Gratis UPC analoog TV signaal - ook digitaal mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zonder dat ik weet waarom kan ik gratis in het UPC TV gebied analoog TV signaal ontvangen. Nu is mij ter ore gekomen dat UPC ongecodeerd digitaal signaal is uit gaan zenden.

Mijn vraag: is het voor mij nu mogelijk met een CI+ decoder kastje om dit digitale signaal te krijgen? Ik kan genoeg vinden over CI+ kastjes die aangeboden worden, maar niet het antwoord op mijn specifieke vraag. Misschien kunnen jullie helpen.

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 08:56
Met een DVB-C ontvanger moet je het kunnen ontvangen.
CI modules zijn voor de eventuele decodeer kaarten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

WizZie- schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:34:
Mijn vraag: is het voor mij nu mogelijk met een CI+ decoder kastje om dit digitale signaal te krijgen? Ik kan genoeg vinden over CI+ kastjes die aangeboden worden, maar niet het antwoord op mijn specifieke vraag. Misschien kunnen jullie helpen.
Er is niet zoiets als een ci+ decoder kastje. Wel zijn er losse decoders (een kastje), en ci+ modules die je in de tv steekt.
Als upc ongecodeerde tv doorstuurt is een ci+ module niet nodig.. de module is namelijk waar je de smartcard insteekt. En zonder codering is er geen smartcard nodig.
Heeft jouw tv geen dvb-c decoder dan moet je een losse decoder (zo'n kastje dus) aanschaffen, de smartcard hoeft er niet in.

En ja als jij nu analoog kan kijken, krijg je het "digitale" signaal ook binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 13-08-2013 16:43 ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn TV (een Samsung LE37A436T1D) heeft alleen DVB-T. Heb even gezocht en hiermee zou ik NL 1,2,3 moeten kunnen ontvangen als digitaal signaal uit de ether als ik het goed begrijp, maar die ontvang ik niet. Wellicht heeft hij geen ingebouwde antenne en zou het wel werken als ik die aansluit?

Terugkomend op het onderwerp: ik heb een decoder kastje nodig met DVB-C. Als ik zo'n kastje koop kan ik digitale TV ontvangen, begrijp ik.

Edit: het werkt! :)