Toon posts:

Maxi Sound Fortissimo & Koptelefoon werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje deze geluidskaart maar sinds vandaag heb ik zo'n dure sennheiser gekocht omdat ik heel veel met muziek bezig ben en dat zo'n ding gewoon mega lekker geluid geeft !
Maar ik sluit hem aan ( in de uitgang van mij geluidskaart ) en vervolgens geeft hij een gigantisch brak geluid ( geen/weinig en een rare bass,schell geluid ).
Nu begin ik wat aan die plug te wrikken,geen resultaat.
Ik denk GVD wat is dit voor onzin,ik mun gewone boxen er weer ook,jawhoor goed geluid.
Vervolgens op mun versterker aangesloten, mega goed geluid !
Ik denk schit wat is dit,weer op de pc proberen,nee hoor nog steeds kut.
Ik naar mijn vader zijn pc,daar is het ook goed,dus dacht ik er is wat mis met de instellingen van mij geluidskaart,alles geporbeerd maar nog steeds het zelfde.
:(:(:(:( !

Ook al nieuwe drivers erop gezet maaar ook geen verschil !

Ik heb geen zin om een nieuwe te gaan kopen ( DUH ! ),heeft iemand er ervaring meegehad ?

De koptelefoon is dus perfect ( ook stekkertje enz enz ! ).

bijvoorbaat dank,

René

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:19

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb zelf ook de Fortissimo, en als ik met mij Labtec c-110 koptelefoon ga spelen dan doe ik de volgende dingen:
Koptelefoon in de 2de uitgang naast de gameport.
Dan zet ik met dat Yamaha ds-dx config proggie hem op 2 channel output.
Mijn koptelefoon werkt dan perfect, als ik hem niet 2 channel output zet krijg ik heel schelgeluid.

Hoop dat je hier iets aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd maar het helpt niet :( !

Verwijderd

Topicstarter
Damn,mensen nog niet eerder gehad ?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
staan je instellingen van windhoos wel goed?
ik bedoel je uitvoerapparaat voor afspelen?
of is het vermogen van je geluidskaart niet toereikend voor een echte sennheiser?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 20:17 schreef Dr.Q het volgende:
staan je instellingen van windhoos wel goed?
ik bedoel je uitvoerapparaat voor afspelen?
of is het vermogen van je geluidskaart niet toereikend voor een echte sennheiser?
Instellingen van windows zijn goed,over dat laatste heb ik al met iemand overgehad.
Het zou best eens kunnen maar waarom zou hij het dan wel doen op een 3 jaar oduere geluidskaart :? !

• Dr.Q
die oudere geluidskaart heeft waarschijnlijk meer vermogen... zoek anders een klein tussenversterkertje of laat em hangen aan je versterker van je stereo...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 20:20 schreef Dr.Q het volgende:
die oudere geluidskaart heeft waarschijnlijk meer vermogen... zoek anders een klein tussenversterkertje of laat em hangen aan je versterker van je stereo...
Vind er maar es eentje ( een kleintje of zo ) en een koptelefoon versterker kost over de 150 piek !
Word me een beetje teveel van het goeie !

• Dr.Q
een woord Conrad.
nog een woord pagina 512 uit de gids..
:P

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 20:23 schreef stanley het volgende:

[..]

Vind er maar es eentje ( een kleintje of zo ) en een koptelefoon versterker kost over de 150 piek !
Word me een beetje teveel van het goeie !
Ik had een soundblaster 64 erbij en teveel ruis, nu een live, amper ruis :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter waarom dat ik zo brak geluid heb : mijn geluids-kaart geeft te weinig ohm voor een koptelefoon ( deze vroeg dacht ik 36 ohm ).
Nu heb ik een paar ouder pc-boxen gepakt,daar de versterker uitgesloopt en die gebruikt als versterker voor de koptelfoon.
Uitslag : Werkt perfect ! En je kan nu zelfs je bass en treble veranderen !

Dat is veel goedkoper dan een koptelfoon versterker kopen van over de 100 piek !
En het mooie is dat ik niets betaald heb ( alles heb ik gekregen :P ).

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op vrijdag 08 juni 2001 07:25 schreef stanley het volgende:
Ik ben er al achter waarom dat ik zo brak geluid heb : mijn geluids-kaart geeft te weinig ohm voor een koptelefoon ( deze vroeg dacht ik 36 ohm ).
Nu heb ik een paar ouder pc-boxen gepakt,daar de versterker uitgesloopt en die gebruikt als versterker voor de koptelfoon.
Uitslag : Werkt perfect ! En je kan nu zelfs je bass en treble veranderen !

Dat is veel goedkoper dan een koptelfoon versterker kopen van over de 100 piek !
En het mooie is dat ik niets betaald heb ( alles heb ik gekregen :P ).
Precies, de analoge uitgangen van de Fortissimo zijn niet versterkt dus dat is de reden. Leuke oplossing trouwens...

* Arthur heeft ook een Fortissimo gehad maar niets dan ellende met de drivers (m.n. onder Win2k). Nu SB Live! 1024 PCI

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 22:14 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Precies, de analoge uitgangen van de Fortissimo zijn niet versterkt dus dat is de reden. Leuke oplossing trouwens...

/me heeft ook een Fortissimo gehad maar niets dan ellende met de drivers (m.n. onder Win2k). Nu SB Live! 1024 PCI
Thankx,ik bouw hem eerdaag in als een gewoone slot,lekker makkelijk.
Kijk dat die uitgangen niet versterkt was wist ik dus niet ( achteraf zeg ik van ja natuurlijk ! ),maargoed alles is nu perfect !
En ik ben gigantisch blij !
Pagina: 1