Review: Sony Duo 13

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Beste tweakers, ik denk dat er een defect model van de Duo 13 getest is door de t.net redactie. Ik ben al behoorlijk op de hoogte van de Vaio Duo 13 reviews en zo een beetje de testen over het scherm komen alles behalve overeen met letterlijk elke review van de Duo 13 die online te vinden is. Het scherm type is namelijk hetzelfde type display wat in de Vaio Pro 13 gebruikt word en word overal helemaal de hemel in geprijsd. Dit is ook duidelijk te zien wanneer je deze modellen in de winkel naast de concurrentie plaatst. Tevens over de kijkhoeken kan ik me totaal niet in vinden, het zijn IPS panelen wat er gebruikt word welke ook wederom overal aangeprezen word op het net.

Hier ter referentie over het display:
http://www.notebookcheck....le-Ultrabook.97628.0.html
http://www.notebookcheck....ER-Ultrabook.98624.0.html

Dit word tevens ook terecht opgemerkt in het reactie veld van de review. Ik denk dat er echt even goed naar gekeken moet worden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Wat is vreemd vind in de review is deze zin:
Meteen bij het aanzetten van de laptop vertoont het scherm namelijk aan de boven- en onderkant een flinke dosis backlight bleeding.
Volgens mij is het volstrekt irrelevant wat het scherm doet voordat het OS met veel betere drivers voor het scherm is opgestart.
De review zegt echter niks meer over hinderlijke backlight bleeding bij daadwerkelijk gebruik van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De backlit bleeding heeft niets te maken met de drivers. Bleeding is een hardware issue bij de fabricage van de panelen. Mogelijke oorzakelijk zijn een slechte kwaliteit van de diffuser, te weinig/slecht verdeelde led's of een krom paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:16:
De backlit bleeding heeft niets te maken met de drivers. Bleeding is een hardware issue bij de fabricage van de panelen. Mogelijke oorzakelijk zijn een slechte kwaliteit van de diffuser, te weinig/slecht verdeelde led's of een krom paneel.
Dat kan wel zo zijn maar of je er echt last van hebt is heel afhankelijk van de software aansturing.
Zo heb je 100 keer meer last van backlight bleeding als je bij zwarte schermen (zoals vaak bij opstarten) geen dimming doet van de leds achter het zwarte beeld. Bij leds die vol vermogen leveren laat vrijwel elk LCD paneel wel licht door.

Het is dus wel degelijk van belang om te werken met de juist aansturing van het scherm omdat dan het beeld voor de gebruiker is zoals het bedoeld is. Het is vreemd dat de review een commentaar bevat over het bleeding op opstartscherm wat vrijwel zinloze info is maar niets dat dat ook speelt binnen gebruik van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat noem je de zwartwaarden.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/Sony/SV-D1321M2E/VaioDuo13_83.jpg

Dit is gewoon bleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:30:
Dat noem je de zwartwaarden.

[afbeelding]

Dit is gewoon bleed.
Het ziet eruit als een krom paneel, je kan een buiging zien. Zo ja, dan is dat toch een kwalijke zaak namens Sony als alle modellen van duo13 dat hebben.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinand schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:34:
[...]

Het ziet eruit als een krom paneel, je kan een buiging zien.
Een foto bevat altijd optische vervorming.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Wederom wordt er nul aandacht besteed aan het pennetje en de digitizer laag. Dit vind ik erg jammer van t.net reviews. Was ook al het geval bij de eerdere Duo review en bij de Surface Pro review.

Het lijkt wel alsof t.net leeft bij het credo van Steve Jobs, "if you see a pen, they failed" terwijl het "pennetje" hier gewoon concrete meerwaarde heeft voor bepaalde personen (artiesten) en dus ook invloed heeft op de prijs van het apparaat, de doelgroep én op de getoonde alternatieven. Ik heb ze niet in detail bekeken maar volgens mij heeft geen van de alternatieven een digitizer-laag, dus kan het nooit een (serieus) alternatief zijn. Volgens mij blijven dan alleen de Surface Pro en nog een aantal andere merken over.

Ik denk dat met gepaste aandacht voor alle features van een product de reviews zo heel erg veel beter kunnen worden en er ook niet van die stomme reacties onder een bericht meer hoeven te staan.

Jullie zitten in Amsterdam, daar is vast wel ergens een tekenaar te vinden die het leuk vind om dit soort apparaten te testen, neem dat op op video, toon het aan het t.net publiek en maak een gebalanceerde review....

Kijk ook naar de DUO 13 reclame van Sony:

"Pen, pen, 1000 hours, pen"

En t.net doet 1 alinea......

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1