Help! Ondefinieerbaar klein schermpje met touchscreen?

Pagina: 1
Acties:

• pimmetjew
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Hee Tweakers,

Ik heb een vraagje over een schermpje wat ik laatst op de rommelmarkt heb opgepikt voor 5 knaken. Weet niet zeker of dit het juiste forum is maar ik probeer het maar gewoon :P.
Evenals de verkoper heb ik geen idee wat voor iets het is. Het lijkt op een Clip on Monitor voor bijvoorbeeld een DLSR, hij heeft 2 DVI poorten en een plastic touchscreen pennetje. Hij zat op de T-Slot mount van het merk PanaVise die vervolgens weer zat vastgeschroefd aan een vreemd stuk afgebroken plastic 8)7. Verder kwam hij met een doorgeknipte 'e74020-c rj awm style 20276 80 graden 30V' DVI kabel.
Er staat niks van een merk op of zo, het enige wat er op staat zijn de productiedatum (01-08-2008), P/N (C200 014), S/N (66-000014b3) en wat andere dingetjes. Een zoektocht met de gegevens die er op staan leverde me niks op dus ik heb geprobeerd hem open te schroeven. Echter staan de DVI poorten haaks op elkaar en houdt het stukje plastic tussen de poorten de 'achterklep' tegen waardoor ik hem kapot zou maken als ik die achterklep er af zou halen.

Uiteraard heb ik geprobeerd hem gewoon op mn computer aan te sluiten via beide DVI poorten maar dit gaf geen resultaat, de computer zag hem niet en op het schermpje gebeurde ook helemaal niks.

Nu is mijn vraag of een van jullie misschien enig idee heeft wat dit kan zijn, of misschien herkent iemand wel iets van een merk of zo zodat ik er meer informatie over kan vinden en hem wellicht aan de praat kan krijgen. Want een Clip on Monitor kan ik op zich wel goed gebruiken :).

Hieronder wat fotos voor een beter beeld.

Schermpje van de voorkant (met de folie nog op het scherm zelfs :D):
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23r0g8j.jpg

Achterkant van het schermpje met de enige informatie die er op staat:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30t0zls.jpg

De mount met het vreemde plastic ding waar hij op geschroeft is:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eb7k2d.jpg

De doorgeknipte kabel:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2e51svk.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!! d:)b

Groetjes,
Pim

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:18
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar heeft het geen voeding nodig? Dat zou het kunnen verklaren dat de pc er niets mee wilt.

Ik herken het als een schermpje dat bij mijn vader in de bestelbus zit als "achteruitkijkspiegel". Plastic zou dus een stuk dashboard kunnen zijn :+

Het typeplaatje zegt iets over een SW versie, zou kunnen betekenen dat er software in het ding zit. En wellicht daardoor aan de PC nog wel drivers kan gebruiken.

(brainstormpost)

[ Voor 61% gewijzigd door ShitHappens op 13-08-2013 00:25 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Jup meestal zijn dit soort dingen voor in de auto en hebben deze een voeding nodig.

• pimmetjew
Ja dat was ook eerst mijn gedachte en was ook al op zoek naar iets waar de voeding dan ik kan maar de enige 2 aansluitingen zijn toch echt de 2 DVI poorten. Op de kabel die er bij zat staat wel 30V dus wellicht dat hij zn stroom via die kabel haalt?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 17:45

OmeJoyo

This is me

Kan je de knoppen op de voorkant beter defineren? En begrijp me niet verkeerd, afgebroken auto-houder en afgeknipte kabel... Ben toch benieuwd waar jouw verkoper dit vandaan heeft.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:18
pimmetjew schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:25:
Ja dat was ook eerst mijn gedachte en was ook al op zoek naar iets waar de voeding dan ik kan maar de enige 2 aansluitingen zijn toch echt de 2 DVI poorten. Op de kabel die er bij zat staat wel 30V dus wellicht dat hij zn stroom via die kabel haalt?
De standaard DVI pinout heeft alleen een +5V lijn voor tijdens de stand-by. De aansluiting is dus hetzelfde als een standaard DVI stekker?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik had precies zo'n scherm zitten in mijn vrachtwagen. Volgens mij werd daar mee de Carcube aangestuurd.
Google maar eens op Carcube, dan zie je dit scherm voorbij komen.

