Ik heb nu het AiE+ pakket van Ziggo, dus met tv-aansluiting. Maar gebruiken doe ik het nauwelijks. Als Ziggo nu nog Internet Z1/2/3 aanbood zonder voor het tv-signaal te moeten betalen, had ik daar wel voor gekozen. Een tijdje terug had ik nog adsl + Digitenne, maar dat nodigde helemaal niet uit om tv te kijken. Nu doet dat het wel, maar voor mij hoeft het niet. Toen ik nog adsl had heb ik Digitenne ooit de deur uit gedaan en zo'n goedkoop dvb-t kastje gehaald en daar maar een smartcard ingestopt zodat ik NL1/2/3 kan ontvangen. Als ik dan toch televisie kijk, dan het liefste het journaal, sportjournaal, wie is de mol en bijv. Flikken Maastricht. Voor de rest kun je alle Amerikaanse series toch wel via het internet binnen hengelen, dus waarom nog betalen voor in feite meer en meer reclame?
En zelfs zo'n kastje heb ik niet nodig, als je menig programma gewoon via het internet terug kunt zien. Dat ik wel een tv thuis heb staan komt omdat ik films/series toch het liefste op de bank kijk ipv vanachter mijn pc. En omdat ik gamen vanaf de bank fijner vind dan wederom achter de pc

Voor degene die zeggen: zoiets kun je niet maken met kleine kinderen in de buurt.. je reinste onzin. Vroegah groeide ik ook op zonder ook maar telekids gezien te hebben. Pokémon kon ik niet volgen, maar wel menig kinderprogramma op de VPRO/Villa achterwerk. En via de schotel ontvingen we de Duitse cartoon network

(toen het nog op de schotel zat) Ik miste niks als klein kind dat ik de commerciële zenders en hun series niet kon volgen hoor.
Een tv-aansluiting zie ik dan ook totaal niet als noodzaak. Toegang tot internet is tegenwoordig eerder een noodzaak omdat talloze instanties tig dingen via internet doen (correspondentie, inzage gegevens e.d.) ipv dat je een kantoor binnen kunt lopen. Maar afijn.. ik kan er dus prima zonder, sterker nog: ik heb wel een tv-aansluiting maar die heb ik omdat het erbij zit, niet omdat ik het wil. En dat ik dan op de werkvloer achterloop op wat trending is.. ja dus? Leuk dat je bij de koffiehoek kunt meepraten over talloze dingen die er niet toe doen. Nee, ik kijk liever die dingen die ik echt leuk vind en wanneer ik wil, dan dat ik overgeleverd ben aan het aanbod op de tv-zenders. Dus zo'n tv-aansluiting kan mij eerlijk gezegd gestolen worden en nog zou ik het niet missen
Aangezien ik ook een vaste-telefoon-aansluiting verplicht heb door AiE+ ga ik volgend jaar maar terug naar TV+Internet Z1.. goed geen 60/6 maar slechts 20/2, maar toch.. bespaart mij meteen €15, wat goed overeenkomt met die €16 o.i.d. die Ziggo aanslaat voor het feit dat je gebruik maakt van de kabel. En ja, er valt nog meer te besparen door gewoon een internet only ADSL-abbo te nemen. Nou, dat was huilen met de pet op bij Telfort, Alice, Compuserve e.d. Ze beloven 20/2, ik hield met mazzel 8/2 over. Leuk voor een beetje internetten zonder dat je series er af plukt. Tegenwoordig geeft Telfort zelf al aan dat er van dat alles-in-één-basispakket van hun @38,95 en 30/3 nog maar 7/3 resteert. Maar bij Ziggo heb en haal ik nu echt 60/6, terwijl dat gewoon overkill is. Met 20/2 haal ik de series ook wel in huis

En dan betaal ik ook 38,95 net zoals bij Telfort het geval is. Liever €21,70 meer betalen voor meer dingen die ik niet gebruik en iig zekerheid hebben dat je de snelheid haalt dan flink besparen en traag internet overhouden. (Tele2 vraagt gemiddeld over 2 jaar €17,25 voor 20/2) En het aanbod van Online klinkt goed (alles-in-een met 30/3 voor €25 p.m. gedurende twee jaar) maar mijn ervaring met adsl is gewoon slecht te noemen. Ondanks het feit dat ik binnen 1000 meter van de wijkcentrale zit, weet geen enkele ADSL ISP een fatsoenlijke snelheid door het koper te jagen naar mijn woning.