CDRW kapot???????????????????

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
hoi,

zonet probeerde ik een cdr te branden, maar kreeg de volgende melding:
"power calibration area error" :(

Dit bij me'n vrij nieuwe scrijver, acer 10x8x32.
Ik heb hem helemaal niet veel gebruikt, hij zal ongeveer 150 cd's hebben gebrand.

heeft iemand dit ook gehad?

zoja, hoe is het op te lossen ??

alvast erg bedankt

Cutebritney

ps. ook andere merken cdr media verhelpen het prob niet :(

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Had ik ook, maar na een reboor is het probleem weer opgelost.
Het was in elk geval geen die-hard error bij mij

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Xandrios
Op dinsdag 05 juni 2001 17:20 schreef maupie het volgende:
Had ik ook, maar na een reboor is het probleem weer opgelost.
Het was in elk geval geen die-hard error bij mij
ik heb ondertussen 3x gereboot.

heeft nix geholpen :-((

iemand een ander id ??

ik ben helemaal :'( :'(
(ook omdat ik waarschijnlijk geen garantie op de brander heb, dit omdat ik heb als vervangend model heb gekregen voor een kapotte 4x4x24........

Verwijderd

ander merk cdrs proberen
werkte hier wel

• Xandrios
Op dinsdag 05 juni 2001 17:28 schreef BananeKoning het volgende:
ander merk cdrs proberen
werkte hier wel
ik heb noname geprobeerd (had ik er een stuk of 50 van gebrand) en nashua.
Deze merken deden het voorheen perfect...

bij allemaal kreeg ik dezelfde melding :(

Hij begint met het schrijven van de leadin ofzo, en dan hoor je hem wat doen (het geluidje van bijv. het zoeken op cd) en dan gaat het brand lampje uit.....

en BOEM een dikker error op het scherm :(

I'm Desperate :'( :'( :'(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 18:13
De laatste keer dat ik die error gezien heb was de cdrw gewoon stuk, omruilen dus (als er nog garantie op zit, zo niet een nieuwe halen :) )

Verwijderd

Ik denk het niet, misschien wel maar waarschijnlijk omdat je datatoestroom haperde.

• Xandrios
Op dinsdag 05 juni 2001 18:44 schreef insoft het volgende:
Ik denk het niet, misschien wel maar waarschijnlijk omdat je datatoestroom haperde.
dat zou kunnen ja, maar alleen 1 keer dan.

Het gebeurt telkens nu..... :(

Verwijderd

Ik zouw allereerst eens proberen op A kwaliteit te branden, dus geen CD's van CMC corp (= oa. nashua) of Ritek (noname, arita etc.) maar goeie CD's, zoals van Taiyo Yuden, Ricoh of TDK. Bijvoorbeeld Philips of Sony CD's kosten maar een kwartje of 2 extra, en je CD's blijven zeker 10 jaar langer goed, en je hebt geen noise door je Audio (rip maar es een noname CD met een goed programma, daarna een taiyo en hoor het verschil!).

Als dat niet werkt is dat best zuur. Misschien idd je datatoevoer, maar dan krijg je eerder een BUR dan zo'n dikke error. Leadin en out wordt achteraf gebrand, maar probeer es Disc at once anders, dan wordt de leadin bij het begin gebrand, toch?
of bazel ik nu?
probeer het es, dan merk ik het wel...

• Xandrios
Op dinsdag 05 juni 2001 19:04 schreef Frenkerd het volgende:
Ik zouw allereerst eens proberen op A kwaliteit te branden, dus geen CD's van CMC corp (= oa. nashua) of Ritek (noname, arita etc.) maar goeie CD's, zoals van Taiyo Yuden, Ricoh of TDK. Bijvoorbeeld Philips of Sony CD's kosten maar een kwartje of 2 extra, en je CD's blijven zeker 10 jaar langer goed, en je hebt geen noise door je Audio (rip maar es een noname CD met een goed programma, daarna een taiyo en hoor het verschil!).

Als dat niet werkt is dat best zuur. Misschien idd je datatoevoer, maar dan krijg je eerder een BUR dan zo'n dikke error. Leadin en out wordt achteraf gebrand, maar probeer es Disc at once anders, dan wordt de leadin bij het begin gebrand, toch?
of bazel ik nu?
probeer het es, dan merk ik het wel...
bedankt voor de tip, en ik heb een phillips cd getest ondertussen.
Precies hetzelfde :(

Hij brand idd niet de lead in/out in het begin, maar meer de TOC ofzo...
(de index van de cd laten we maar zeggen)

als ik die error krijg, dan is de gebruikte cd nog wel gewoon leeg/beschijfbaar

ik vind dit errug vaag allemaal...

:'( :'( :'(

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Guttegut....
Power Calibration Area is waar hij de laser scherp stelt, dit gebeurt niet, de power calibration area laat het maar een aantal keer toe, dan kan 'ie niet meer calibreren en is de cd verneukt, je moet zo'n cd lens clean cdtje halen en dan doet 'ie het (als 'ie niet te veel gefucked is) weer een tijdje.....

Gr33tz ya'll

• Xandrios
Op dinsdag 05 juni 2001 19:13 schreef r00tie het volgende:
Guttegut....
Power Calibration Area is waar hij de laser scherp stelt, dit gebeurt niet, de power calibration area laat het maar een aantal keer toe, dan kan 'ie niet meer calibreren en is de cd verneukt, je moet zo'n cd lens clean cdtje halen en dan doet 'ie het (als 'ie niet te veel gefucked is) weer een tijdje.....

Gr33tz ya'll
weet je dat heel zeker?

ik heb namelijk al verscheidene keren gehoord dat je NOOIT zo'n schoonmaak cdtje in de writer moet gebruiken......

klopt dit ja/nee ???

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
CDwriters horen inderdaad veel te snel rond te draaien voor zo'n CleanCD. Een schoonmaak CD is voor 1x CD-spelers gemaakt en zelfs daarop is nooit bewezen dat hij werkt!!

• Xandrios
ff iets anders:

ik heb nu de plextor 8x4x32 van m'n pa erinhangen.
Maar nu kan ik niet branden met Nero omdat deze alleen voor acer baranders is, en ik kan niet branden met winoncd, omdat deze zegt: "error retreiving scsi/ide information; no scsi host adapter found"

is dit bekent?
komt dit vaker voor onder win2k?

alvast bdenkt

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 14:27

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op dinsdag 05 juni 2001 21:36 schreef Cutebritney het volgende:
ff iets anders:

ik heb nu de plextor 8x4x32 van m'n pa erinhangen.
Maar nu kan ik niet branden met Nero omdat deze alleen voor acer baranders is, en ik kan niet branden met winoncd, omdat deze zegt: "error retreiving scsi/ide information; no scsi host adapter found"

is dit bekent?
komt dit vaker voor onder win2k?

alvast bdenkt
Met dat scsi/ide error zou ik denken dat je geen aspi drivers hebt geinstalleerd, maarja dan zou je ook niet met je acer kunnen branden. Ik vind het zelf best wel wazig. Maar toen ik mijn oude plexwriter (4x12x) had vervangen door mijn huidige, kreeg ik onder nero ook telkens die ide/scsi error, maar onder clonecd en winoncd doet ie het perfect.

Zit hier eigenlijk een beetje te brabbelen, maja, het moest eruit ;)

Verwijderd

Waar kan ik die aspi drivers vinden?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Bij de fabrikant van je SCSI kaart. De file van Adaptec (die ook op andere kaarten werkt) heet aspi32.exe... kan je vast wel downloaden.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1