Toon posts:

Router klapt er een aantal keer per dag uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Sinds een paar maanden zijn wij overgestapt van ADSL naar glasvezel. Voor deze overstap was een nieuwe router nodig, dat is de Engenius ESR750H geworden. (http://engenius-europe.nl...s/esr750h-detail?Itemid=0)

Onze thuissituatie bestaat uit 3 vaste desktops, 2 tablets en een aantal mobiele telefoons.
Zolang er alleen gebruikt wordt gemaakt van het draadloze netwerk is er geen probleem en hebben wij de hele dag internet.
Echter, zodra de vaste desktops gebruik gaan maken van internet, dan valt internet uit na x aantal minuten. Soms is dit een half uur, soms ook enkele uren. De enige oplossing is dan om de router te resetten.

Verder zie ik in de router in de DHCP clienttabel alleen maar de draadloze apparaten staan, de vaste desktops staan hier niet tussen, terwijl zij wel gewoon internet hebben.
Alle apparaten hebben een dynamisch ip adres, op dit moment staat de statische ip functie uit.

Zodra de router opstart en als ik kijk in de logfile, dan zie ik dat alleen de draadloze apparaten een DHCP-ACK krijgen, de vaste desktops niet.

Wat ik al heb geprobeerd maar wat niet tot een oplossing heeft geleid:

- De nieuwste drivers van de netwerkkaarten van de vaste desktops geinstalleerd.
- De nieuwste firmware van de router geinstalleerd.
- Een statisch ip gegeven aan de vaste desktops.

Hopelijk kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

s0lares

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een IPCONFIG /ALL van een vaste desktop en een laptop?
Gaat er veel (torrent) verkeer door de router, kan je naar zijn belasting kijken?
Treedt het ook als er geen draadloze apparaten verbonden zijn?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 21:17
Wordt die erg warm? Als routers het erg druk hebben raken ze soms oververhit. it happens

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een nieuwe router aangeschaft, de Sitecom X6.
De router klapt er niet meer uit, wel lijkt het wel of internet vaak 2 seconden uitvalt en weer direct terug komt. Dit is op vaste desktops en niet op het draadloze netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
BUMP.

Zoals gezegd in mijn post hierboven, inmiddels een nieuwe router aangeschaft: De Sitecom X6 900N.
De router valt niet meer uit, maar ik heb geen constante snelheid. Dit is ook goed te zien in een speedtest van upc, waar ik vaak flinke dalen in mijn grafiek heb.

Echter, zodra ik mijn PC rechtstreeks in het glasvezel modem steek, is er geen probleem. Pas als de router er tussen zit, dan valt mijn internet soms voor 2 seconden uit (of de snelheid wordt gewoon extreem laag). Dit heb ik met verschillende PC's geprobeerd, dus aan mijn PC ligt het niet.
Dit geldt voor zowel het bedraad als het draadloze netwerk.

Ik denk dat het nog steeds aan de router ligt, maar zou dit een instelling van de router zelf kunnen zijn?