Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedenamiddag,

Ik heb hier een Linksys E4200V1 alsook een Netgear WNDR4000 Beiden draaien ze op dd-wrt.

Op de WNDR4000 staat big build 19342 met een firewall script dat zorgt dat er deftig geportforward kan worden, dan hij niet meer lan-lan forward (http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=89353). En op de E4200V1 staat alsook big build 21061.

De WNDR4000 heeft hier een kleine tijd vlekkenloos gedraaid met remote control (HTTPS) en wat portforwarding voor mijn 2 nassen. Maar gezien ik die meegenomen heb van bij mijn vader, moet hij ook terug.. Vandaar de aanschaffing van de E4200V1

Dus, gezien ik hem gewoon er letterlijk in wou prikken, heb ik alle instellingen hetzelfde gedaan, maar echt exact.. Met een computer de linksys aangesloten en met m'n laptopt op de wndr4000 en zo elke tab afgaan en zien dat alles hetzelfde is (buiten het script dat niet meer voor deze build nodig is).

En nu natuurlijk het rare van de zaak, ik kan niet remote accessen.. Terwijl mijn poorten wel daadwerkelijk open zijn (nagekeken met verschillende sites) alsook als ik https://mijn extern ip:bepaalde poort die geforward is kan hij geen verbinding maken met mijn nassen. Maar als ik dan gewoon via de myQnapcloud dienst ga kan ik wel op 1 van mijn 2 nassen..

Plug ik gewoon de WNDR4000 erin, dan is alles terug normaal en kan ik wel normaal remote accesses..
De ip van mijn nassen zijn statisch, dus kan daar al niet aan liggen :).

Weet iemand hier iets op?

Bedankt,

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Gebruik deze site eens om te kijken of de poorten ook echt open staan. Kan zijn dat er toch net iets verkeerd gaat. by the way ook voor de configuratie een nvram erease gedaan? Kan wel eens zijn dat er wat instellingen uit de linksys firmware blijven hangen die de boel verzieken.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
Neen, geen nvram erease gedaan. Zal dit eens doen!
Die site gebruik ik altijd, mede met zo'n paar andere sites om zeker te zijn!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
En tevergeefs, gedaan zoals je zei.. Een nvram erase gedaan, dd-wrt er terug opgezet.. En levert niets op! Vandaar iemand nog andere ideeën :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Misschien een onnodige vraag maar zit er toevallig een router/modem van een provider ervoor? NAT op NAT wil meestal niet heel erg samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommienator
Soms kunnen zeer stomme dingen tot de oplossing komen!
Maar in dit geval echter niet, heb een modem-only van Telenet.. Anders zou het met m'n WNDR4000 ook niet lukken he ;)!

Heb de linksys er tussen uit geplukt en de wndr4000 terug gezet, ga eens eerst remote acces proberen met de standaard firmware van linksys, eens zien of dat wel werkt..

Edit: misschien werkt het door het naar een andere poort dan 8080 om te zetten, want weet dat Telenet heel wat poorten blokkeerd, en dat ze deze uit "veiligheidsredenen" niet kunnen openen.. Moest het ook met mijn nassen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tommienator op 14-08-2013 10:15 ]

• Tommienator
Tommienator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:07:
Soms kunnen zeer stomme dingen tot de oplossing komen!
Dit was dus echt wel het geval.. Was totaal vergeten dat ik geen vast extern ip had! En dat iedere keer ik een router of de modem uitzet ik een ander ip krijg.. Zat dus maar een gehele tijd te forwarden naar mijn oud ip adres 8)7

• chickpoint
Oh dat is niet handig inderdaad. Misschien is het handig om een dynamic dns aan te maken zodat je naar een adres kan surfen. Ook als je een eigen domein naam hebt kan dit handig zijn dan houd de dynamic dns je ip bij en kan je (volgens mij) via een CNAME record daar je domein naar verwijzen.

• Tommienator
Eens overwegen inderdaad.. Maar zijn er enige goede gratis ddns services?

• chickpoint
http://www.noip.com/

Noip is een van de bekendere, anders even zoeken op google. Er zijn bijzonder veel alternatieven.

http://www.google.nl/sear...c+dns&oq=free+dynamic+dns

• Tommienator
Perfect, ga er eens wat mee spelen.. Thnx voor de hulp ;)!

Pagina: 1