Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Marzman schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Er zit ook een sociaal aspect in dat ze over dingen kunnen praten met leeftijdgenoten. Net als dat ik met collegas kan praten over de episode van Breaking Bad.
Ik snap je punt. Echter, het hoeft niet perse zo te zijn. Ik weet b.v. niks van voetbal. Mijn collega's lulden mij compleet om de oren over voetbal in het begin, totdat ik direct duidelijk maakte dat je bij mij niet moet wezen over voetbal.

Andere overdracht voor media (nieuws, series) kan ook middels internet. Ik snap niet waarom een kind moet kijken naar 'So you think you can Dance', 'Honey Boo Boo' of 'Fish Tank Kings' om zo ook het sociale praatje hoog te houden.

Het lijkt mij; wees jezelf en volg niet de menigte 'omdat' zij ook TV kijken of een bepaald programma volgen.

(Overigens weet ik dat bovenstaande programma's bestaan omdat collega's het erover hebben..)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

...

Het lijkt mij; wees jezelf en volg niet de menigte 'omdat' zij ook TV kijken of een bepaald programma volgen.
...
Als volwassene kun je dat makkelijk roepen, maar bij (jonge) kinderen is dat niet zo éénvoudig. Groepsdruk op school is nu éénmaal aanwezig, en je valt al snel buiten de boot als je niet "meedoet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 14:39
laatste 3 jaar heb ik minder dan 10 uur TV gekeken, ik vind dat niet erg omdat ik vaak online zit of gewoon koop of download. Ik vind TV niet echt meer interessant omdat naar een tijdje ben je er toch wel naar uitgekeken omdat alles herhaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoewel ik wel een TV heb met een decoderkaartje erin, en alle zenders in HD heb, kijk ik eigenlijk nooit TV. Het enige waar de TV hier voor wordt gebruikt is gekochte films kijken, en de GUI van XBMC weergeven zodat ik muziek kan opzetten op mijn muziekcomputer.

Ik heb een pesthekel aan reclames, meestal wordt er niets uitgezonden dat ik zou willen zien, en als ik het wel wil zien, wordt het uitgezonden op tijden waarop ik niet kan kijken (of met zoveel reclame erin dat ik het alsnog niet wil zien). Documentaires kijk ik meestal via internet. Ik zie de TV-aansluiting ergens in de toekomst nog wel verdwijnen.

Het decoderkaartje zit er meer in "voor het geval dat", omdat ik vanwege mijn Ziggo-aansluiting toch TV af moet nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 19-08-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat betreft punt 1: Ik zou de TV niet missen, ik gebruik het bijna alleen om Doctor Who op te kijken, en dat kan zonder TV ook wel. Het is inbegrepen bij het alles-in-1 pakket dat mijn huurbaas betaalt. Als ik op mezelf ga wonen zou het goed kunnen dat ik enkel een internet abonnement afsluit. TV staat hier niet vaak aan, telefoon is alleen aanwezig voor mensen die nog niet doorhebben dat niemand meer met de huistelefoon belt, en ook lang niet altijd thuis is. De meesten snappen het wel, dus ik wordt toch wel op mijn mobiel gebeld als iemand me wil spreken. Ik heb in 3 jaar tijd geen huistelefoon aangeraakt.

Wat betreft punt 2, ik kies lekker zelf wat ik wil zien, wanneer ik het wil zien, waar ik het wil zien en hoe ik het wil zien. Gaat prima.

Punt 3, ik betaal huur, alles-in-1 is daarin inbegrepen, maar de huur is alsnog behoorlijk goedkoop vergeleken met de gemiddelde studentenwoning, en dan moet je met zijn achten op 1 vierkante meter wonen, heb er dus niet veel op tegen. De tijd die ik over heb besteed ik aan het alsnog kijken van series, maar dan in mijn eigen tijd, wanneer ik het wil. Daar heb je de ideeën downloaden en streamen dus voor.

Punt 4, zie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Geen TV vanwege gelovige achtergrond ouders, mensen vragen wel eens of ik het dan niet mis, en dat is op dit moment simpelweg nee.
Ik kan zien wat ik wil zien, meeste is terug kijken, maar wat ik zie, en dat zijn bijna altijd diverse sporten, die kan ik live volgen via internet.

Voor series en dergelijke heb je Usenet, daar haal ik het wel vandaan. En mocht ik op mijzelf gaan wonen, dan zal ik wel een televisie nemen, vanwege invulling in woonkamer, een TV abonnement weet ik dan niet, maar zou wel leuk wezen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:17:
[...]

Als volwassene kun je dat makkelijk roepen, maar bij (jonge) kinderen is dat niet zo éénvoudig. Groepsdruk op school is nu éénmaal aanwezig, en je valt al snel buiten de boot als je niet "meedoet".
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/10/let-me-introduce-you-to-the-internet-meme.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Quad schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:01:
Geen TV vanwege gelovige achtergrond ouders, mensen vragen wel eens of ik het dan niet mis, en dat is op dit moment simpelweg nee.
Dat mag je mij eens verklaren, zijn ze lid van de Taliban ofzo.

