iTunes: alleen muziek op een externe HD, het lukt me niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil mijn grote muziek bibliotheek op een externe harddisk zetten, maar wel binnen iTunes houden. De overige iTunes onderdelen blijven wel op de interne harddisk (apps, iTunes U, podcasts). Ik krijg het alleen niet voor elkaar.
Voor de duidelijkheid: ik wil wel dat iTunes mijn bibliotheek blijft beheren, dus dat vinkje kan niet uit.

Ik heb deze handleiding gebruikt (post van Ekko316). So far so good. Ik heb op mijn interne harddisk alle mappen en een symlink "Music" naar mijn externe harddisk (mapje Music). Dubbelklikken op de symlink opent keurig de externe map. Het (test)album wat al in de bibliotheek stond voor de operatie speelt ook gewoon vanaf de externe harddisk. Ergo: de simlink zou goed moeten zijn. Right?

Maar wanneer ik echter een nieuw album naar in iTunes sleep dan krijg ik de melding "Attempting to copy to the disk "Macintosh HD" failed. The required folder cannot be found."
Blijkbaar zoekt iTunes nu niet naar mijn externe HD? Of kan ineens de simlink niet volgen?

Wat kan ik nog doen?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
*bump*

Niemand ervaringen met iTunes en Symlinks?

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Heb je een Windows PC of een Mac. Voor een Mac kun je namelijk heel makkelijk de app Tunespan gebruiken! Kind kan de was doen. Voor een Windows PC weet ik het niet...

Check dit even: http://computertotaal.nl/software/22389-tunespan-0-9-4.html

[ Voor 21% gewijzigd door DVDphyle op 31-08-2013 18:39 . Reden: Extra info ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit werkt niet, iTunes werkt doelbewust niet met symlinks. Waarom, dat is een vraag voor de Apple developers, maar het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Je kan je library handmatig kopieeren naar de externe harddisk, en dan iTunes opstarten met de option-key ingedrukt. Je krijgt dan de optie om je externe hdd library als standaard in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dan staat de hele library (db en alle andere zaken) ook op de externe HDD, iAmRenzo wil alleen de muziek op de externe schijf zetten en de rest van de library intern houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 11:52

ToCuS

It begins in the brain!

Ik zet alles handmatig in Itunes, ook gewoon vanaf externe HDD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Handmatig kan het al jaren, ja. Maar de poster wil juist dat iTunes de library automatisch beheert.
Pagina: 1