Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook met goed scherm, max €1000

Pagina: 1
Acties:

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Hoi,

Ik ben op zoek naar een stevige, mobiele ultrabook met bovenal een goed scherm. Qua formaat denk ik daarbij aan 13 of 14". De aankoop heeft geen haast (d.w.z., ik wil de aankoop binnen 2 maanden doen).
  • [b]
  • Wat ga je met de laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • [/b]
De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor browsen, Office, statistische programma's, maar ook Photoshop en Lightroom. Mede vanwege dat laatste is een goed scherm (1080p) met goede kleurweergave erg belangrijk. Daarnaast wil ik dat apps / het OS snel starten, een SSD lijkt dus erg handig. Daarbij is 128gb weinig, maar genoeg: alle grote bestanden zet ik op een Externe HDD.
  • [b]
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • [/b]
Ik denk zelf aan een maximum van €1000.
  • [b]
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • [/b]
Ja, daarom heb ik het liefst een lichte (maar toch stevige) laptop. Ook vind ik dat de laptop wel 5 uur mee mag gaan op één lading.
  • [b]
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • [/b]
Ik heb geen goed gevoel bij Acer, en heb slechte ervaringen met de beeldschermen en koeling van HP laptops (maar sluit de laatste niet uit).
  • [b]
  • Wat heb je zelf al gevonden?
  • [/b]
Ik vind de Sony Vaio Pro 13 erg interessant (bijv. met touchscreen en 8gb RAM, via Surfspot). Toch ben ik niet geheel gerustgesteld als het gaat om de geluidsproductie en WiFi prestaties van dit toestel. De Sony Vaio Fit 14 lijkt ook aardig, al is het scherm minder (en dat geldt volgens mij ook voor de bouwkwaliteit en accuduur). Ook de Macbook Air sluit ik niet uit, maar ik ben niet per se een groot fan van OS X en ik had liever een iets beter scherm gezien (de accuduur daarentegen is weer fenomenaal). Ook de Dell XPS 13 ziet er fijn uit (mooie stevige behuizing), en is met kortingsbonnen voor een goede prijs te krijgen, maar daarbij heb ik wel het gevoel dat ik misschien beter kan wachten tot er een versie komt met Haswell en een touchscreen. Van Lenovo ben ik ook wel gecharmeerd, maar heb nog geen mooie ultrabooks gezien met een goed scherm (dat lijkt niet echt hun specialiteit, of zie ik dat verkeerd?).

Kortom: Is de Vaio Pro 13 een goede keuze, of toch de Mac of de Dell, of kan ik beter wachten tot andere merken met nieuwe modellen komen (zoals de Asus Book Infinity - als die betaalbaar wordt - of een nieuwe Samsung Ativ Book? Iemand ervaring met goede schermen?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Pindasmeer op 13-08-2013 10:59 ]

Verwijderd

Je zoekt een ultrabook met goed schem onder de €1000. En draagt onder andere de MBA aan. De MBA voldoet aan geen van beide eisen.

Verder bevat de XPS 13 geen accuduur van 5 uur. Dan blijft alleen de vaio pro over. Ik vind dat er opvallend veel klachten zijn over de pro, maar het is nu eenmaal de enige in jouw budget. Of je moet gaan voor pricewatch: Samsung NP900X4D-A02NL met relatief zwak scherm en specificaties.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
XPS13 is your friend... Alleen de accuduur red je net aan 5 uurtjes....

De Sony Pro heeft teveel kinderziektes op het moment, totdat intel een redelijke driver voor hun spul uitbrengt kan ik hem zeker niet aanraden. Verder heeft de Fit14 een matige accuduur op zijn best te noemen. Macbook zou ik helemaal links laten liggen, is niet alleen overpriced voor de hardware, het heeft tevens ook hetzelfde wifi bug probleem als de Sony (ze gebruiken beide dezelfde netwerkkaart) en de macbook heeft alles behalve een goed scherm.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan misschien wat zijn:
CLB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:07:
Whoow, zie zojuist de FireFly HW13 :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.xnotebooks.nl/media/catalog/product/cache/7/thumbnail/950x640/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/r/front_1.jpg

13,3", Haswell, GTX765 en Full HD scherm, met een instapprijs van €1049,00 zonder OS <3
Bijvoorbeeld geen twee 2,5"ers natuurlijk, scherm zal ook minder zijn dan wat ik nu heb, maar toch...
Das wel erg mooi imho in een chassis wat 2kg weegt... Hmm het is dat ik een mooie laptop heb staan. Weet iemand welke barebone dit is? EDIT: Clevo W230ST denk ik zo...
Schermtype ken ik niet precies, niemand volgens mij...?
Clevo barebone, dus daar moet je van houden, maar voor de rest wel high-end, kan misschien wat zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Die is waarschijnlijk duurder/zwaarder/dikker dan de TS wil. Verder claimt dell met de XPS 13 een 78% langere accuduur dan clevo, als je vervolgens na gaat dat de dell de genoemde 5 uur eigenlijk al niet haalt...

Ik zie trouwens, veel te laat, dat dell nu ook een haswell versie van de XPS 12 heeft. Die valt buiten het budget van de topicstarter (€ 1,184). Maar als ik zie dat de accuduur ongeveer 50% langer is geworden (bron) lijkt het mij persoonlijk wel de moeite te wachten op de haswell variant van de XPS 13 (of desnoods samsung/asus alternatief). Probleem is dat er hier nu al anderhalve maand op wachten.

