Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RemoteApps extern benaderen Server 2012

Pagina: 1
Acties:

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij onderstaand probleem.

Situatie:
Server 2012 standard - Domain controller
Server 2012 standard - Terminal server
Deze 2 server hangen in hetzelfde domein.

Op de terminal server staan enkele remoteapps geconfigureerd deze zijn vanaf de domein controller te benaderen via de webinterface (https://naamserver/rdweb). Deze applicaties kan ik vervolgens gewoon starten.

Het probleem:
Als ik dit wil proberen vanaf een ander werkstation in een ander domein maar wel binnen dezelfde locatie. En ik ga vervolgens naar https://naamserver/rdweb kan ik gewoon inloggen met mijn gegevens en worden de apps gewoon weergegeven. Maar als ik deze wil starten verschijnt de melding dat :

Dat er geen geldig adres voor de externe RDP-Gateway server is opgegeven. Deze is geconfigureerd op de server maar waar stel ik deze in op de client.

Hopelijk weten jullie een oplossen, alvast bedankt. ;)
Richard

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op de client stel je dat in bij de properties van de Remote Desktop Connection.
Show options - Advanced - Connect from anywhere

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Richard1992
Oogje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:47:
Op de client stel je dat in bij de properties van de Remote Desktop Connection.
Show options - Advanced - Connect from anywhere
Bedankt voor je reactie!

Dat klopt, en dat werkt ook allemaal prima.
In dit geval gaat het op de remoteapps die je benaderd via de webbrowser. Daar is nergens de mogelijkheid om een RD gateway op te geven.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Normaal zet je dit via je GPO, word wel wat lastig als je in een ander domein zit.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771567.aspx

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Richard1992 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Dat klopt, en dat werkt ook allemaal prima.
In dit geval gaat het op de remoteapps die je benaderd via de webbrowser. Daar is nergens de mogelijkheid om een RD gateway op te geven.
|:(
Ik zal in t vervolg beter lezen :P

Wat mhoogendam zegt is dan de manier. GPO..of eventueel een local policy als t quick & dirty moet.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Ik moest bij 2012 op een dirty manier de RDP files uit mijn tempfiles vissen zodat ik deze kon bewerken met notepad om de gateway in te kunnen vullen.
Ik connecte dus eerste met de RDweb pagina, daarna haalde ik de RDP files uit mijn tempfiles zodat ik deze weer naar andere machines kon deployen buiten het domein (ik weet het, omslachtig maar het werkte in ieder geval)

• Richard1992
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het uiteindelijk opgelost door het maken van een VPN verbinding.
Vervolgens starten de remote apps wel:)!
Pagina: 1