---RAWE CEEK!!!---

• pimmetjew
OmeJoyo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:26:
Kan je de knoppen op de voorkant beter defineren? En begrijp me niet verkeerd, afgebroken auto-houder en afgeknipte kabel... Ben toch benieuwd waar jouw verkoper dit vandaan heeft.
De knoppen van links naar rechts:
V, A, S, M, een infrarood sensor en een uit/aan knop
Ja ik snap wat je bedoelt, ik zelf had ook al wat vraagtekens bij de verkoper maarja, het leek een beetje op zon Clip on Monitor die me wel van pas zou komen dus wilde de gok wel wagen :P
ShitHappens schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:27:
[...]
De standaard DVI pinout heeft alleen een +5V lijn voor tijdens de stand-by. De aansluiting is dus hetzelfde als een standaard DVI stekker?
Volgens mij heb je verschillende soorten DVI kabels. Ben er niet zo in thuis maar ik denk dat die kabel dan een speciale pin heeft voor de voeding. Kan haast niet anders lijkt me.
NoFearCreations schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:28:
Ik had precies zo'n scherm zitten in mijn vrachtwagen. Volgens mij werd daar mee de Carcube aangestuurd.
Google maar eens op Carcube, dan zie je dit scherm voorbij komen.
Thnx, zal eens gaan kijken! :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Openschroeven maarrr

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
pimmetjew schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:36:

Volgens mij heb je verschillende soorten DVI kabels. Ben er niet zo in thuis maar ik denk dat die kabel dan een speciale pin heeft voor de voeding. Kan haast niet anders lijkt me.
DVI is in principe DVI, en dat heeft alleen op pin 14 stroom: 5V.

Net op Carcube gezocht, zoals NoFearCreations zei, het lijkt me dat een 'normale consument' niet aan een dergelijk stukje professionele apparatuur kan komen.
Verder zijn dergelijke systemen waarschijnlijk voorzien van een stevige beveiliging (het is onderdeel van het systeem dat de vrachtwagen beveiligd), dus je zou misschien nog wel eens het gebruik als scherm kunnen vergeten, misschien is het handiger om contact op te nemen met de Nederlandse distributeur. Die dingen zijn normaalgesproken niet al te goedkoop naar alle waarschijnlijkheid.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• pimmetjew
Bluepenguin schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:55:
[...]

Net op Carcube gezocht, zoals NoFearCreations zei, het lijkt me dat een 'normale consument' niet aan een dergelijk stukje professionele apparatuur kan komen.
Verder zijn dergelijke systemen waarschijnlijk voorzien van een stevige beveiliging (het is onderdeel van het systeem dat de vrachtwagen beveiligd), dus je zou misschien nog wel eens het gebruik als scherm kunnen vergeten, misschien is het handiger om contact op te nemen met de Nederlandse distributeur. Die dingen zijn normaalgesproken niet al te goedkoop naar alle waarschijnlijkheid.
Ben er nu ook naar aan het kijken en volgens mij zijn die systemen wel los te verkrijgen. Had net op een Australisch forum een vrachtwagenchaffeur gevonden die er een bij de distributeur had gekocht voor 131 dollar. Wellicht dat dat via zijn werkgever is gegaan maar ik ga zeker ook even contact opnemen met het bedrijf achter de CarCube. Hopelijk kunnen zij me helpen en anders is het een kwestie van helaas pindakaas :P

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat vreemde plastic ding, is volgens mij een deel van het dashboard van een Scania. Zo te zien met geweld eruit gerukt, dus vermoed dat het scherm gejat is.

---RAWE CEEK!!!---

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NoFearCreations schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:34:
Dat vreemde plastic ding, is volgens mij een deel van het dashboard van een Scania. Zo te zien met geweld eruit gerukt, dus vermoed dat het scherm gejat is.
Stuk dashboard er nog aan, kabel doorgeknipt, niemand die weet wat 't precies is? Duidelijk gejat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Bluepenguin schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:55:
[...]

Hoeft niet he. Kan best zijn dat ze een DVI stekker genomen hebben en er hun eigen pin-out gebruiken en dus niet de DVI standaard aanhouden.
Hoeft niet. Kan ook best zijn dat het uit een sloopwagen kwam. Maar een beetje vreemd is het wel.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Met Cyber, want hoe groot is de kans dat je op een rommelmarkt voor 5 euro professionele en relatief exotische apparatuur op kunt pikken? Zeker als NoFearCreations aangeeft dat het plastic een goede kans heeft om van Scania dashboard te komen.
Daarom, neem contact met de Nederlandse distributeur, mocht ie gestolen zijn dan is er een redelijke kans dat zij er van weten.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 22:03
Dat is de driver unit van een punch telematics carcube systeem.

Systemen om transport vloten mee te managen. Denk aan order management time management fleet movements uitlezen van chauffeurs kaarten dmv koppeling met tacho fuel economics driver performance etc. Etc. Etc.

Ik heb enkele jaren gewerkt in die sector voor een van de grootste spelers in die markt. Deze heb ik ook vaker voorbij zien komen en helaas moet ik je melden dat het geen dvi is. Enkel de bestaande connectoren hebben ze gebruikt . de stroom gaat ook over die connectoren.
Pagina: 1