External Touro 1TB HD probleem help plz

Pagina: 1
Acties:

• Da_Warlock
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf.

De specificaties: Touro External HD 1TB, 2 partities. De eerste word gebruikt door Time Machine voor back-ups. De tweede partitie dient als mediacenter: films, muziek en foto's. (zeker 350 Gb enkel films)

Ik was met handbrake een dvd'tje aan het rippen en rechtstreeks op mijn externe schijf aan het zetten. Nu, ik zette me recht uit mijn zetel en mijn de USB3-kabel kwam los uit zijn socket. De schijf viel uit... Ik koppelde ze terug aan en de media partitie, die in gebruik was, is verdwenen. Niet verdwenen, maar niet meer leesbaar gewoon.

Ik heb al geprobeerd om via het schijfhulpprogramma van mac osx de schijf te herstellen maar die zegt dat het niet mogelijk is en ik een kopie moet nemen, de schijf moet formatteren en de kopie erop zetten. Ik ga naar het schijfkopie tabje in schijfhulpprogramma van mac en wil een kopie nemen. Dan komt er een error die zegt dat het niet mogelijk vanwege en lees/schrijfprobleem.

Heeft er iemand ervaring?

Een oplossing?

Ik ben diegene die met een oplossing komt, zeer dankbaar _/-\o_ .

Alvast bedankt,

Niels

• Da_Warlock
Edit: De time machine partitie werkt normaal. En de schijf is geformatteerd in FAT dus ook leesbaar op windows...

[ Voor 43% gewijzigd door Da_Warlock op 13-08-2013 14:35 ]

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
en wat gebert er onder een linux live cd

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• Da_Warlock
Onder Ubuntu Linux 12.04 Desktop via Parallels wordt de HD niet herkend: volgens mij kan linux het beschadigde gedeelte niet lezen en de Time Machine partitie is in een ander format, resultaat: geen hd verbonden zogezegd... |:(

[ Voor 87% gewijzigd door Da_Warlock op 13-08-2013 14:53 ]