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:00:
Je zoekt een ultrabook met goed schem onder de €1000. En draagt onder andere de MBA aan. De MBA voldoet aan geen van beide eisen.

Verder bevat de XPS 13 geen accuduur van 5 uur. Dan blijft alleen de vaio pro over. Ik vind dat er opvallend veel klachten zijn over de pro, maar het is nu eenmaal de enige in jouw budget. Of je moet gaan voor pricewatch: Samsung NP900X4D-A02NL met relatief zwak scherm en specificaties.
Dankje. Wat betreft de MBA: je hebt gelijk dat het scherm daarvan niet optimaal is, maar de 38 euro boven het maximumbudget overleef ik wel. Ik begrijp dat ik érgens concessies moet doen, zij het op het scherm, de batterijduur of de prijs.

Heeft iemand een idee wat de accuduur van de XPS (met de i5) in de praktijk is? Ik ben niet echt gecharmeerd van de door jou genoemde Samsung, ik vind hem aan de prijzige kant gezien de specificaties.
Vinand schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:48:
XPS13 is your friend... Alleen de accuduur red je net aan 5 uurtjes....

De Sony Pro heeft teveel kinderziektes op het moment, totdat intel een redelijke driver voor hun spul uitbrengt kan ik hem zeker niet aanraden. Verder heeft de Fit14 een matige accuduur op zijn best te noemen. Macbook zou ik helemaal links laten liggen, is niet alleen overpriced voor de hardware, het heeft tevens ook hetzelfde wifi bug probleem als de Sony (ze gebruiken beide dezelfde netwerkkaart) en de macbook heeft alles behalve een goed scherm.
Hmm ja, ik vind de XPS13 best aardig. Is er al iets bekend over een eventuele (Haswell) opvolger? En wat zijn de ervaringen met de XPS12?

Ik ben het met je eens wat betreft de hoeveelheid kinderziektes van de Vaio Pro, dat is ook wat mij aan het twijfelen heeft gebracht. Bedankt voor de tip van de accuduur van de Fit 14, dat die zo slecht was wist ik nog niet.
CLB schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:53:
Kan misschien wat zijn:

[...]

Schermtype ken ik niet precies, niemand volgens mij...?
Clevo barebone, dus daar moet je van houden, maar voor de rest wel high-end, kan misschien wat zijn.
Interessant, dat merk kende ik nog niet! Ik ga me er eens in verdiepen (en even kijken naar de afmetingen en gewicht)!

update: bedankt voor de tip over de Haswell XPS12 update. Eens kijken wat de prijs is na eventuele kortingen...

Al met al lijkt het er niet op dat er 1 laptop is die er met kop en schouders bovenuit steekt (dat had de Vaio Pro kunnen zijn, als er niet zoveel kinderziektes waren), maar de XPS12 en 13 vind ik wel erg interessant! Bedankt in ieder geval voor het denkvoer!

Verwijderd

Pindasmeer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Dankje. Wat betreft de MBA: je hebt gelijk dat het scherm daarvan niet optimaal is, maar de 38 euro boven het maximumbudget overleef ik wel. Ik begrijp dat ik érgens concessies moet doen, zij het op het scherm, de batterijduur of de prijs.
Je wilt photoshop en lightroom draaien met 4GB??
Heeft iemand een idee wat de accuduur van de XPS (met de i5) in de praktijk is? Ik ben niet echt gecharmeerd van de door jou genoemde Samsung, ik vind hem aan de prijzige kant gezien de specificaties.
Ik zou uit gaan van 4 uur.

De samsung vind ik zelf de beste ultrabook van de vorige generatie. Met name omdat de accuduur bijna dubbel zo lang is als die van de XPS. Hij is ook lichter. De specs zijn hetzelfde als de door jou aangehaalde MBA op de accuduur na. De Intel Core i5 4250U is niet sneller dan het exemplaar in de samsung.
Hmm ja, ik vind de XPS13 best aardig. Is er al iets bekend over een eventuele (Haswell) opvolger? En wat zijn de ervaringen met de XPS12?
Zwaar, slechte accuduur, waardeloze koeling, er waren mensen die klaagden over high pitch whine. Het is de beste convertible, maar 'beste' is erg relatief.. Ik raad hem alleen aan als iemand per se een touchscreen wil.
update: bedankt voor de tip over de Haswell XPS12 update. Eens kijken wat de prijs is na eventuele kortingen...
Wat ik noemde was de prijs na eventuele kortingen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:29:
Die is waarschijnlijk duurder/zwaarder/dikker dan de TS wil.
Duurder... Tsjaa genoemd is €1000,00, instapprijs van deze is €1049,00 en er werd ook 'n MBA genoemd
Zwaarder... Een Sony Vaio Fit 14 weegt ook 2,2kg, deze genoemde door mij 2,0 kg
Dikker... That's true, de door mij genoemde is wel een cm dikker, of dat een groot minpunt is?

Het was ook maar een optie, die ik toevallig gisteren tegenkwam in het high-end segment...

Who knows hoe het scherm is, misschien wel de beste ter wereld :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1