Wat ik wel jammer vindt is dat ISP/televisie providers niet inspelen op een steeds groter worden de markt van TV-abbonement-loze klanten. Er zijn wel een paar Vlaamse programma's die ik eventueel wel zou bekijken mocht ik de (betalende) mogelijkheid hebben. Maar helaas heb je een digitaal abonnement nodig wil je die programma (tegen extra betaling) op je pc bekijken. Idioot en ze lopen hiermee inkomsten mis.

[ Voor 40% gewijzigd door IStealYourGun op 17-08-2013 21:21 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
IStealYourGun schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:17:
[...]
Dat mag je mij eens verklaren, zijn ze lid van de Taliban ofzo.
Ik heb ook een collega die Christen is en van jongs af aan geen TV mocht kijken. Ik vroeg haar ook hoe zij dat heeft gedaan in haar leven. Zij mistte de TV voor geen meter omdat zij niet beter wist.

Daarnaast denk ik ook dat het per familie verschilt. Ik ken persoonlijk ook een hoop andere Christenen die wel een TV toelaten in het huishouden.

Overigens heeft de Taliban opmerking totaal geen waarde, want die kijken wel TV (ook al zeggen ze van niet, right)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik leef wel zonder abonnement, maar niet zonder TV-aansluiting. Dat wil zeggen dat ik enige jaren geleden een DVB-T kastje gekocht heb voor ongeveer drie tientjes. Ik ontvang alleen de FTA-zenders, maandelijkse kosten zijn dus nul. Ik ontvang hier Nederland 1, 2 en 3, en Omroep Brabant.
En dat bevalt prima, ik kijk eigenlijk alleen zo nu en dan wat sport, voor de rest vind ik TV-kijken niet echt interessant. De TV staat ook niet in de woonkamer, maar bij mijn bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ricepuppet schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:32:
[...]
Ik heb ook een collega die Christen is en van jongs af aan geen TV mocht kijken. Ik vroeg haar ook hoe zij dat heeft gedaan in haar leven. Zij mistte de TV voor geen meter omdat zij niet beter wist.
Of ze het missen of niet kan me weinig boeien, het is het waarom? Zover ik weet is het perfect toegestaan van de kerk (en de paus) om naar televisie te kijken. Er bestaan zelfs katholieke zenders.
Overigens heeft de Taliban opmerking totaal geen waarde, want die kijken wel TV (ook al zeggen ze van niet, right)
Tja je mag ook geen seks hebben voor het huwelijk volgens de kerk. Ook al zeggen ze van niet, er zijn meer dan genoeg christenen die het wel doen. Dus de opmerking heeft wel een waarde. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ maikoool: Intresant. De uitspraak; Voor internet van Ziggo heeft u minimaal het TV + Internetabonnement nodig. Voor alle extra diensten zoals Ziggo Internet, Telefonie en interactieve televisie is een werkend tv signaal nodig". Kan ik niet rijmen met. het feit dat mijn ouders tot voorheen Ziggo's AiO, TV abbo haddem. het "verplichte TV gedeelte hebben ze opgezegden nemen ze nu af van KPN. Internet en bellen wordt ook als keuze optie aangeboden... Echter gaat het bovenstaande verhaal niet op.

@ Meintje; Stelt een belangrijke vraag voor diegene die willen overstappen- zie onderstaande quote - in de keuze voor kabelinternet of een DSL ISP. Wat is jullie ervaring met Online.nl in postcodegebied 6074BB of buiten de stad. Welke snelheiden haal jij? 16-18 (van de 30) MB down? Zoals Online bij mij aangaf? Of minder?

"Ik zelf heb het idee dat kabel veel sneller is ten op zichte van ADSL. Is dit ook echt zo? Welk soort internet hebben alle mensen hier, die geen tv abonnement hebben. Het opzeggen van je kabel aansluiting scheelt volgens mij namelijk meer geld dan alleen je tv abonnement opzeggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu het AiE+ pakket van Ziggo, dus met tv-aansluiting. Maar gebruiken doe ik het nauwelijks. Als Ziggo nu nog Internet Z1/2/3 aanbood zonder voor het tv-signaal te moeten betalen, had ik daar wel voor gekozen. Een tijdje terug had ik nog adsl + Digitenne, maar dat nodigde helemaal niet uit om tv te kijken. Nu doet dat het wel, maar voor mij hoeft het niet. Toen ik nog adsl had heb ik Digitenne ooit de deur uit gedaan en zo'n goedkoop dvb-t kastje gehaald en daar maar een smartcard ingestopt zodat ik NL1/2/3 kan ontvangen. Als ik dan toch televisie kijk, dan het liefste het journaal, sportjournaal, wie is de mol en bijv. Flikken Maastricht. Voor de rest kun je alle Amerikaanse series toch wel via het internet binnen hengelen, dus waarom nog betalen voor in feite meer en meer reclame?

