Vervanging Kobo Touch E reader scherm

Pagina: 1
Acties:

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:53

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een vervangend scherm voor mijn Kobo E reader Touch.
Heb hem in de vakantie laten vallen op een steentje en nu net precies op het scherm...... :'(

Ja, hij is echt gebroken en de breuklijnen zijn te zien. Dus ik heb de achterkant er ff uitgehaald en het is alleen maar een moederboardje met 1 aansluiting voor dat scherm, dus zeer makkelijk te vervangen/repareren :) .

Ik ben nu op zoek gegaan naar een vervangend scherm o.a. op Ebay maar ik kan maar niks vinden...... |:(

Weet iemand of er ergens nog een scherm te krijgen valt onder de 70 euro(zoveel kost ie nu nog nieuw)??
Want anders moet ik maar een nieuwe aanschaffen..... :|

Alvast bedankt.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat je een nieuwe zal moeten kopen, tenzij de reisverzekering zoiets dekt (minus 50 euro eigen risico, kom je nog niet ver).

Nu heb ik wel een tip. Zelf heb ik ook de kobo. Een vriend van me wilde er ook een, maar kocht toch maar de Kobo glo. (115 euro). En nu moet ik echt zeggen, dat ding is stukken beter. Sneller dus, en bij slecht licht kan je gewoon verder lezen, ook heel handig.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Kan er in mijn lijstje met linkjes naar allerlij shops niets (alternatiefs) voor vinden. Anders denk ik dat je of via kobo een nieuw scherm zal moeten bestellen, dan wel hard op zoek moet naar iemand (particulier, marktplaats e.d.) die een defecte kobo heeft met een intact scherm, en dat gaat erg lastig worden.

Kan echter wel zeggen dat ik heel erg te spreken ben over de nieuwe: http://tweakers.net/product/328272/kobo-aura-hd/

Kost een beetje meer, maar is een hele leuke upgrade over de oudere ereaders m.i.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 13-08-2013 14:29 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Foritain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:29:Kan echter wel zeggen dat ik heel erg te spreken ben over de nieuwe: http://tweakers.net/product/328272/kobo-aura-hd/

Kost een beetje meer, maar is een hele leuke upgrade over de oudere ereaders m.i.
100% duurder dan de kobo touch noem ik nu niet echt een beetje meer..

Heb deze ook in mijn hand gehad, en vind het gewoon te zwaar. Groot scherm is natuurlijk wel mooi, maar voor een boek nu niet echt nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Reepje op 13-08-2013 14:53 ]

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:53

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
Bedankt voor de hulp :)

Ik zal eerst maar eens gaan zoeken naar een defecte kobo met intact scherm, zelf nog niet eens aan gedacht, en als ik dat niet binnen een week vind zal ik waarschijnlijk een nieuwe aan gaan schaffen.

Zal ook alvast eens gaan kijken of onze vrienden in china de E ink ereadertjes al in de ''namaak'' hebben.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• grotepier
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-10-2020
Dit komt een beetje laat, maar het is heel makkelijk en goedkoop om een ereader scherm te vervangen. Zoek voor een Kobo Touch scherm op bijvoorbeeld aliexpress naar ED060SCE(LF)T1 dan vind je voldoende aanbieders van deze schermen. Ik heb mijn scherm zelf ook gerepareerd en dat is prima gelukt. Op een ander forum heb ik enige instructies geplaatst om het zelf te doen: http://www.ereaders.nl/fo...reren-van-ereader-scherm/

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12 08:28
grotepier schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:53:
Dit komt een beetje laat, maar het is heel makkelijk en goedkoop om een ereader scherm te vervangen. Zoek voor een Kobo Touch scherm op bijvoorbeeld aliexpress naar ED060SCE(LF)T1 dan vind je voldoende aanbieders van deze schermen. Ik heb mijn scherm zelf ook gerepareerd en dat is prima gelukt. Op een ander forum heb ik enige instructies geplaatst om het zelf te doen: http://www.ereaders.nl/fo...reren-van-ereader-scherm/
Thanks, is mij goed gelukt zojuist! 15 -20minuten is echt hoelang het duurt!
Pagina: 1