Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop hulp. HP VS HP (+ iemand die een ander aanraad?)

Pagina: 1
Acties:

• rick.klopping
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 09:26
Beste,

Gisteren middag is mijn laptop in alle rust overleden. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe. De nieuwe laptop moet snel en soepel werken en zo lang mogelijk meegaan. (Ik ben voorzichtig. Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie en om af en toe een game te spelen (gta IV) of andere (Misschien in de zmtoekomst zwaardere) . Ik heb een buget van €500 dus ik ben beperkt. Ik heb er zelf 2 uit gekozen:
Nummer 1: pricewatch: HP Pavilion g6-2304sd
Nummer 2: pricewatch: HP Pavilion 15-b106ed
Schermgrootte +- 15 inch is voor mij een lust, niet te groot en niet te klein.
Kunnen jullie mij helpen met deze keuze of een andere laptop laten zien. Ik vraag mij ook af of door de ssd de laptop sneller is dan de amdere zonder ssd.

Laatste vraag, mijn oude staat op marktplaats. Een redelijke laptop, maar wat zijn de onderdelen waard?
http://link.marktplaats.nl/706658606

Ik verlang naar antwoorden _/-\o_

Mvg Rick

[ Voor 12% gewijzigd door rick.klopping op 12-08-2013 23:36 ]

Verwijderd

Acute deurkrukvergiftiging, is dat in alle rust? >:)
Misschien een beetje op V&A kijken wat het ding waard is en het scherm in mindering brengen? Is ook maar een brainfart.

• rick.klopping
Hij heeft niet geleden :| Gelukkig is de deurklink nog heel.
Bedankt Murdy. Ik heb het meteen gedaan.

[ Voor 45% gewijzigd door rick.klopping op 12-08-2013 23:58 ]

• rick.klopping
Omdat een laptop niet meer tekoop is is dit mijn favoriete lijstje. Iemand tips?

Er zitten verschillen in zoals bij een ssd en bij de ander een andere processor ect...
Laptop 1:
http://tweakers.net/price...-15-b106ed/specificaties/
Laptop 2:
http://tweakers.net/price...-(nzrdtmh)/specificaties/
Laptop 3:
http://tweakers.net/price...-(mbx35mh)/specificaties/

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Ik zou doorsparen voor een Dell 15R SE aangezien de laptops die je nu kiest geen grafische kaart hebben en dan ook 0,0 spellen kunnen draaien, De dell is voor 630 euro te kopen als je kortingen gebruikt die je hier op tweakers kan vinden, dan heb je een full hd scherm een i5 een goede videokaart met 2gb vram en 8gb(1600MHz) Ram als ik het goed heb en ook nog 1TB aan opslag.

Ik denk dat je spijt krijgt als je een van de laptops koopt die jij nu zelf aangeeft, aangezien je ook (redelijke) games wilt spelen, en de laptop weer een jaar of 3-4 wilt houden.

Korting: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Mvg

[ Voor 7% gewijzigd door ragged op 13-08-2013 16:33 . Reden: Edit: Prijst en link van korting : ) <3 ]

1

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
buiten dat... heb ik een hp g6..
of teminste, mijn vader heeft er 1, toen het high end model (i5+redelijke amd gpu)
dit ding... ik zal er een lijstje van maken:

-- ruk scherm 768p
-- touchpad ga ik het niet over hebben, maar drama !!
-- keyboard.. om te huilen, 2 na slechtste kbd die ik ken (asus x54 + bto 17cl35 zijn aleen erger)
-- bouwkwaliteit is slecht.. hoewel niet direct uit elkaar vallen, zijn de matterialen gewoon goedkoop
-- overhitte hier (na een re-paste met goede pasta grotendeels opgelost maar nog steeds vliegtuig)

en zo zijn er meer dingen waar ik me aan erger aan dat ding... vooral het gemis van een 1080p paneel // overhitting, in combinatie met echt hele slechte input devices, zijn mijn redenen om deze echt zwaar af te raden

[ Voor 3% gewijzigd door aron225 op 13-08-2013 18:27 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• rick.klopping
Spellen en games zijn niet erg belangrijk voor mij, mijn grootste eis is voor school en dat het een tijd kan meegaan en soepel draait. Daarnaast zijn er bij elke merken wel problemen, dat is niet te voorkomen.