En zelfs zo'n kastje heb ik niet nodig, als je menig programma gewoon via het internet terug kunt zien. Dat ik wel een tv thuis heb staan komt omdat ik films/series toch het liefste op de bank kijk ipv vanachter mijn pc. En omdat ik gamen vanaf de bank fijner vind dan wederom achter de pc :P Voor degene die zeggen: zoiets kun je niet maken met kleine kinderen in de buurt.. je reinste onzin. Vroegah groeide ik ook op zonder ook maar telekids gezien te hebben. Pokémon kon ik niet volgen, maar wel menig kinderprogramma op de VPRO/Villa achterwerk. En via de schotel ontvingen we de Duitse cartoon network :+ (toen het nog op de schotel zat) Ik miste niks als klein kind dat ik de commerciële zenders en hun series niet kon volgen hoor.

Een tv-aansluiting zie ik dan ook totaal niet als noodzaak. Toegang tot internet is tegenwoordig eerder een noodzaak omdat talloze instanties tig dingen via internet doen (correspondentie, inzage gegevens e.d.) ipv dat je een kantoor binnen kunt lopen. Maar afijn.. ik kan er dus prima zonder, sterker nog: ik heb wel een tv-aansluiting maar die heb ik omdat het erbij zit, niet omdat ik het wil. En dat ik dan op de werkvloer achterloop op wat trending is.. ja dus? Leuk dat je bij de koffiehoek kunt meepraten over talloze dingen die er niet toe doen. Nee, ik kijk liever die dingen die ik echt leuk vind en wanneer ik wil, dan dat ik overgeleverd ben aan het aanbod op de tv-zenders. Dus zo'n tv-aansluiting kan mij eerlijk gezegd gestolen worden en nog zou ik het niet missen :+

Aangezien ik ook een vaste-telefoon-aansluiting verplicht heb door AiE+ ga ik volgend jaar maar terug naar TV+Internet Z1.. goed geen 60/6 maar slechts 20/2, maar toch.. bespaart mij meteen €15, wat goed overeenkomt met die €16 o.i.d. die Ziggo aanslaat voor het feit dat je gebruik maakt van de kabel. En ja, er valt nog meer te besparen door gewoon een internet only ADSL-abbo te nemen. Nou, dat was huilen met de pet op bij Telfort, Alice, Compuserve e.d. Ze beloven 20/2, ik hield met mazzel 8/2 over. Leuk voor een beetje internetten zonder dat je series er af plukt. Tegenwoordig geeft Telfort zelf al aan dat er van dat alles-in-één-basispakket van hun @38,95 en 30/3 nog maar 7/3 resteert. Maar bij Ziggo heb en haal ik nu echt 60/6, terwijl dat gewoon overkill is. Met 20/2 haal ik de series ook wel in huis ;) En dan betaal ik ook 38,95 net zoals bij Telfort het geval is. Liever €21,70 meer betalen voor meer dingen die ik niet gebruik en iig zekerheid hebben dat je de snelheid haalt dan flink besparen en traag internet overhouden. (Tele2 vraagt gemiddeld over 2 jaar €17,25 voor 20/2) En het aanbod van Online klinkt goed (alles-in-een met 30/3 voor €25 p.m. gedurende twee jaar) maar mijn ervaring met adsl is gewoon slecht te noemen. Ondanks het feit dat ik binnen 1000 meter van de wijkcentrale zit, weet geen enkele ADSL ISP een fatsoenlijke snelheid door het koper te jagen naar mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb ook alleen nog maar een TV-abonnement door de koppelverkoop van Ziggo. Mijn TV wordt
voornamelijk door gasten gebruikt. Ik vind het dan ook niet nodig om te investeren in een nieuwe TV en doe het met een soort veredelde broodrooster. Dat mijn gasten dat niet erg aantrekkelijk vinden zie ik als pre.
Heel af en toe kijk ik zelf maar dat is zo weinig dat ik prima zonder kan.

Ik heb mijn hele leven nog nooit vrijwillig een TV-abonnementen afgesloten. Overigens heb ik niks tegen televisie-programma's en ben ik ook niet principieel tegen betalen voor content, maar ik ken geen enkel TV-abonnement dat ik de moeite waard vind. Broadcast is sowieso achterhaald en zou moeten worden gereserveerd voor live-evenementen en nieuwsvoorziening in geval van rampen.

Ik wil niet betalen voor programma's die ik niet wil zien op tijdstippen die mij niet uitkomen. Sommige aanbieders hebben wel streaming opties (al dan niet pay per view) maar die werken dan typisch weer niet met mijn Linux-systemen.

Ik kijk heel wat uren per week naar een scherm. Ik zou een enorm goede klant kunnen zijn. Helaas is er niemand die een redelijk aanbod heeft. Het is duur, het aanbod is beperkt, de kwaliteit is laag en typisch kun je het alleen afspelen met door de verkoper gekozen software.

