Problemen met internet op mijn macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Beste Tweakers,

Hopelijk vind ik hier iemand die me van deze ellende weet af te helpen aangezien ik een beetje het einde zoek ben.

Het probleem heb ik op mijn macbook pro
specs:
- Macbook Pro 17"
- OSX 10.8.2
- I5
- 8GB geheugen
- 120GB SSD

Internet:
- Ziggo 120 (is nu 150)

Het probleem is dat wanneer ik op mijn macbook zit te internetten de verbinding hartstikke snel is maar regelmatig hangt (om de 1 of 2 minuten). Dan ben ik een site aan het laden en dan zie je onderin "wachten op" staan. Wanneer ik een nieuw tabblad open voor een andere site of het benaderen van de webinterface van de router blijft deze ook hangen".

Nu zou je zeggen dat er een timeout is in de verbinding echter heb ik het volgende al geconstateerd:
- Het is zowel met WIFI als een korte UTP Kabel
- Het is in Firefox, Safari & Chrome
- Als ik in de terminal een extern ip adres ping dan onstaan daar geen timeouts en ook blijven de responsetijden rond de 19ms.
- Ook zijn er geen timeouts in google talk (ichat client)

Wat heb ik geprobeerd
- Windows computer & laptop -> resultaat werkt prima zonder timeouts
- Had nog een gedeeltelijk ander ziggo installatiepakket liggen dus alles voor de modem vervangen -> geen verbetering voor de mac
- Andere DNS servers geprobeerd (opendns, google) -> geen verbetering voor de mac
- Sophos virusscanner gedraaid -> Niks gevonden -> geen verbetering voor de mac
- Ook kwam ik wat oudere internet berichten tegen over het feit van de firewall -> ip spoofing protection in de modem. Deze op aanraden uitgezet, maar ook dit mocht niet baten.
- VPN Connectie naar een van onze servers in het datacenter -> traffic over VPN -> geen verbetering
- En natuurlijk een modem reset uitgevoerd (UBEE modem)

Dus volgens mij al een boel geprobeerd en ben ik nu ten einde raadt.

Alvast bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Nog een belangrijke aanvulling. Vanaf kantoor op een kpn lijn werkt de laptop wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Wellicht merk je het probleem bij de KPN lijn niet omdat deze langzamer is? (of is het een snelle lijn?) Het is een gok, maar zou het iets met je SSD te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Arosf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:51:
Wellicht merk je het probleem bij de KPN lijn niet omdat deze langzamer is? (of is het een snelle lijn?) Het is een gok, maar zou het iets met je SSD te maken kunnen hebben?
Bedankt voor je reactie. Verbinding is wel langzamer maar alsnog een dikke 40Mbit p/s. Een kleine hick-up zou je in verbinding van 150mbit natuurlijk sneller merken, maar niet als die 10 seconden of meer duurt.

SSD heb ik ook even aan gedacht maar verder totaal geen issues (ook performance tooltje gedraaid op het moment dat internet hick-up was.) Disk performed prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12
Je kan dns prefetching eens uitzetten. Dat kwam ik hier tegen.