Verwijderd

Het gaat er niet om dat er bij elk merk problemen zijn. Het gaat erom dat de laptopreeks die jij hebt uitgezocht al een jaar of 4 bekend staat als een van de slechtste laptops die kan kan kopen.

Een lenovo b590 met dezelfde specs is niet eens duurder, maar eigenlijk in alles beter.

• rick.klopping
Kijk, daar heb ik iets aan. Bedankt.
Ik zal het eens opzoeken, maar mijn buget is echt +-€500. Ik heb geen groot vermogen

• rick.klopping
pricewatch: Samsung NP355V5C-A05NL

Deze gaat het wrs worden,
Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Waarom? Voor 2 tientjes extra heb je een laptop met een scherm met 2x zoveel pixels, een veel snellere CPU en een veel snellere GPU.

• rick.klopping
Welke dan?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
ragged schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:12:
Ik zou doorsparen voor een Dell 15R SE aangezien de laptops die je nu kiest geen grafische kaart hebben en dan ook 0,0 spellen kunnen draaien, De dell is voor 630 euro te kopen als je kortingen gebruikt die je hier op tweakers kan vinden, dan heb je een full hd scherm een i5 een goede videokaart met 2gb vram en 8gb(1600MHz) Ram als ik het goed heb en ook nog 1TB aan opslag.

Ik denk dat je spijt krijgt als je een van de laptops koopt die jij nu zelf aangeeft, aangezien je ook (redelijke) games wilt spelen, en de laptop weer een jaar of 3-4 wilt houden.

Korting: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Mvg
Die

Verwijderd

Je krijgt hem volgens mij voor €570 als je de kortingsbonnen toe past.

• rick.klopping
Maar als er schade is kan ik hem weer helemaal opsturen ect...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

dat zal bij een ander merk ook zo zijn, alleen daar doet een winkel het voor je. Je hebt bij Dell ook nog wel eens dat er gewoon binnen 24u een engineer op de stoep staat met een schroevendraaier.

• rick.klopping
De codes werken niet bij mij, de 2 via de mail en de vip ook niet?

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

VIP Club Discount
Vervalt dinsdag 1 juli 2014 Details bekijken Waardebon verwijderen

VIP Club Discount
Vervalt dinsdag 1 juli 2014 Details bekijken Waardebon verwijderen

Klik ik op details, staat er de datum. Dan klik hier om terug te keren = niks.

De vip korting zie ik er ook nergens afgaan?

[ Voor 79% gewijzigd door rick.klopping op 15-08-2013 00:13 ]

• rick.klopping
Ik heb het nu nog een keer geprobeerd, hij werkt alleen met de code die ik via de mail heb gekregen. Ik zie verder niet waar ik die andere kan invullen. Kan iemand helpen? :s

• rick.klopping
pricewatch: Samsung NP355V5C-A05NL

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH)

Welke van deze 2 zal de peste prestaties leveren?

Verwijderd

Waarom zou je daar uberhaubt geld aan uitgeven als je voor €20 extra de inspiron 15R SE hebt met een meer dan 2x zo snelle GPU, meer dan 2x zo snelle CPU, en meer dan 2x zo goed scherm op alle fronten?

als het niet lukt het de waardebonnen, lees dan de topicstart eens.

Welke de beste prestaties levert kun je bijvoorbeeld na gaan aan de hand van notebookcheck of cpuboss.

• rick.klopping
Simpelweg omdat het niet lukt om te doen wat er staat. Daarnaast zijn er meerdere uitvoeringen en heb ik geen idee welke ik moet kiezen.

Ik heb er best 20 euro voor over maar ik kom er niet uit. Topicstart?
Heeft u anders een linkje dat ik weet dat ik de goede heb?

[ Voor 12% gewijzigd door rick.klopping op 15-08-2013 13:20 ]

Verwijderd

Ik refereerde naar [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2.

Verder: je hebt pech. Vanochtend kon je alleen nog het goedkoopste model van de inspiron 15R SE bestellen, op dit moment helemaal niet meer. Ik vraag me af wat de logica daarachter is.

Het is een beetje jammer dat er verder in dit segment eigenlijk niet zoveel is met enige grafische kracht.