Terugbuigend, ik zie mijn analoge tv-abonnement dus bijna als symbolisch. Ik wil betalen, maar als ik dat doe ga ik er op alle gebieden op achteruit. En met de huidige verdienmodellen krijg ik niet eens het warme gevoel dat mijn geld op je juiste plek terecht komt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Momenteel woon ik in een studentenhuis met een Ziggo AiE+ aansluiting, dus TV zit er gewoon bij. Zelf kijk ik maar zelden TV, vaak zit ik er bij als anderen kijken. Op het moment van schrijven staat hij aan, maar meer als achtergrondopvulling. Wat dat betreft kan ik net zo goed de radio aan zetten.

Mocht ik een woning voor mezelf hebben, dan zie ik het zo maar gebeuren dat er geen TV abonnement komt (of dat die er wel is, in combinatie met AiE+, maar dan zal ik er waarschijnlijk weinig tot geen gebruik van maken). Alles wat ik kijk download ik en dat zijn voornamelijk series van HBO, Showtime of AMC.

Ik wacht al een aantal jaar op een oplossing als Netflix en was ook blij verrast toen bleek dat ze de dienst ook in Nederland aan gaan bieden. Echter ben ik bang dat de content (voor mij) te oud is en dat ik toch liever m'n usenet abonnement behoud en zelf de boel enkele uren na airing in Amerika binnen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:19:
Vraag: Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Ik & mijn vriendin :)
Hoe ervaar jij dit?
Uitstekend, ik mis het niet en betaal geen 30 euro per maand om de helft van de tijd reclame te zitten kijken.
Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
Ik kijk nog steeds TV programma's, alleen dan wanneer het mij uitkomt & wanneer ik er zin in heb. Bovendien scheelt het veel tijd omdat ik geen reclames kijk. (Overigens, als ik een keer bij m'n ouders tv zit te kijken lig ik soms echt dubbel door grappige reclames die iedereen al 100x gezien heeft en ik voor het eerst zie).
Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?
Ik en mijn vriendin kijken eigenlijk voornamelijk amerikaanse series, die door de nas automatisch gedownload worden en beschikbaar komen via de mediacenter.

Ik kijk uitzending gemist via airplay op m'n mediacenter en soms eens op m'n laptop (in dockingstation) als mijn vriendin tv zit te kijken of ik ernaast wil werken.

Kortom: Bevalt uitstekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Even een volledige post:

Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Ik en mijn vriendin

Hoe ervaar jij dit?
Ik mis het niet. Iedere keer als ik nu TV kijk bij bijv. familie walg ik van de shows en reclames die ik absoluut niet mis.

Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
Voornamelijk gamen.

Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of heb je een andere invulling?
Ja, ik heb een mediacenter aan een 43" TVscherm hangen in de woonkamer. Dit scherm heeft enkel een xbox en een mediacenter eraan hangen. We kijken hierop gedownloade films en series m.b.v. XBMC, itunes en torrents.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Joosie200 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:23:
Dat ik wel een tv thuis heb staan komt omdat ik films/series toch het liefste op de bank kijk ipv vanachter mijn pc. En omdat ik gamen vanaf de bank fijner vind dan wederom achter de pc :P
Ik heb hiervoor een tijdje geleden naar oplossingen gezocht. Ik bracht mijn ITX gaming PC telkens naar de TV om dan via HDMI op de TV aan te sluiten.

Uiteindelijk heb ik een HDMI kabel van 12 meter gekocht en laat ik de gaming PC staan, Xbox Wireless Receiver + Xbox Controller aangesloten en gamen maar. Beste graphics in de meest luie modus.

Gamen in een bureaustoel is altijd shit geweest :)

En wat betreft series/films kijken; ik stream ze via m'n NAS naar de Boxee Box of kijk ze vanaf een externe HDD die aangesloten is op de Boxee Box.

Zoveel mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Yup, al 18 jaar.
Hoe ervaar jij dit?
Prima ;-) Ik word lui voor de TV.
Ik geloof niet dat ik ooit 'al mijn tv-programma's heb gehad. Keek vroeger wel eens series, maar dat is toen ik nog bij mijn ouders woonde.
Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?
Niet van toepassing dus ;-) Ja, ik doe andere dingen op dit gebied: vnl gamen. Ik leef gewoon verder mijn hele volwassen leven min of meer zonder TV. Ook grotendeels zonder mobiele telefoon trouwens - tot grote frustratie van mijn omgeving.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
IStealYourGun schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:53:
[...]
Of ze het missen of niet kan me weinig boeien, het is het waarom? Zover ik weet is het perfect toegestaan van de kerk (en de paus) om naar televisie te kijken. Er bestaan zelfs katholieke zenders.
[...]
Het zijn bepaalde streng gereformeerde kerkgenootschappen (protestanten) die geen televisie thuis hebben. Vind je vooral op de Zuid Hollandse eilanden en in de omgeving van de Veluwe. Een geheel andere tak van het christendom dan de Katholieke kerk en trekken zich geheel niets aan van de Paus (je hebt neem ik aan wel eens van de reformatie gehoord? Zie anders bijvoorbeeld Wikipedia: Reformatie)

Deze mensen hebben een strenge interpretatie van de bijbel en leven volgens strenge regels. Je hebt er allerlei gradaties in. Wel/geen tv, wel/niet mogen sporten op zondag, wel/geen auto op zondag etc, wel/niet letterlijk nemen van genesis, wel/geen vrouwen in politiek etc.

