Hallo iedereen,
Voor een bedrijf waar ik werk ben ik zoek naar Shared Storage advies en aankoopadvies.
Wij willen graag de volgende stap zetten en van 11 fysieke servers naar 4 fysieke servers (3 werkpaardjes en 1 shared storiage) door middel van een Hyper-V 2012 cluster. (Deze beslissing is reeds al gemaakt, het gaat om de verdere invulling)
De werkpaardjes vormen niet het probleem, maar de Shared Storage wel. Deze moet eigenlijk alle kenmerken van een ISCSI SAN hebben, maar moet op 1 punt verschillen: prijs
Een SAN van 6,5K krijg ik helaas niet verkocht, dus ben ik op zoek naar alternatieven.
Ik hoop mijn alternatieven (ofwel inspiratie) hier samen met jullie te vinden!
*/me zet de helpvraag in*
Een klein lijstje met details:
- Ga uit van een nieuwe omgeving waarbij netwerk geregeld is (@ 1000M) en ook de hosts
- Maximum van 2500 tot 2800 euro (afwijkingen mag ook, maar dit is de richtlijn)
- 2 TB snelle storage, 2 TB minder snelle storage
- Minimum van 2 NIC's
- Betrouwbaar
- Preferabel een webinterface voor het management
- ISCSI target
- Het mag een NAS zijn, maar denk aan de SAN kenmerken
- Denk aan een eventueel backupscenario
Voor een bedrijf waar ik werk ben ik zoek naar Shared Storage advies en aankoopadvies.
Wij willen graag de volgende stap zetten en van 11 fysieke servers naar 4 fysieke servers (3 werkpaardjes en 1 shared storiage) door middel van een Hyper-V 2012 cluster. (Deze beslissing is reeds al gemaakt, het gaat om de verdere invulling)
De werkpaardjes vormen niet het probleem, maar de Shared Storage wel. Deze moet eigenlijk alle kenmerken van een ISCSI SAN hebben, maar moet op 1 punt verschillen: prijs
Een SAN van 6,5K krijg ik helaas niet verkocht, dus ben ik op zoek naar alternatieven.
Ik hoop mijn alternatieven (ofwel inspiratie) hier samen met jullie te vinden!
*/me zet de helpvraag in*
Een klein lijstje met details:
- Ga uit van een nieuwe omgeving waarbij netwerk geregeld is (@ 1000M) en ook de hosts
- Maximum van 2500 tot 2800 euro (afwijkingen mag ook, maar dit is de richtlijn)
- 2 TB snelle storage, 2 TB minder snelle storage
- Minimum van 2 NIC's
- Betrouwbaar
- Preferabel een webinterface voor het management
- ISCSI target
- Het mag een NAS zijn, maar denk aan de SAN kenmerken
- Denk aan een eventueel backupscenario