Verwijderd

aron225 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:27:
buiten dat... heb ik een hp g6..
of teminste, mijn vader heeft er 1, toen het high end model (i5+redelijke amd gpu)
dit ding... ik zal er een lijstje van maken:

-- ruk scherm 768p
-- touchpad ga ik het niet over hebben, maar drama !!
-- keyboard.. om te huilen, 2 na slechtste kbd die ik ken (asus x54 + bto 17cl35 zijn aleen erger)
-- bouwkwaliteit is slecht.. hoewel niet direct uit elkaar vallen, zijn de matterialen gewoon goedkoop
-- overhitte hier (na een re-paste met goede pasta grotendeels opgelost maar nog steeds vliegtuig)

en zo zijn er meer dingen waar ik me aan erger aan dat ding... vooral het gemis van een 1080p paneel // overhitting, in combinatie met echt hele slechte input devices, zijn mijn redenen om deze echt zwaar af te raden
Zo slecht zijn die hp G serie nou ook weer niet, wij hebben een hp g7, de grote broer dus, die bij dagelijks gebruik al meer dan 4 jaar trouw z'n dienst doet zonder echt grote problemen. Het keyboard is inderdaad vrij slecht, het klappert nogal. Het scherm vind ik niet slecht, terwijl ik gewend ben om dagelijks op een 27-inch Dell Ultrasharp scherm van 800 euro te werken. Bouwkwaliteit is niet anders dan laptops van die prijscategorie, bij Dell/Asus/Acer krijg je voor deze prijs ook alleen maar plastic.

De koeling is bij de G serie inderdaad een probleem, de fan loopt continu. (Misschien is het bij nieuwere series inmiddels beter). Dat zou ik achteraf gezien eerst in een winkel willen testen voordat ik een hp zou kopen. (Een Dell kun je niet eens in een winkel testen, ik zou nooit een laptop meer kopen zonder hem gezien te hebben). De service is zowel bij consumentenlaptops van HP als van Dell gewoon slecht.

HP maakt trouwens slechtere laptops dan de G-serie, de Probook (6450b of zoiets) die ik van m'n werk heb is pas echt slecht. Een touchpad waar je vingers pijn van gaan doen, slechte specs voor de prijs en een volledig onbruikbaar scherm.

• rick.klopping
Hmm, dit doet geen wonderen. Maar ik kijk nu naar de lenovo b590. Is dat een redelijke of zijn andere rond die prijs klasse beter?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:50:
Bouwkwaliteit is niet anders dan laptops van die prijscategorie, bij Dell/Asus/Acer krijg je voor deze prijs ook alleen maar plastic.
Dat er alleen maar plastic in zit zegt niets over de bouwkwaliteit.
(Een Dell kun je niet eens in een winkel testen, ik zou nooit een laptop meer kopen zonder hem gezien te hebben).
Daarom heb je het recht om binnen 7 werkdagen de laptop terug te sturen.
De service is zowel bij consumentenlaptops van HP als van Dell gewoon slecht.
Wat? Dell levert standaard in-home garantie op alles behalve de goedkoopste consumentenmodellen. Ik zou eerder zeggen dat de service van dell een van de besten is, naast samsung en in mindere mate asus.
rick.klopping schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:56:
Hmm, dit doet geen wonderen. Maar ik kijk nu naar de lenovo b590. Is dat een redelijke of zijn andere rond die prijs klasse beter?
De lenobo B590 is naar mijn mening de stevigste laptop die je in dit segment kunt krijgen. De GPU is ook nog eens een paar procent sneller dan in de samsung. Ik zou hiermee echter niet verwachten goed te kunnen gamen. Starcraft draait op medium/low, diablo meer richting low. En dat zijn al niet de zwaarste spellen.

• rick.klopping
Darkstone, ik zag dat je ergens in een ander topic had geschreven dat je ook een goedkopere lenovo kon kopen waar je zelf een ssd kan in doen/vervangen voor die schijf. En dat je bv een i5 erin kunt kan stoppen.

Is dat slim om te doen en is dat goedkoper?

Verwijderd

Dat kan, maar is voor jou niet heel erg zinvol. De lenovo variant met een pentium processor is een stuk goedkoper, en een SSD levert meer prestatiewinst op dan een i5. Het probleem is echter dat die pentium ook een tragere GPU bevat. (HD 2500 in plaats van HD 4000) En dat vind jij waarschijnlijk niet leuk.