Zelf ben ik geheel niet gelovig, maar vind het wel fascinerend om er iets vanaf te weten en die mensen proberen te begrijpen ook al deel ik die opvattingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
1. TV abo hebben we nog, vooral omdat het voor het internet nodig is. Ik wil niet met 6 man op 8Mbit blijven hangen en ruzien om bandbreedte. Kijken doe ik soms nog om mijn talen weer omhoog te krijgen dus vooral FTA-satelliet(BBC, etc)... Af en toe nog wat NatGeo of Discovery omdat ze wel eens iets interessants hebben. Ook is een grote drempel om tv te kijken de slechte analoge kwaliteit. Digitaal moet je aparte spullen voor kopen à 100 Euro. En ik ben niet van plan die oplichters nog meer te betalen.

2. Veel beter, NL-tv is te commercieel, te veel reclame. Bijna alles is via YouTube, uitzending gemist (gewoon internet) te doen. Films download ik meestal of heb ik nog staan op ouderwetse VHS of DVD, jawel... :P Downloaden en streamen is alleen nu wat moeilijker met een kapotte NAS en SmartTV.

3. Extra tijd steek ik in rommelen met PC's, notebooks, hardware en netwerken, geld bespaar ik niet want alsnog betaal ik 18,00 extra om mijn internet actief te houden. Elekro bespaar ik ook niet, gaat wel weer naar een ander apparaat. Mocht ik iets besparen dan koop ik weer een nieuwe gadget (lees "speeltje") zoals een AppleTV, tablet of een gigabit switch.

4. In 2 al aangegeven, meer Youtube of (streaming) music.

@arsimo En de regio Borsele, Krabbendijke, Kruiningen dan?
@IStealYourGun Via satelliet zijn veel gelovige zenders te vinden, ook katholieke en protestantse. Oa Smile Of A Child om kinderen voor het geloof te winnen. Wat je dus zegt, klopt dus alleen voor de "ultra"gelovigen-tak.

[ Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 20-08-2013 20:51 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Ernemmer op 24-08-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

Het zijn bepaalde streng gereformeerde kerkgenootschappen (protestanten) die geen televisie thuis hebben. Vind je vooral op de Zuid Hollandse eilanden en in de omgeving van de Veluwe. Een geheel andere tak van het christendom dan de Katholieke kerk en trekken zich geheel niets aan van de Paus (je hebt neem ik aan wel eens van de reformatie gehoord? Zie anders bijvoorbeeld Wikipedia: Reformatie)

Deze mensen hebben een strenge interpretatie van de bijbel en leven volgens strenge regels. Je hebt er allerlei gradaties in. Wel/geen tv, wel/niet mogen sporten op zondag, wel/geen auto op zondag etc, wel/niet letterlijk nemen van genesis, wel/geen vrouwen in politiek etc.

Zelf ben ik geheel niet gelovig, maar vind het wel fascinerend om er iets vanaf te weten en die mensen proberen te begrijpen ook al deel ik die opvattingen niet.
Ik leef zelf op 'zo'n eiland' en kom zelf ook in een kerk, maar ik wil toch even hier op reageren. Zelf hebben we ook geen tv, gewoon om de reden dat alles wat we willen we ook op de pc/laptops kunnen doen, niet om een of andere 'christelijke reden'.
Maar de mensen waar jij het over hebt zijn ook een vreemde stroming hoor. Ik kom hier als ik zondagsochtend naar de kerk ga er vaak langs, maar dit is een heel vreemd soort mensen. de meeste kerken en kerkgangers hebben niks tegen een tv. dat zijn in sommige kerken de oudere groep van 60+'ers maar dit is in de meeste kerken niet eens zo.
waar jij het over hebt zijn de zogenaamde Gergemmers oftewel 'griffo's' en die drijven het heel ver ja. Ik ben van een andere kerk dan die van hun, en mij kijken ze niet eens aan op zondag, ookal kennen sommige me ervan. en als je daar in de kerk zit en je hebt een tv word je compleet geweken.
ik wilde je dus even laten weten dat daar nog een flink verschil is tussen de verschillende kerken.
het leukste is dat deze mensen allemaal geen tv hebben 'vanwege de mensen' want dat zou duivels zijn. er zijn daarintegen zat van zulke typetjes die in een kantoortje in huis dan wel weer sportwedstrijden zitten te kijken. _/-\o_
eigenlijk zijn dus de meesten niet tegen de tv, alleen is er dus een groep zielige christenen die er zo tegen zijn dat ze het mekaar gaan verbieden. 8)7 eigenlijk een soort fariceer...
daarnaast denk ik wel dat de mensen die echt principieel tegen de tv en de tv-programmas zijn dat daar ook nog een hele grote groep is die niet eens weet waar die over praat.

