Toon posts:

Wifi probleem NETGEAR N750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb al sinds een lange tijd een probleem met Wifi wat niet zo heel groot is maar ik wil het nu toch eens vragen.
Het is een NETGEAR N750 router. Ik heb zelf een Desktop met Wifi kaart (omdat ik geen kabels in mijn huis wil hebben), een laptop en smartphone op de Wifi aangesloten.

Nu gebeurd het regelmatig dat het internet wegvalt op de Desktop en Laptop. (wifi-icoontje met geel uitroepteken) Als ik vervolgens met mijn smartphone internet (browser) opstart, een webpagina ga laten, dan is het internet op de Desktop en Laptop weer actief en kan ik weer internetten. Dit is op de desktop en laptop op dat moment zelf niet te verhelpen. Alleen met mijn smartphone.. Heel raar.

Weet iemand een oplossing?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Het kan zijn dat de wifi van je router op een heel druk kanaal ingesteld staat, dit zorgt voor veel interferentie wat kan zorgen dat je wifi signaal heel onstabiel over komt. Je kunt met inSSIDer checken hoe druk de kanalen zijn. Misschien kan je router van kanaal veranderen al een hele hoop schelen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Topicstarter
chickpoint schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:41:
Het kan zijn dat de wifi van je router op een heel druk kanaal ingesteld staat, dit zorgt voor veel interferentie wat kan zorgen dat je wifi signaal heel onstabiel over komt. Je kunt met inSSIDer checken hoe druk de kanalen zijn. Misschien kan je router van kanaal veranderen al een hele hoop schelen.
Bedankt voor de info ga het thuis meteen even testen! Ik laat even weten hoe het is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren de programma installeert en gezien dat er 2 andere netwerken over mijn Wifi netwerk heen vallen. Heb nu de kanaal veranderd. Laten wij hopen dat dit verbetering brengt.