Als je er zin in hebt, dan kan je nog steeds pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) nemen, uitgebreid met een pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB, wat RAM (upgraden naar 4GB kan voor een tientje 2e-hands ) en een low-end ivy bridge i5 (wederom 2e-hands. V&A aangeboden: 2x I5 3210M Laptop processors aangeboden bijvoorbeeld, ongetwijfeld nog goedkoper te krijgen)

Ik maak daarbij wel de assumptie dat het in de genoemde lenovo mogelijk is een ivy bridge processor te plaatsen. Als ik zie dat er varianten van de B590 bestaan waar een ivy bridge CPU in zit, dan zou ik denken dat het mogelijk is. Maar dat is niet zeker. De sockets zijn compatibel, maar het BIOS niet altijd. Als er, zoals de pricewatch zegt, inderdaad een HM70 chipset in zit zou het altijd moeten werken.

• rick.klopping
Klinkt heel interessant maar als ik dat allemaal doe heb ik dus een tragere GPU?

Verwijderd

Nee. Als je er een i5-3210M in zet heb je 'gewoon' een HD 4000. De HD 2500 die in de pentium B960 zit is echter een stuk trager. De GPU zit on-chip naast de processor.

Dan krijg je voor ongeveer dezelfde prijs als de B960 met i5 een SSD erbij en pentium chip welke je dan nog kan verkopen.

• rick.klopping
Dat klinkt interessant. Maar is dat ook goed te doen? Dat als ik het zou doen hem niet helemaal sloop?
En dan is de garantie er af? (Fabrieksgarantie)

Verwijderd

Ik vind het goed te doen, steker nog, ik heb aardig wat dingen vervangen aan mijn huidige laptop (maar dat is een business-grade ding waar je overal makkelijk bij kan).

Het vervangen van RAM en een SSD zou geen invloed moeten hebben op je garantie. De CPU lijkt mij een grijs gebied.

• rick.klopping
Bedoelt u met grijs gebied dat u dat niet weet? Of wel? Haha

Verwijderd

Ik zou niet weten of lenovo moeilijk doet over het vervangen van een processor. Bij dell doen ze dat niet, maar ik heb de luxe dat ik onsite garantie heb.

• rick.klopping
Hoe kan ik daar achter komen of ze daar moeilijk over doen? Moet ik dan een mail naar iemand van Lenovo sturen om dat na te vragen?

En 120 gb ssd is denk ik te weinig. Zou de ssd hem ook kunnen ondersteunen in de laptop of kan ik ook deze gebruiken: pricewatch: Samsung 840 series 250GB?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zou voor een 120GB OS/apps SSD kunnen gaan, en vervolgens de HDD door middel van een caddy op de plek van de DVD speler installeren.

• rick.klopping
Maar als ik dat dan doe, heb ik dan geen DVD speler meer?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

hoe vaak heb je die nodig, en zal een USB-DVD speler dat kunnen verhelpen? Maar inderdaad: je zal hem niet meer IN je laptop hebben. Iets wat ik zelf niet mis.

• rick.klopping
Ik denk dat ik dan kies gewoon voor de lenovo van 518 euro en later misschien nog upgrade.

• rick.klopping
Zijn alle lenovo's al voorgeinstalleerd met windows 8 of zijn er ook nog windows 7 versies?
Ik vraag dit omdat als er al windows 8 op staat, uitbreiden met een ssd niet mogelijk is omdat de windows 8 verbonden is met de hdd. (Met een paar componenten of iets) Dus dat ik dan opnieuw windows 8 zou moeten kopen wat weer 80 euro kost.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Waar haal je die onzin vandaan?

• rick.klopping
Van 4launch.

citaat:
De installatie van Windows 8 is namelijk gekoppeld aan de HDD
Ieder component heeft een unieke code en die codes samen vormen een sleutel, waaraan de licentie gekoppeld is.

Dat zou zijn als ik de hdd zou vervangen. Als ik de ssd erbij zou nemen als er windows 8 op staat dan kan het alleen maar als opslag en profiteer ik niet van de snelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door rick.klopping op 15-08-2013 19:49 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat een onzin dus... die code staat niet op de HDD, die staat in het EFI.

• rick.klopping
Dus daar klopt helemaal niks van?

• rick.klopping
rick
Hallo,

Ik gehoord dat het niet op de hdd is op geslagen maar op de EFI.