moraal van het verhaal, niet iedereen op 'Zuid Hollandse eilanden' denken zo, en btw, het is maar één eiland dat bij ZH hoort, de rest is Zeeland... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Eerlijk gezegd stoor ik me nooit zo aan reclames (behalve dat :@ hart van nederland tijdens films). Immers heb ik bijna altijd wel mijn laptop/tablet/telefoon bij me waarmee ik toch tegelijkertijd browse.

Meestal zet ik CC of sport aan als achtergrondvervuiling, voor de rest is er vrijwel niks dat ik echt volg.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb het alles in 1 abbo van ziggo met TV ook. Maar we kijken nooit tv.
We zetten 's avonds rond een uur of 22:00 altijd de xtreamer aan om gedownloade series en films te kijken.
Voordat die xtreamer is opgestart, zap ik nog ff naar het nieuws ofzo, maar eigenlijk zou het TV-stukje wegkunnen.

Ik word sowieso echt crimineel van de duur, het volume en de frequentie van reclames en dat op alle zenders op hetzelfde moment. Zo begint een anderhalf uur durende film om 20:30 en is pas om 23:00 klaar. Nee, die onzin heb ik echt geen zin in.
In die tijd heb ik em gedownload en op de xtreamer gezet en afgekeken. Subtitles boeien me niks ik kan prima engels verstaan :) Maar subs is tegenwoordig ook niet echt een issue meer.
Een beetje reclame vind ik niet zo erg en is ook begrijpelijk, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat we overladen worden. Op TV, social media, websites, niet te filmen.
Goede tijden duurt niet meer 25 minuten (20:00-20:30 met 5min reclame), maar begint nu pas om 20:05 omdat er na het nieuws/weer ook reclame komt, en het eindigt om 20:30 waarbij er vaak meer dan 5 minuten reclame halverwege is. Ik heb dat ooit eens met de stopwatch gemeten en ben eens uitgekomen op 8 minuten en x-seconde reclame.
En de reden die men dan opgeeft: tja gebruikers willen toch alles gratis en dit maakt dat mogelijk...Nee we willen niet alles gratis, we willen gewoon no-nonsense spul voor een goed bedrag per maand.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
Ik heb mijn hele leven (18 jaar) zonder tv aansluiting geleefd. Veel vrienden op school en niet vrienden, vonden dit vreemd. "Is het dan niet saai?" Nee, TV dat is saai! iig nu ik op kamers woon hebben we wel een tv aansluiting. (op mijn TV die ik voor mn ps3 heb gekocht) Maar gelukkig staat de PS3 vaker aan de kut reclames tussen de nonsense programma's, dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik wil! TV is tegenwoordig echt bijna nooit leuk namelijk. Er zijn wel wat goede/ interessante programma's, maar dat is eerder uitzondering dan regel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
1) Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Wij hebben AIE van Ziggo, dus ook TV.

2) Hoe ervaar jij dit?
Ik kijk eigenlijk bijna geen TV. Soms als ik svonds thuis kom na m'n (bij) baantje ff een half uurtje of in het weekend tijdens het ontbijt. Ook heb ik een TV op m'n kamer maar die heb ik de afgelopen 8 maanden ofzo alleen maar als radio gebruikt. Daarvoor had ik nog Sport1 en keek ik alleen zondag middag F1.

3) Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
Geld bespaar ik niet want we hebben nog TV. Tevens betalen mijn ouders de abonnement kosten (woon nog thuis)

4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?
Op m'n kamer kijk ik wel veel series en films. Soms eens uitzending gemist als ik er achter kom dat ik een programma heb gemist wat mij wel leuk lijkt. Voordeel is dat je dan geen reclames hebt en op je eigen tijd kunt kijken :)

Verder heb ik ook eigenlijk nooit de neiging om een avond voor de TV te hangen. Soms 's avonds laat dat ik met mijn ouders het nieuws een beetje kijk maar daar ben ik na een kwartiertje ook wel weer zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

arsimo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat daar televisie aanbood en ze wilden allemaal een aansluiting en abonnement en hadden geen tv. Volgens mij staat er stiekem een tv op zolder ofzo, dat mensen nog zo willen leven tegenwoordig snap ik ook niet :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Hier ook al jaren geen TV abo meer.

Buitenlandse TV series worden door Sickbeard gedownload naar mn NAS. Films kijk ik in de bios dankzij Pathé unlimited.
Voor de paar Nederlandse TV programma's die ik graag zie heb ik NPO/SBS/RTL gemist apps.

