voortgezet onderwijs? Is de jongeman in kwestie hoogbegaafd? d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Aloys op 13-08-2013 16:57 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wie kan mij, na speurtochten op kieskeurig en tweakers, de juiste richting in helpen?
John, welkom op Tweakers.net. Zoals je kan zien worden hier dagelijks topics aangemaakt en lijkt alles wel heel erg op elkaar. Dus om een antwoord op jouw vraag te geven: Veel mensen kunnen dat.
Echter is de vraag of ze dat ook doen, want het gaat om wederzijds respect. Op tweakers.net begint dat al met het algemeen beleid door te lezen en het LAA beleid

Neem eens een kijkje bij dit topic bijvoorbeeld: Goede laptop voor studie / multimedia daar kan je goed zien dat we deze persoon gelijk kunnen helpen. Overigens heeft hij zelf kennis opgedaan door zich in te lezen. Wij zijn namelijk geen computerwinkel, maar ''vrijetijdsmensen''. :)

Des te meer informatie jij ons verschaft en des te meer je laat zien hoeveel voorkennis jij hebt opgedaan, des te grager en beter willen en kunnen wij jou helpen. Als jij namelijk geen prijs opgeeft, hoe moeten wij dan weten waar we kunnen zoeken, snap je? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 13-08-2013 18:03 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Stef602 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:17:
[...]
Dingen als ''beste tweakers, en ''alvast dank'' maar eigenlijk de ''Wie kan mij, na speurtochten op kieskeurig en tweakers, de juiste richting in helpen?'' zijn hier niet echt gewaardeerd.
offtopic:
Ho wacht eens even, wie zegt dat dat niet wordt gewaardeerd? Het is op GoT niet gebruikelijk om aanhef en afsluiting bij een bericht te plaatsen (zoals iemand hier ooit zei: Tweakers doen elkaar permanent de groeten :+ ), maar het is niet zo dat het niet gewaardeerd wordt.

• JohnCassidy
Ja, die was natuurlijk ook wel enigszins belangrijk.... tussen de 400 en 700euro.

• JohnCassidy
Stef602 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:17:
[...]

John, welkom op Tweakers.net. Zoals je kan zien worden hier dagelijks topics aangemaakt en lijkt alles wel heel erg op elkaar. Dus om een antwoord op jouw vraag te geven: Veel mensen kunnen dat.
Echter is de vraag of ze dat ook doen, want het gaat om wederzijds respect. Op tweakers.net begint dat al met het algemeen beleid door te lezen en het LAA beleid

Dingen als ''beste tweakers, en ''alvast dank'' maar eigenlijk de ''Wie kan mij, na speurtochten op kieskeurig en tweakers, de juiste richting in helpen?'' zijn hier niet echt gewaardeerd.

Neem eens een kijkje bij dit topic bijvoorbeeld: Goede laptop voor studie / multimedia daar kan je goed zien dat we deze persoon gelijk kunnen helpen. Overigens heeft hij zelf kennis opgedaan door zich in te lezen. Wij zijn namelijk geen computerwinkel, maar ''vrijetijdsmensen''.

Des te meer informatie jij ons verschaft en des te meer je laat zien hoeveel voorkennis jij hebt opgedaan, des te grager willen wij jou helpen.
Zie PM.

• JohnCassidy
Aloys schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:56:
Aangezien je zoon nog maar 9 is zou ik vooral mikken op een lichte laptop zoals een MacBook Air of de Asus Zenbook oid. Dat zijn sterke, vlotte laptops die behoorlijk licht zijn. Ik zou zijn arme rug geen 3KG beest aan willen doen.

Edit: Overigens, met 9 al naar het voortgezet onderwijs? Is de jongeman in kwestie hoogbegaafd? d:)b
Zijn de ASUS zenbooks ook enigszins shockproof?

• maevian
  • Laatst online: 11-11 22:31
JohnCassidy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:53:

De minimale specs van deze machine moeten zijn; 13inch of max 15inch, Intel I3 of sneller, AMD E450 of sneller en erg belangrijk een batterijduur van minimaal 4,5 uur.
Dat zijn wel heel uiteenlopende specs, het performance verschil tussen een i3 en een E450 is wel heel erg groot (op cpu gebied ligt de E450 niet zo ver voor op de atom, de gpu is krachtiger, maar nog altijd minder krachtig als de gpu van een i3).

