Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wingeddrac0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag mijn pricewatch: MSI Gaming Series GT60 0ND-277NL binnengekregen en hij functioneerd fantastisch. Op één groot ding na.
De laptop maakt op geen enkele wijze gebruik van de grafische kaart, de GTX 675M. Enkel de ingebouwde intel chip HD Graphics 4000.

Dus hier even wat er gedaan is:
- Intel drivers geïnstalleerd, de gehele bijgeleverde drivers erop gezet, just in case.
- Nvidia drivers geprobeerd te installeren, foutmelding dat er geen juist hardware voor gevonden is.
- Apparaatbeheer geeft enkel Intel graphics weer, de Nvidia kaart is nérgens te bekennen...

Ik ben een beetje zorgen aan het maken of het misschien zelfs mogelijk is dat de kaart er niet inzit, onzin waarschijnlijk, maar zo ziet het er op dit moment wel uit :/

Ieder beetje hulp of info is meer dan welkom, alvast bedankt

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ook tijdens het spelen van games?

[ Voor 44% gewijzigd door Chris Smoove op 13-08-2013 13:45 ]

• Wingeddrac0
Jup, alles, device manager laat niet eens de GTX kaart in de lijst voorkomen .

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
terug sturen en nieuwe vragen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Automatisch door nVidia laten scannen op hardware al gedaan? http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wingeddrac0
CLB schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:49:
Automatisch door nVidia laten scannen op hardware al gedaan? http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx
Zeker, meerdere malen zelfs. Maar komt terug met het bericht dat er niks gevonden wordt.

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmmz okee, meer zou ik ook niet weten...
Je hebt het vaak genoeg met games die dan de HD4000 pakken ipv de GTX, maar dat je 'm nergens ziet.

Misschien zijn er nog wat anderen met advies, maar anders zou ik toch is een belletje plegen naar de vekoper.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
Waarschijnlijk werken alleen de orginele drivers van MSI omdat de ini van hun is aangepast ervoor.

En ik denk je een hybrid geval heb die kan switchen, ik zou is gaan rondzoeken bij de energie settings etc.(bij nvidia settings )

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 13-08-2013 14:06 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

^Iets te maken met Nvidia Optimus.

• Wingeddrac0
T is inderdaad een hybrid. En ik zou dolgraag willen gaan kijken in de nvidia settings, maarre, die zijn er niet omdat de driver daarvan niet geïnstalleerd kan worden omdat de kaart nergens teruggevonden wordt.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:25
Als hij niet in apparaatbeheer valt terug te vinden, dan zit hij er of niet in, of hij is kapot. Terugsturen is denk ik het enige wat je kunt doen.

• Mektheb
Wingeddrac0 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:40:
T is inderdaad een hybrid. En ik zou dolgraag willen gaan kijken in de nvidia settings, maarre, die zijn er niet omdat de driver daarvan niet geïnstalleerd kan worden omdat de kaart nergens teruggevonden wordt.
Drivers verwijderen die geinstalleerd zijn, en vervolgens bij MSI de correcte downloaden.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25

Nemesizz

Untouchable

Zit de netadapter er wel aan? Als je op de accu werkt schakeld de snelle GPU (of het nou nVidia of AMD is) meestal uit.

• Wingeddrac0
Mektheb schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:09:
[...]

Drivers verwijderen die geinstalleerd zijn, en vervolgens bij MSI de correcte downloaden.
Al geprobeerd, tevens gehele reset doorgevoerd volgens msi standaarden, gehele bijgeleverde dvd drivers en utilities erop gezet, maar niks noppes en da nada.
Nemesizz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:52:
Zit de netadapter er wel aan? Als je op de accu werkt schakeld de snelle GPU (of het nou nVidia of AMD is) meestal uit.
Aye, zekers aangesloten.

Verwijderd

Heb je al eens in de bios gekeken?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Als hij niet in apparaatbeheer staat dan is deze zoals eerder genoemd, niet aangesloten of defect. Ik zou hem idd terugsturen.
Eventueel kan je hem zelf openmaken en kijken of deze niet aangesloten is o.i.d. maar ik zou eerst proberen via terugsturen voor de zekerheid ;)

我的名字是Mirno

• Wingeddrac0
Ja, ik heb met 4launch contact gehad maar ze hebben geen enkele meer op voorraad. Dus dat wordt lekker naar MSI opsturen.
De klantenservice van de MSI is belabberd om het zacht uit te drukken.

• Mektheb
Wingeddrac0 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:13:
Ja, ik heb met 4launch contact gehad maar ze hebben geen enkele meer op voorraad. Dus dat wordt lekker naar MSI opsturen.
De klantenservice van de MSI is belabberd om het zacht uit te drukken.
Nooit problemen mee gehad, heb 7 jaar lang gewerkt in een computer zaak en deden voornamelijk MSI als hoofdmerk en panelen en mainboards vervangen was vaak 5/7 werkdagen.

Toshiba en Fujitsu en Samsung deden daar wel is een week of 3 / 4 over.

• Wingeddrac0
Nou, ik zeg ook niet dat het proces slecht is maar het keuzemenu van MSI-nummer was gesproken door iemand met een duidelijk buitenlands accent. Daarna kreeg ik iemand aan de lijn die mompelde en eveneens op z'n zachts gezegd een flink accent had. Nou maakt me dat vrij weinig uit maar in combinatie met het 4 keer muten van zijn headset en nauwelijks opletten (verhaal is 2 keer verteld worden en toen dacht hij dat het over een gerepareerd apparaat ging), gaat het wel irriteren...

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou die weg niet nemen, DOA, geld terug van 4Launch, ergens anders kopen, klaar!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Treedt dit probleem op met de originele Windows installatie of heb je direct Windows zelf opnieuw geïnstalleerd?

Verwijderd

Dat lijkt mij niet relevant. De nvidia drivers moeten hem gewoon vinden.
DGonlag2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:43:
Als hij niet in apparaatbeheer valt terug te vinden, dan zit hij er of niet in, of hij is kapot. Terugsturen is denk ik het enige wat je kunt doen.
Dat hoeft niet per se. Dell had ook een keer een batch laptops waarbij de wifi kaart niet zichtbaar was in device manager als je de driver verwijderde terwijl wifi uit stond.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er een soort van knop opzit waarmee je de grafische kaart kan activeren. Anders is de kaart waarschijnlijk stuk.
Pagina: 1