Ik zou echt niet meer terug willen. Ik bepaal wanneer ik zin/tijd heb om iets te kijken. Ik kan op pauze drukken wanneer ik wil. En zonder reclames, aftiteling en "dit gebeurde vorige week" duurt een programma van een uur nog maar 40 min.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
1) Ik, jaren geleden mijn televisie weggegeven. Ik keek toch nooit en heb er een gitaarversterker voor in de plaats gezet. Mijn vriendin heeft wel tv. Bij haar kijken we soms tijdens het eten of als er interessante sportwedstrijden zijn.
2) Prima, ik ben meer van het lezen/luisteren dan bewegend beeld.
3) Muziek luisteren, lezen (erg gelukkig met mijn e-reader).
4) Soms download ik een Top Gear special, verder eigenlijk geen behoefte aan series en dergelijke. Op zijn tijd een docu vind ik wel interessant, net deze gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 31-08-2013 19:32 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Laatst online: 06-09 00:35
Vraag:
2) Hoe ervaar jij dit?
3) Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

--
1) Nee, met Ziggo wordt dat nogal lastig (aangezien alles via de TV kabel binnenkomt)
2) Ik vind het heerlijk om (bijna) geen TV te kijken
3) Op de laptop zitten / gamen of gewoon TV kijken via me Android media speler of aangekoppelde PC
4) Ik kijk wel gedownloade afleveringen i.p.v. normale TV, dat is vaak ook nog betere kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
Ik heb gewoon een ziggo abbonement in me kamer (inclusief digitale tv)

2) Hoe ervaar jij dit?
Ik kijk zo goed als geen tv, tijdje geleden moest ik de digitale tv opnieuw activeren omdat ik het te lang niet had gekeken.. De huidige tv zenders zenden voornamelijk reclame uit met een beetje onzinprogramma's om die reclame heen.. enige wat ik nog wel eens keek was BBC (topgear)
Enkele keer tijdens de studie merk ik dat ik wel wat programma kennis mis waardoor ik niet mee kom in gesprekken. op dit punt na vind ik het heerlijk geen tv te kijken

Gebruik van een usenet account. ik kijk massaal serie's en films maar vanwege de reclame wordt alles gekocht of gedownload

alles wordt vervangen met gedownloade/gekochte afleveringen (nu zo'n 30 afleveringen per maand van series die ik volg)

[ Voor 8% gewijzigd door osseh op 07-09-2013 13:43 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb er ook een tijdje over na zitten denken om zonder TV te leven.

Het enige dat ik kijk zijn uhm...... niks eigenlijk.... Heb een Film1/Sport1/SkySports abo, maar al maanden niet naar om gekeken. Kan ook met het mooie weer te maken gehad hebben natuurlijk, dus vandaar dat ik mijn beslissing nog even uitstel tot de wintermaanden om te kijken hoe het dan gaat.

Het enige dat ik echt zou missen zijn denk ik de mooie BBC docu's en programma's. Zoals bijvoorbeeld toen een serie over wandelen in het Lake District en dat soort dingen. Coast. Dat vind ik altijd wel interessant.
Misschien toch eens kijken of BBC iPlayer te foppen is.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboo schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:08:
Ik heb er ook een tijdje over na zitten denken om zonder TV te leven.

Het enige dat ik kijk zijn uhm...... niks eigenlijk.... Heb een Film1/Sport1/SkySports abo, maar al maanden niet naar om gekeken. Kan ook met het mooie weer te maken gehad hebben natuurlijk, dus vandaar dat ik mijn beslissing nog even uitstel tot de wintermaanden om te kijken hoe het dan gaat.

Het enige dat ik echt zou missen zijn denk ik de mooie BBC docu's en programma's. Zoals bijvoorbeeld toen een serie over wandelen in het Lake District en dat soort dingen. Coast. Dat vind ik altijd wel interessant.
Misschien toch eens kijken of BBC iPlayer te foppen is.
BBC is gratis via de schotel te ontvangen net als nog meer dan 100 andere Britse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik leef niet zonder TV maar ik kijk het maar heel weinig, Voetbal International probeer ik wel altijd mee te pikken, dus ongeveer 3 uur per week, het nieuws kijk ik ook af en toe, als ik het niet volg via internet.

Die stortvloed van reclames op TV is de voornaamste reden dat ik nauwelijk meer TV kijk, eigenlijk irriteer ik me meer voor de TV dan dat ik geniet voor de buis, maar zelfs als ik VI mis dan kan ik het via RTL XL bekijken, meestal met veel minder reclame.

Misschien in de toekomst komt er helemaal geen TV meer in bij mij, zou het denk ik niet echt missen, zou alleen wel vervelend zijn als er in de toekomst ook voor die paar internetdiensten die ik wel volg betaald moet worden, het is nu nog niet ter sprake maar ik sluit niet uit dat dat kan gebeuren.