Graag ook wat meer info, hoeveel mag hij wegen?
Wil je een 17 inch of een 11 inch laptop? Wat voor resolutie moet de laptop minimaal hebben? Speelt jouw kind af en toe een spelletje, of heb je liever dat hij helemaal niet gamed op zijn school laptop?

Zijn alemaal zaken waar je rekening moet mee houden bij je aanschaf

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Toevallig vandeweek laptopjes gezocht met minimaal goede i3 CPU / 4GB RAM / 500GB HDD tot €500,00
Waarvan hier een linkje waaruit 8 laptops kwamen: http://tweakers.net/categ...wSQj1ben4P696oHsqiFEPW9df

Als je zelf nog andere eisen hebt, zoals meer RAM, gewicht, hogere resolutie kun je dat zelf aangeven aan de linkerkant.

Voor de rest is het door anderen al gezegd... Duik zelf de PriceWatch in en zoek daar wat mooie laptops uit.
Noem die in je eerste post (lees: TopicStart) en noem de (voor jou) voor- en nadelen. Als je 9 bent kan ik begrijpen dat je bijvoorbeeld geen zware laptop wilt, maar de door bijvoorbeeld Aloys genoemde MacBook Air of Asus Zenbook zijn weer van een heel andere prijscategorie die door jou wordt genoemd. 9 en voortgezet onderwijs duidt op hoogbegaagdheid? Exacte vakken? Misschien wil je dan juist een hoge resolutie of ben je gebaat bij veel RAM, dat weet jij beter dan wij, dus zet dat in je eerste post en we will search and help you!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• maevian
maar de door bijvoorbeeld Aloys genoemde MacBook Air of Asus Zenbook zijn weer van een heel andere prijscategorie die door jou wordt genoemd.
Dat is niet helemaal waar, kijk maar:
tweakers.net/pricewatch/325310/asus-zenbook-ux32a-r3001h.html

Je hebt ook minder high-end zenbooks.

[ Voor 4% gewijzigd door maevian op 16-08-2013 11:10 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

My bad, neem ik het terug, bij een Zenbook denk ik aan een i7 / 256GB SSD / 8GB RAM / Full HD enzovoort.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Willie Billie
  • Laatst online: 29-11 17:20
Imo kan je het beste voor een lichte kleine laptop gaan. 11-13 inch.
PW: http://tweakers.net/categ...TIWWCov5P4M7ebJvYaYiwrusv
11 inch
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E130 (NZUB2MH)
pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT009H
13 inch
Zilver! 8)
pricewatch: Dell Vostro 3360 (5759)

imo is de vostro de mooiste optie, 3 jaar garantie, slechts 450 euro. _/-\o_
Ik zou er zelf nog een msata(mits mogelijk) of sata ssd bij kopen.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• maevian
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:11:
My bad, neem ik het terug, bij een Zenbook denk ik aan een i7 / 256GB SSD / 8GB RAM / Full HD enzovoort.
Want dat is ook de zenbook die we stiekem allemaal willen :-P

• maevian
Willie Billie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:20:

imo is de vostro de mooiste optie, 3 jaar garantie, slechts 450 euro. _/-\o_
Ik zou er zelf nog een msata(mits mogelijk) of sata ssd bij kopen.
Die vostro werkt wel niet zo lang zijn batterij, wat voor de OP een belangrijk punt was.
De latitude 3330 is ook een optie (behalve als kleurechtheid enigzins belangrijk is).
Een andere optie is de edge e330, maar ik ben uit persoonlijke ervaring niet zo een fan van de thinkpad edge serie.

Maar wie zegt dat de op een lichte laptop wilt, hij heeft dit bij mijn weten nog niet aangegeven

• JohnCassidy
Er blijven nu nog 2 opties open.
De Zenbook van Asus (tweakers.net/pricewatch/325310/asus-zenbook-ux32a-r3001h.html)
-is deze kwalitatief in orde voor schoolgebruik?
De ATIV Book 9 lite van Samsung.
-onduidelijk wat de levensduur en vervangbaarheid van de accu is
-wat is de kwaliteit van de gebruikte Samsung processor eigenlijk?

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Als accuduur "erg belangrijk" is, zou ik persoonlijk wachten op Haswell laptops. Haswell staat niet gelijk aan een extreem lange accuduur, maar de focus op accuduur ligt hoger dan bij de meeste 3e generatie laptops. Dus als er geen haast is, zou ik nog een maandje wachten..
Pagina: 1