Toon posts:

Mobo wil nie op 100mhz draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haaiz

Laast wou ik proberen een celly 366 op 550 mhz te krijgen, dus een fsb van 100mhz moet ik dan hebben, eenmaal ingesteld start ie niet op.. zet de proc in een andere pc met hetzelfde mobo.. pakt ie wel 550mhz. ( mijn geheugen is wel 100mhz ) Wie ow wie heeft een idee ?

Mijn eigen pc heb ik een celly 400@500mhz, 192mb-ram PC100, Banshee agp video kaart in, een netwerk kaart pci 10/100mbit, scsi kaart ( initio Ultra scsi ), pci 128 geluids kaart. Aan de koeling kan het niet liggen heb namelijk net een Global win FEP 32 binnen gekregen...

In ieder geval bedankt
Greetz JoRiSh

Verwijderd

Tsjonge jonge jonge... en jij durft hier nog te komen als "tweaker"? Maarja, je leert het ook niet als iemand het je vertelt: je cooling is vet kl0te. Een Global Win FEP 32, dat is geen goeie cooler. Het staat misschien wel bekend als een van de beste coolers aller tijden, maar die cooler is lang niet zo goed. Er zijn echt heel veel goeie coolers, maarja... trouwens, alleen met een stel goeie coolers redt je het niet hoor. Je moet die ene jumper eerst ook nog omzetten, ik weet alleen de naam niet meer...

Verwijderd

irritant figuur, als je een pc overklokt en hij start niet op, hoeft het niet aan de koeling te liggen, de processor is immers nog koud :o
JoRiSh: als de pc wel begint met opstarten, maar windows of linux of OS/2 of Beos of een andere unix variant loopt tijdens het opstarten vast, kan het helpen om je Vcore omhoog te gooien.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Wat is niet opstarten? Lockup bij het laden van het Windows of een ander OS of eerder? Wat voor MB is het... Want bij mij wil het ook niet echt lukken in een DFI MB waar een ABIT wel slaagt. (DFI locked up na een tijdje) DFI heeft geen Vcore :( en minder FSB. Dus het kan aan je MB liggen. Kan aan instellingen liggen. Krijg je niet gewoon een speed error of dergerlijke. Schakel dan hold on speed error uit. Ik zal nog wel meer opties vergeten zijn maar dit zijn de hoofd opties... Ik denk persoonlijk niet dat het aan je koeling ligt. Ik heb ook met een standaard koeler een C400@550 dus die irritante figuur moet niet zo irritant zijn, wat hij wel wil zijn, anders zou hij zichzelf niet irritant Figuur noemen. Eej en irritant figuur niet ieder MB heeft jumpers. Bijvoorbeeld een jumperloos MB heeft geen jumpers. Wie is hier nu de irritante figuur :) >:) :) >:)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

niet opstarten wil zeggen dat ie helemaal nix doet. Dus dat je ook niet in het bios kan komen zeg maar. Als hij voorbij het bios gedoe komt (hoe heet dat ook al weer) dan wil ie op zich wel een beetje...

Verwijderd

Wellicht overbodig, maar heb je je AGP divider wel gewijzigd van 1/1 naar 2/3. Anders loopt je AGP te blazen op 100Mhz :) en dat werkt niet.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde op een Aopen AX6BC mobo. Op FSB 83 draait hij superstabiel, op 100 MHz krijg ik hem alleen door de Vcore op te hogen naar 2,3V, maar dan nog instabiel. Hoe dan ook, als hij het op hetzelfde mobo in een andere pc wel doet, ligt het aan de andere devices, bv videokaart?AGP instelling (berucht). Het gekke is dat 100 Mhz een snelheid is die zelden voor problemen zorgt. Het kan nog uitmaken wat voor converter je hebt en of je een goede stabiele voeding hebt en of je computer in een geaard stopcontact zit of niet. Over het algemeen is geaard beter.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ligt een beetje aan je productieweek , maar ik denk ook niet dat het je koeling is. Ik heb zelf een 366@550 welke ik eerst met een koelertje van 15,- liet draaien; dat ging perfect totdat ik op een zeer hete zondagmiddag avi ging converteren; toen sloeg ie pas vast. Nu heb ik ook een FEP32 en ik heb echt nergens meer last van (kom maar op met die zomer >:))

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Kheb dus een DFI CA61 mobo...
Als ik dus mijn pc aanzet als ik hem op 100mhz heb gezet dat krijg ik gewoon een zwart scherm.. aan de divider past dat ding zelf aan dus het wordt dan 100.3/33.4 dus dat zouw goed moeten zijn.. en de voltage verhogen kan niet :(

Maar in iedergeval al bedankt voor het reageren !
Greetz JoRiSh
Pagina: 1