Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 11:09
Twitter wordt veelal ook voor webcare ingezet.

Maar wat wordt in de regel beter gevonden?
- @bedrijfsnaam voor algemene tweets en @bedrijfsnaam_webcare voor de webcare (vb @tmobile en @tmobile_webcare)

of:
- @bedrijfsnaam voor alles gebruiken (vb @upc)

Hoe zetten jullie Twitter hiervoor in?
Het is namelijk een keuze die je eenmalig maakt, maar ik maak graag in een keer de juiste keuze ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 07:31
Alleen bij echt grote bedrijven met veel followers is _webcare fijn. Door die niet te volgen, komen alle vragen aan die bedrijven niet in mijn timeline, dat vind ik handig. Het bedrijfsnieuws volg ik dan via het gewone account. Als er weinig vragen gesteld worden is een _webcare account dus niet nuttig, lijkt mij.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Ik ben het met FicoF eens dat het ligt aan het aantal vragen dat gesteld / beantwoord wordt of het zin heeft een _webcare variant op te zetten. Voeg daar aan toe dat het ook ligt aan het aantal relevante niet-webcare tweets dat een bedrijf uitzet. Een leeg @bedrijfs-account en een gevuld @bedrijf_webcare account is jammer.
Maar je schurkt hiermee ook tegen een ander aspect. Om webcare goed in te zetten als positief promotie-middel moet je niet enkel vragen beantwoorden, maar moet je ook in staat zijn de juiste feedback te kunnen verwerken in het bedrijf. Je moet dus niet een afdeling of subafdeling van klantcontact zijn, maar juist de essentie, het DNA van het bedrijf kunnen beleven en indien nodig veranderen. Je moet veranderingen in werking kunnen zetten die elders terugkomen. Je bent dus niet enkel _webcare. Je bent veranderings-vertegenwoordiger binnen het bedrijf. Vermijd daarom je eigen hoekje.

Op het moment dat je webcare-werk de reguliere communicatie verstoort, is het zeker geen slecht uitwijkpunt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 11:09
Dan blijft het gewoon bij 1 twitteraccount :) zo groot is de doeldgroep nou ook weer niet. Had sowieso al mijn voorkeur, maar toch even polsen

Life is what happens while you're busy making other plans