Dus dan zou ik wel gewoon de hdd kunnen vervangen zonder windows te verliezen

Regina Rebbers
Het is niet opgslagen op de HDD, maar ieder component (waaronder de HDD) heeft een code, die samen een sleutel vormen waarmee de licentie wordt geverifieerd.

Er zijn mogelijkheden om de licentiesleutel uit de UEFI te halen inderdaad

Echter kunnen wij hier niet aan mee werken.

rick
Dus als ik hem zelf zou vervangen zou het wel werken?

Regina Rebbers
Ik durf daar geen garantie op te geven

Er zijn manieren om het te omzeilen, echter vervalt de fabrieksgarantie wel op dat moment.

rick
Ik begrijp het niet, de hdd mag toch gewoon geupgrade worden?

Regina Rebbers
Microsoft probeert dat juist te voorkomen, met deze lock.

Dus technisch gezien, nee.

Het is wel mogelijk, maar het wordt niet ondersteund.

8:10 pm Niet door de fabrikant, niet door Microsoft en wij kunnen u hier helaas ook niet mee van dienst zijn.

Er zijn wel voldoende handleidingen beschikbaar, die laten zien hoe je de code uit de UEFI kan halen, dus ik kan u aanraden om in elk geval even op Youtube te snuffelen.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ongelooflijk, wat een absurde onzin. Ja, je zult moeten her-activeren na een hardware change maar, nee: de code wordt niet gegenereerd.

• rick.klopping
En de fabrieksgarantie vervalt dus niet?

• rick.klopping
http://www.paradigit.nl/P...7&utm_medium=onlinefolder

En

http://www.paradigit.nl/P...7&utm_medium=onlinefolder

Zijn deze 'bestand' tegen de lenovo? Wss komt morgen een folder uit bij staples, daar staat wss ook een mooie in. Maar wat denken jullie over deze?

Mvg
Rick

• rick.klopping
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (NZY3SMH)

Deze wordt het. ipv 5400 rpm 7200 rpm bij 4launch. Staat verkeerd bij tweakers.

Deze gaat het worden, bedankt voor alle hulp!

• aron225
goeie keuze, jammer van het scherm, 768p kan IK niet mee leven

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

Zo slecht zijn die hp G serie nou ook weer niet, wij hebben een hp g7, de grote broer dus, die bij dagelijks gebruik al meer dan 4 jaar trouw z'n dienst doet zonder echt grote problemen. Het keyboard is inderdaad vrij slecht, het klappert nogal. Het scherm vind ik niet slecht, terwijl ik gewend ben om dagelijks op een 27-inch Dell Ultrasharp scherm van 800 euro te werken. Bouwkwaliteit is niet anders dan laptops van die prijscategorie, bij Dell/Asus/Acer krijg je voor deze prijs ook alleen maar plastic.

De koeling is bij de G serie inderdaad een probleem, de fan loopt continu. (Misschien is het bij nieuwere series inmiddels beter). Dat zou ik achteraf gezien eerst in een winkel willen testen voordat ik een hp zou kopen. (Een Dell kun je niet eens in een winkel testen, ik zou nooit een laptop meer kopen zonder hem gezien te hebben). De service is zowel bij consumentenlaptops van HP als van Dell gewoon slecht.

HP maakt trouwens slechtere laptops dan de G-serie, de Probook (6450b of zoiets) die ik van m'n werk heb is pas echt slecht. Een touchpad waar je vingers pijn van gaan doen, slechte specs voor de prijs en een volledig onbruikbaar scherm.
ik heb me nog ingehouden, hij is eigenlijk slechter als ik hem voor laat komen hier...
niet om het 1 of ander, maar.. dit ding is echt heel slecht..

neem als nog een voorbeeld, het schoonmaken van de fan.. dit is gewoon onderhoud toch ?

nee, hp heeft het moederbord er op zijn kop ingedaan, dus je zal hem tot het moederbord moeten slopen, om de fan/heatsink knap schoon te maken..

toetsenbord is er bij mijn exemplaar nu half uit, en krijg hem niet netjes meer helemaal in de case (verbogen)

het scherm vind je niet slecht?? het is een 768p display, met niet heel hoge helderheid, en high gloss.. dat ding kan je niet aflezen als er een beetje zon op staat, daarbij is de kijkhoek erg slecht, en het contrast hoogstens matig te beoordelen.

hp maakt over het algemeen niet de beste laptops, daar heb je gelijk in, zo had ik laatst een elitebook a 2000+ euro in me handen, erg stevig ding, schitterend display (dreamcolor ips), maar die liep tijdens een jouwbuis filmpje gewoon naar 95 graden toe....on acceptabel

enigste punt waar de g serie van hp redelijk scoort is de adapter, dit is vaak bij goedkope laptops het eerste dat kapot gaat, maar die van mijn hp is ect nog prima !

