welke videokaart heb je nodig voor minecraft en gta v?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.798 views

• Stein22
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 10:55
hallo,

ik zoek een goeie videokaart waar ik snel en zonder lag minecraft en gta v op kan spelen.
En natuurlijk voor een redelijke prijs.
Is dat mogelijk? Als dat zo is help me daar a.u.b even mee.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 16:06
Misschien moet je eerst even Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) doorlezen.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Ik zocht zelf een pc welke zowel Crysis 3 als tetris aan kan. Ik lees dit threadje dus even mee.

Serieus: Zover ik zie heeft GTA de volgende recommendded system requirements:

CPU: Intel Core 2 Quad 3.66GHz or equivalent AMD
RAM: 4 GB
Video Card (GPU): NVIDIA GTX 480 or similar ATI
Hard Disk Space: 40 GB free HDD
Operating System: Vista SP 2 or Window 7 – 8 SP 1

Beter mag uiteraard altijd. Kan je GTA5 spelen, dan lukt het ook wel om minecraft te spelen. x)

Wilde altijd al iets over computers weten

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Ook handig om te vermelden wat een redelijke prijs is volgens uw budget ;)

• Stein22
Als het mogelijk is rond of onder de 100 euro en mag tweede hands

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SirDarkAngel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:16:
Ik zocht zelf een pc welke zowel Crysis 3 als tetris aan kan. Ik lees dit threadje dus even mee.

Serieus: Zover ik zie heeft GTA de volgende recommendded system requirements:

CPU: Intel Core 2 Quad 3.66GHz or equivalent AMD
RAM: 4 GB
Video Card (GPU): NVIDIA GTX 480 or similar ATI
Hard Disk Space: 40 GB free HDD
Operating System: Vista SP 2 or Window 7 – 8 SP 1

Beter mag uiteraard altijd. Kan je GTA5 spelen, dan lukt het ook wel om minecraft te spelen. x)
Het zal je wellicht verbazen maar Minecraft met de nodige modificaties kan je graka op zijn knieen krijgen. High res textures, shaders, en AA en ASF en je graka heeft het al behoorlijk zwaar.

• Stein22
maar welke videokaart is dan wel geschikt?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Hoe is het mogelijk dat er specs zijn voor GTAV? Dit spel is officieel niet eens aangekondigd. (behalve dat NVIDIA vandaag iets riep.)

Daarnaast, Minecraft is vooral gelimiteerd door de hoeveelheid RAM. Vooral als je dit in combinatie gebruikte van skype.

Xbox: Gulpener88

• Stein22
hoeveel ram heb je sowiezo nodig voor minecraft? Zonder skype?

Verwijderd

256 MB is Minimum
1 GB (1000 MB) is aanbevolen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 15:14 ]

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Gebruik even Google. Dit is niet echt verborgen informatie en wordt wel van je verwacht:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Hardware_requirements
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Hardware_performance

Wilde altijd al iets over computers weten

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

GTA V is nog niet uit voor de PC en volgens mij is er weinig info over de eisen. Ik zou trouwens wel Nvidia in mijn achterhoofd houden. GTA IV draaide ook verrekt slecht op kaarten van AMD/ATi, en Crossfire kon het zelfs erger maken, terwijl het op even krachtige Nvidia-kaarten veel beter liep. En je kan er de donder op zeggen dat als GTA V uitkomt het een stuk meer vereist van je videokaart dan Minecraft, als GTA V werkt, dan moet Minecraft ook wel lukken.

offtopic:
Even nog een autistische neiging tot verbeteren: Videokaarten veroorzaken nooit wezenlijk lag. Lag betekent dat er een vertraging is tussen verzenden en ontvangen. Dat zijn meer issues bij netwerken, niet bij videokaarten. Waar jij het over hebt zijn lage framerates of merkbare framedrops. De enige plekken waar in singleplayer-zaken lag kan optreden zijn je beeldscherm die om de zoveel milliseconden pas verfrist, de propagatiesnelheid door je videokabel, en de randapparatuur. Het is al de vraag of je iets van lag door je scherm kan merken, vaak gaat het om enkele milliseconden, de propagatiesnelheid van het signaal door de videokabel zit in de buurt van de lichtsnelheid, dus dat is al helemaal verwaarloosbaar. Propagatiesnelheid door USB-kabels is ook verwaarloosbaar en ik heb maar 1 keer een brak draadloos toetsenbord/muis setje in mijn handen gehad waar je soms in een behoorlijk fastpaced FPS merkte dat je nadeel had die je niet had met betere inputhardware. Maar dat setje was dan ook gewoon zeldzaam slecht.

Lag zeggen als je framerate bedoelt is net zoiets als het woord energie gebruiken wanneer je snelheid bedoelt.

Verwijderd

- voor 85 euro heb je een MSI Geforce GTX 650 pricewatch: MSI N650-1GD5/OCV1
- voor 125 euro heb je de betere Asus Geforce GTX 650 ti pricewatch: Asus GTX650TI-1GD5

• Stein22
Oke bedankt voor de reactie's ik ben wijzer geworden ;)

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Stein22 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:34:
Als het mogelijk is rond of onder de 100 euro en mag tweede hands
Dan kun je beter sparen voor een nieuwe console. Voor 100 euro koop je geen videokaart voor high-end games.

En met een 650 gelinkt hierboven ga je het echt niet redden.

[ Voor 19% gewijzigd door TheDeeGee op 13-08-2013 16:41 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Een stukje snelle maar even duur, de HD7770. onder de 100 euro.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Er kan veel geroepen worden, maar ik zie geen specs van de pc van de TS, wat de TS zelf heeft gezocht, etc. Ik zie geen voeding, misschien is deze te zwak? Dat kost ook extra mocht deze te weinig kracht hebben en een nieuwe vereist is.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.