nieuwe ssd problemen

Pagina: 1
Acties:

• twinkebel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2023
Goedemorgen tweakers,

Gisteren dacht ik gemakkelijk te doen door een bedrijf mijn derde hardeschijf te laten installerenf. Toen ik hem op kwam halen vertelde de monteur mij dat hij de hardeschijf zichtbaar had gemaakt. Aannemend dat dat gewoon betekende dat ik er alles mee kon en dat die klaar was heb ik hem meegenomen.

Ik kan nu echter wel bestanden op de hardeschijf zetten en laden maar als ik naar eigenschappen ga van mijn hardeschijf crasht windows verkenner.

Nou ben ik zelf redelijk handig op computer gebied (behalve het zelf inbouwen) dus ik hoopte dit probleem met jullie hulp te kunnen oplossen.

Het gaat hier om een samsung 840 pro ssd.

Hartelijk bedankt voor de hulp alvast!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verdere specs van de computer ?
aan welke poort hangt de ssd ?
ssd als data schijf ????

Aangezien je het liever makkelijk dan moeilijk hebt, zou ik gewoon teruggaan naar dat bedrijf en garantie claimen want het werkt niet.

• twinkebel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2023
http://s22.postimg.org/usnpn620x/egcs_geanominiseerd.jpg Dit zijn mijn specs.

Aangezien het de derde hardeschijf is ga ik uit van de derde poort.
De schijf moet gebruikt worden om zware games en programma's op te installeren.

Ik kan inderdaad teruggaan, maar als ik dit zelf met een handeling of programma kan oplossen vind ik dat geen probleem.

Bedankt voor de hulp iedergeval!
Mochten er nog meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag:)

[ Voor 32% gewijzigd door twinkebel op 13-08-2013 15:05 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens je specs zit er al een ocz ssd in als boot.
Dan kan je moeilijk gaan doen en het probleem met je samsung ssd proberen op te lossen, maar je hebt helemaal niets aan de ssd op deze manier.

Er bestaan wel zware games en programmas, maar dat zwaar slaat vooral op: zwaar voor de cpu of zwaar voor de GPU.

Ik kan je adviseren om je OCZ ssd'je te clonen naar je Samsung, en dan de Samsung te gebruiken voor boot. Bovendien kan je daar dan ook je zware programmas op zetten, plaats genoeg nu.

Verder moet je oppassen dat je sata poort 7 en 8 niet gebruikt, want dat zijn je marvell poorten (fake sata3).

Concreet:
de Samsung is je enige sata-600 apparaat: deze kan op poort 1 of 2
je overige apparaten zijn sata-300 (ocz SSD, spinpoint HD en dvd) deze kunnen op poorten 3,4,5, of 6.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 13-08-2013 17:36 ]