[Steam] Prijzen indie games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 19:34
Ligt het aan mij of stijgen de prijzen van indie games op Steam wel erg snel?

Ik weet nog dat ik in 2011 Plants Vs. Zombies kocht voor volgens mij €2,50 of iets in die richting. Als ik nu kijk naar 'indie'-games zie ik prijzen van rond een tientje, neem bijvoorbeeld deze game ("Papers, Please" in Steam). Ziet er wel grappig uit en ik had het misschien gekocht als het voor een paar euro tekoop was. Maar voor €9? Nee dank je, ik zie niet terug dat deze game negen euro waard is. Als ik kijk dat ik dan PvZ had voor een prikkie een paar jaar terug.

Dat irriteert me eigenlijk een beetje, prijzen van indie games zijn volgens mij omhoog geschoten? Of heb ik dat mis? En dat vind ik best jammer, want voor een paar euro wil ik wel wat proberen. Dan koop je er nog is een paar, zeker tijdens een sale, maar met de 'nieuwe' prijzen is dat toch minder leuk.

Mijn vraag is dus eigenlijk of jullie ook opgevallen is dat de prijzen van indie games echt ruim verdubbeld zijn? Zijn ze (te) populair geworden of zit Steam hierachter? Wordt het toch wel verkocht voor een tienje en ben ik gewoon een vrek? :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nee sorry. Toen ik nog een puber met beperkt budget was kostte IEDERE game die ik wou hebben minstens 50 euro/2000 Belgische Frank. Nu wordt steam overspoeld met kwalitatieve games waarvan de prijs varieert tussen 5 en 15 euro.

We zitten wat mij betreft financieel gezien in gamer heaven de laatste jaren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 20:49
Ik denk dat je het mis hebt. PvZ had in 2011 ook gewoon 10 eur als basisprijs en alleen goedkoper tijdens sales :
http://www.steamprices.co...s-vs-zombies-goty-edition
(zie grafiek onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Gewoon wachten op Indie bundles of Steam Sales.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Ook een spel als Plants VS Zombies was ook toen gewoon meer waar dan 2,50. Dat ze em daarvoor verkochten, tja. Aanbieding misschien, of gewoon geluk. Tientje voor een indie-game vind ik persoonlijk een prima prijs. Ze verkopen er doorgaans echt geen miljoen van en er zit een boel hard werk en liefde in veel indie games.

Beetje los er van misschien, maar de term ''indie game'' is ook maar een vage omschrijving. Vroeger waren het inderdaad de kleine en goedkope spelletjes die je voor de gein es uit probeerde omdat ze toch maar een paar euro waren. Die tijd is voorbij. Indie komt van independant, onafhankelijk van publishers dus. Er valt zelfs wat voor te zeggen om bijvoorbeeld Valve dus ook een indie te noemen, maar als ze morgen 100 euro voor Half Life 3 vragen heb ik gisteren toch al betaald ;)