Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Televisie via internet

Pagina: 1
Acties:

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
Hallo Allemaal,

Brandt me gerust helemaal af als ik dit in de verkeerde topic plaats ;-)

Ik zit te denken om na het aflopen van mijn huidige contract (nog een paar maandjes) alleen nog een internet abbonnement te nemen om zo wat kosten te besparen. Ik kijk eigenlijk nauwelijks tv, en de vaste telefoon heb ik ook 2 keer gebruikt.
Het enige wat ik veel kijk is live voetbal, en 1 programma wat 1 keer in de week komt.
Is het een beetje te doen om bijvoorbeeld RTL7 via internet te bekijken?
En heeft iemand ervaringen met live voetbal via internet, via bijvoorbeeld sport1 kun je dacht ik ook abbonementen nemen om alleen via internet live te kijken. Of werken die livestreams vanuit het buitenland zo soepel dat ik dat beter kan doen?
En is ADSL/VDSL een betere keuze voor alleen internet, of toch kabel nemen?

Bedankt alvast in ieder geval!

PSN: Wauzer010

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je kosten wilt besparen op tv is kabel geen optie, omdat je geen kabelinternet zonder tv abo kan nemen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Klopt. Het wordt tijd dat ze daar eens wat aan doen. Ik heb ook wel een voor deze keus gestaan, maar dan heb ik de keus tussen 6 mbit adsl of 60 mbit kabel met tv. Tja, die keuze is niet moeilijk natuurlijk. KPN moet die adsl lijnen eens upgraden. Sinds 2000 ligt hier al een 6 mbit verbinding.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• wauzer
Ja scherp Raven, had ik ook al gezien. Bij die 60euro zit dan al 18euro verplicht tv inbegrepen. Maar dan is mn winst al bijna teniet gedaan, en kan ik net zo goed alles via kabel nemen.
Dus eigenlijk alleen 2 opties, of ADSL/VDSL of weer volledig pakket bij upc.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hebt geen glasvezel liggen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wauzer
Nee helaas niet.

Heb nu VDSL via KPN, maar vind de kwaliteit nogal bagger. Voorheen UPC gehad, dat was eigenlijk erg goed, zeker het internet. Alleen daar kun je gewoon niet goedkoop terecht.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
wauzer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:57:
Nee helaas niet.

Heb nu VDSL via KPN, maar vind de kwaliteit nogal bagger. Voorheen UPC gehad, dat was eigenlijk erg goed, zeker het internet. Alleen daar kun je gewoon niet goedkoop terecht.
Als je geen aanvullende pakketten zoals Royaal/HD of Sport1,Film1 of Fox Eredivisie erbij neemt (kan overigens ook niet met Basis abo) dan is het huidige Alles-in-1 Basis voor 39,50 p/mnd een prima deal als je wel iets dergelijks wilt dan kun je vanaf 49,50 p/mnd voor Alles-in-1 Standaard exclusief een abo op bijv. Sport1 (15 euro p/mnd extra) klaar zijn

Alles-in-1 Basis | internet tot 30Mbps down / 30+ SD tv zenders en 3HD zenders (Ned 1,2,3) / 1 HD mediabox of CI+ module / DVB-C radio/tv 30+ SD en 3HD / analoge radio/tv | 39,50 euro p/mnd. Tegenwoordig is het vaak gunstiger om 3-1 (tv, internet en vast bellen) abo te hebben ook al gebruik je vast bellen niet.

Overigens bestaat er wel de mogelijkheid om enkel online tv te kijken (Nederland 1,2,3 zijn zonder abonnement in een lage resolutie gratis te bekijken) en dan zul je dus ten alle tijden voor een ADSL abo (omdat er geen glasvezel bij je is) moeten gaan bij bijv. Telfort die 1 van de goedkoopste is voor een los abo a 18,95 p/mnd - 8Mbps down of 21 euro p/mnd - 30Mbps down + kosten van binnenkort WeePee TV die al in België actief zijn voor 10 euro p/mnd dit zijn echter SD zenders met slechts (momenteel) 1Mbps bitrate = totaal 31 euro p/mnd met een sumier zender pakket in lagere kwaliteit (bitrate). De losse wedstrijden via Sport1 op app of via desktop zijn 3,99 per stuk (dus geen maandelijks abo mogelijk behalve via tv aanbieder) die daar dan nog bovenop komen.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 14-08-2013 20:13 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
"internet tot 30MB down", yeah right :P

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 13-08-2013 17:29 ]

Oscar Wilde

• wauzer
Ander vraagje.. Ik heb nu adsl van KPN, pakket van TOT 40mb. Als ik nou bijvoorbeeld 1 tv heb aanstaan op full hd, tegelijk aan t online gamen ben, en mijn pc staat aan (niet aan het downloaden, maar t normale netwerkgebruik).
Dan verdeelt hij toch de"snelheid"? Als ik alles uitzet, maar alleen 1 ding gebruik, haal ik een hogere snelheid?
En is dit bij kabel van bijvoorbeeld UPC minder het geval?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Ja, daar is het gescheiden. Zelfde bij (de meeste) glasvezellijnen.