• rick.klopping
Laptop opgehaald, thuis geopend ect. Blijkt het nu de verkeerde laptop te zijn die ze hebben mee gegeven. De goedkopere versie met een kleine c erachter...

Kijken of we hem straks kunnen omruilen...

• rick.klopping
Ik ben weer terug bij af...

De keus is A8 + Radeon hd graphics of A6 + hd 7670 ign discrete graphics/radeon hd graphics.

Integrated AMD Radeon HD Graphics
AMD Radeon HD 7670M 1GB Discrete Graphics, Mainstream

Verwijderd

rick.klopping schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:56:
Ik ben weer terug bij af...

De keus is A8 + Radeon hd graphics of A6 + hd 7670 ign discrete graphics/radeon hd graphics.
Over welke laptop heb je het nu, de Thinkpad Edge E535?

Het is op dit moment gewoon een lastige tijd om een laptop te kopen, fabrikanten proberen hun oude Ivy Bridge en Trinity voorraad te slijten voordat de nieuwe generaties echt goed te krijgen zijn.

• rick.klopping
De e535 inderdaad

• rick.klopping
Het word de E531 van lenovo. Deze is iets beter naar mijn keus.

http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/ en dan ipv een i3 een i5. Wat zeggen jullie over die keus? Is het verstandig om te doen?

MVG
Rick

• rick.klopping
De dell lijkt mijnook wel gaaf. http://www.dell.com/nl/be...5615&model_id=vostro-3560

Dan de vip korting. Diemandere begrijpmik niet.
Maar wat vinden jullie?

• rick.klopping
Zo, ik ga vanavond/morgen de dell vostro bestellen.

Ik vraag mij nu af, dat als ik de hdd vervang voor de ssd de garantie eraf is. Of moet ik dan speciale garantie kopen zodat het wel kan met garantie?

• ragged

ragged

2

Deleted.

Verkeerd gelezen, excusses. :)

[ Voor 88% gewijzigd door ragged op 19-08-2013 17:25 ]

1

• rick.klopping
Laptop nog niet kunnen bestellen ipv zakelijk account nodig is. Maar toch twijfel ik over de dell vostro 3560 en de inspirion 15r se.

http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-15r-se-7520

http://www.dell.com/nl/be...5615&model_id=vostro-3560

De verschillen zitten in de videokaart en de rpm. De vostro heeft 7200 rpm en de inspiron 5400 rpm en de vostro een intel graphics hd 4000 heeft, heeft de inspiron een 2GB AMD Radeon HD 7730M.

Wat is het belangrijkste?

• ragged

ragged

2

rick.klopping schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 07:42:
Laptop nog niet kunnen bestellen ipv zakelijk account nodig is. Maar toch twijfel ik over de dell vostro 3560 en de inspirion 15r se.

http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-15r-se-7520

http://www.dell.com/nl/be...5615&model_id=vostro-3560

De verschillen zitten in de videokaart en de rpm. De vostro heeft 7200 rpm en de inspiron 5400 rpm en de vostro een intel graphics hd 4000 heeft, heeft de inspiron een 2GB AMD Radeon HD 7730M.

Wat is het belangrijkste?
Zoals ik al eerder aangaf is de 15R SE erg veel bang for buck, het RPM verschil ga je niet zo veel voelen als die grafische kaart. als je enigsins een game speelt in ieder geval.

Ook heeft de Vostro geen full-hd scherm en de 15R SE wel, dit is ook een flink pluspunt.

Grt

1

Verwijderd

Dat je er zo snel mogelijk een SSD in stopt en de laptop een 1080p scherm heeft. Pas dan zou ik kijken naar andere aspecten. Het verschil tussen een 7200rpm en 5400rpm schijf is behoorlijk klein vergeleken met de winst die een SSD geeft.
Pagina: 1