Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Google forms] Thank you page

Pagina: 1
Acties:

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41
Hallo allemaal,

Een simpel coderingsnoobje hier met een (waarschijnlijk simpel) vraagje.

Ik loop sinds kort stage bij een bedrijf in marketing. Zij gebruiken Google Forms om conversie te meten en willen dat graag doen door middel van Google Analytics (waar komen ze vandaan, hoe lang zitten ze erop, etc)

Helaas krijg ik geen resultaten te zien vanuit de submit button, vandaar dat ik dacht: Wat als ik de submit button laat linken naar een Thank-you page? Nu heb ik al een beetje gekeken, maar ik kom er absoluut niet uit. Zelf heb ik dit gevonden: http://www.immersionmedia...and-styling-google-forms/
(zie part 9), maar wanneer ik submit druk geberut er niets.

Ik zou het graag zelf willen doen, dus zou iemand mij kunnen wijzen in de goede richting om dit werkend en traceerbaar te krijgen?

Groeten!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Wat gebeurt er dan?

Wat het script doet op de door jouw gegeven link is de thank-you pagina laden op dezelfde pagina als het formulier, maar dan in een iframe. Dus aan jou de vraag, waar gaat het fout/lijkt het fout te gaan en krijg je ook foutmeldingen in je javascript-console?

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41
C0rnelis schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Wat gebeurt er dan?

Wat het script doet op de door jouw gegeven link is de thank-you pagina laden op dezelfde pagina als het formulier, maar dan in een iframe. Dus aan jou de vraag, waar gaat het fout/lijkt het fout te gaan en krijg je ook foutmeldingen in je javascript-console?
Wanneer ik de page preview met aanpassingen en op submit druk gebeurt er niets. De pagina flitst een keer, maar er wordt geen pagina geladen.

Ik heb nu een stukje link en de bewerking moet denk ik hier in zitten:

<div class="ss-form"><script type="text/javascript">var submitted=false;</script><iframe id="hidden_iframe" name="hidden_iframe" onload="if(submitted)
{window.location='http://mijnsite.nl/thank-you.html';}" style="display:none;"></iframe>

Hoe kan ik ipv de frame te krijgen netjes doorlinken naar een andere pagina?

[ Voor 25% gewijzigd door brammetje1994 op 13-08-2013 15:01 ]

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Als ik het goed begrijp stuurt het formulier de data naar de action-url via een verborgen iframe. In plaats van je thank-you pagina te openen in nog een ander iframe, zou je kunnen testen met het redirecten van de gebruiker via window.location.href. Je kunt dan kijken of in elke test die je doet de data nog aankomt bij Google of dat het versturen van de data naar Google wordt onderbroken omdat je van pagina veranderd.