• wauzer
Dus conclusie, als ik meerdere apparaten tegelijk thuis gebruik, is het gewoon t beste om weer kabel te nemen.
Glasvezel is helaas nog niet beschikbaar.

• denan
Tenzij je er geen last van hebt. xDSL is vaak toch de goedkoopste optie. Ik zit zelf ook nog met een 16Mbit lijntje en ik heb momenteel niet meer nodig.

• wauzer
Ik heb 40MB bij kpn, maar kom maar tot 1,5 Mb met downloaden, terwijl dit volgens mij rond de 4-6Mb zou moeten zitten.
Bij upc zat ik vele malen hoger. En daar had ik ook vrijwel geen last als ik bleef downloaden tijdens t gamen.

• denan
1.5Mb is te laag, dat haal ik met 16Mbit al. Ik zou je lijn/router/profiel eens nakijken dan.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
1.5 megabit bedoel je toch? Is wel laag ja.
Je hebt volgens mij van die sites waar je je afstand tot de centrale kunt checken. Die zal wel vrij hoog zijn.
Maar dan nog. Ik zit ook heel ver van de centrale af, en ik haal ook gewoon de 10mbit die ik heb. En als je de volledige 10mbit tot je beschikking hebt is het eigenlijk prima voor internetten en downloaden.

Wij hebben zelf ook TV en vaste telefonie de deur uit gegooid. Bellen gaat nu met VOIP kastje met voipbuster e.d., maar jij zou het gewoon helemaal niet moeten aansluiten denk ik.
We hebben ons ADSL abbo-tje ook naar beneden gezet naar wat ik echt kon halen. Leuk een 30mbit abbo of hoger, maar als je dat toch niet effectief kunt halen heeft het geen zin. En dus teruggezet naar wat ik kan halen.
Bij elkaar iets meer dan 30 euro besparing in de maand.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• wauzer
Ik geloof je gelijk als jij megabit zegt. Hetgene wat op mn sabnzbd te zien is.
Ook ondanks een paid server kom ik er niet boven, om moedeloos van te worden inmiddels.

De site gaf wat anders aan, maar telefonisch zei KPN dat ik een meter of 600 van een VDSL kastje zit.
Router is alles al in geprobeerd, dus dat lijkt me t probleem niet. Bekabeling zou kunnen, heb gister toevallig meerdere UTP 5 kabels geprobeerd, allemaal t zelfde. Zou alleen nog een UPT 6 kunnen proberen, maar geloof niet dat t probleem daar zit.
Er is wel een nieuwe kabeltje voor vanaf "de muur" naar mn experiabox onderweg. Volgens kpn zat daar wel wat ruis op. Alleen nogal raar dat ze dat pas na een half jaar en talloze geirriteerde belletjes zagen.

Wat denken jullie dat ik minimaal aan downloadsnelheid zou moeten kunnen halen dan. Het gaat om het Standaard abbo van KPN 40 Mb/s

[ Voor 14% gewijzigd door wauzer op 14-08-2013 13:14 ]

• wauzer
Niemand?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Ik zou even dat "nieuwe kabeltje" afwachten. Die ruis kan wel desastreus zijn.
Maar is het nou 1.5 megabit of megabyte per seconde? kleine b of grote B?

Hoe dan ook, bij mij kwam de schatting van Telfort overeen met de werkelijkheid, wat ik ook daadwerkelijk haal. Dus wat de provider je op geeft (of een vergelijkingssite) van wat ze denken dat jij kan halen op jouw adres zou aardig in de buurt moeten komen.

Bij ons was dat nog niet eens 20mbit ofzo, en heb ik het nu naar het goedkoopste abbo omgezet van 10 of 12 mbit dacht ik. Lijkt erg langzaam, maar hee, ik haal het gegarandeerd. En dat is nog steeds 1 megabyte per seconde wat snel zat is. Ik kan niet binnen 5 minuten een film binnen halen, maar met iets meer geduld gaat het snel zat. En ook nooit problemen met streaming media (hoge kwaliteit youtube etc) te kijken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• wauzer
Kabeltje hangt er inmiddels, is precies t zelfde.

Grote B, 1,5 MB/s

Ik heb die problemen met HD filmpjes op youtube dus wel, laat staan op mn telefoon.

Pagina: 1