Ik denk dat ik het bij TV hou voorlopig, maar misschien in de toekomst, wie weet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14-09 09:57
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:00:
[...]

BBC is gratis via de schotel te ontvangen net als nog meer dan 100 andere Britse zenders.
En voor de niet-Astra 2 kijkers is er www.filmon.tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

- Al zo'n 4 jaar. Sinds mijn vrouws zwangerschap van mijn dochtertje moest ik als student wat dingen verkopen in huis om wat rekeningen te kunnen betalen, dat werd dus de TV, en het abonnement werd opgezegd.

2) Hoe ervaar jij dit?

- Meh, ik mis het niet. Vind het wel lekker zo, ken genoeg mensen die hun avond vullen met lang uit gezakt voor de buis zitten tot het tijd is om te gaan slapen. :)

- Ik ben wel van plan om weer een TV aan te schaffen, een 22" Full-HD Smart-TV'tje die hoofdzakelijk als monitor zal dienen (heb nu een 4:3 17" monitor). Wel zonder tv-abo, maar de aansluitingen gebruiken voor andere zaken zoals wellicht een dvd-speler enz.

4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma?

- Ja, enigszins wel, als ik weer eens een leuke film op TPB gevonden hebt kijken we die samen, en op kijk.nl bekijk ik wel eens programma's terug.

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 10-09-2013 23:03 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje! :)

Onlangs ook de knoop doorgehakt en de kabel TV-aansluiting is hier ook de deur uitgedaan. Hiervoor hadden wij Ziggo Alles-in-1 en hebben nu een ADSL abonnement van Tele2 en besparen meer dan 350 euro per jaar. Dat is serieus veel geld. Met al het overweldigende Netflix aanbod, VPN-verbinding en online streams werd de keuze steeds gemakkelijker want we keken nauwelijks gewone TV meer. Het aanbod van buitenlandse TV vinden wij nu ook veel interessanter, zoals de Amerikaanse publieke zender PBS (top!) en de BBC, iTV, etc.
Nederlandstalige zenders zijn ook goed online te bekijken.

De vraag is niet meer of je zonder TV-aansluiting leeft maar met wat voor een soort TV-aansluiting. ;)

En met de WK in aantocht nog even zo'n One for All DVB-T halen voor een paar tientjes. Zonder abonnement kijk je dan gratis Nederland 1,2,3 en nog wat zenders.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ws2p21.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, echt ervanaf kan ik niet, Ziggo TV Extra...
Wel kan ik me soms crimineel aan reclames ergeren, paar jaar geleden viel het nog wel mee maar Veronica begon met het gezeik, snel gevolgd door de zeer erge RTL zenders.

RTL4 walg ik al helemaal van, al die "zaterdagavond" progamma's á la "jongens tegen de meisjes" kunnen alleen maar van die sexueel getinte vragen verzinnen waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb, of die fijne "ik denk dat ik kan zingen maar eigenlijk druipt het van de commercie" á la The Voice oid.

i.i.g, dit topic is niet hiervoor bedoelt dus gaan we maar even on-topic: ikzelf kijk steeds minder TV, en heb recentelijk Netflix aangeschaft en ik kijk regelmatig een film op mijn fijn 46" beeldschermpje. Maar nogmaals, ik kan er niet vanaf, want de zender waar ik veruit het meeste naar kijk (2 eigenlijk) zijn nergens online beschikbaar: Discovery Channel en Nat. Geo.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veel van wat je wil zien, is toch wel op andere manieren te bekijken.
Toch blijf ik het fijn vinden om ook gewoon TV te hebben. Liefst zou ik overgaan naar CDS (Canal Digitaal Satelliet), vooral vanwege de Duitse zenders, maar daar wacht ik nog mee tot een volgend huis.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

:w Al heel lang geen televisie abonnement. Mijn vriendin ook niet. En zelfs vrienden van me ook niet. Ik zit echt in zo'n 'geen-tv-clubje' :+

Hoe ervaar jij dit?

Heel goed. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan reclames (komt omdat ik in die branche gewerkt heb en ik er niet zo goed tegen die crap meer kan). En onderbroken programma's en films vind ik een halsmisdaad.

Geld: zoveel kost TV kijken nou ook weer niet. Dus ik besteed het niet bewust aan iets anders. Hapje uit eten ofzo?
Tijd: ik neem nog steeds media tot me, dus qua tijd scheelt het niet veel. Ik internet en lees wel meer :)

Ik download mijn series. Zoveel voordelen:
- Ik kan de series zien als ze uit zijn.
- Geen reclames.
- Kijken wanneer ik ze wil.

Verder: als mijn vriendin een bepaald programma wil kijken, doen we dat wel via uitzending gemist of andere kanalen. En de slechtere kwaliteit op uitzending gemist boeit me dan wat minder en tsja, dan zie ik toch maar weer eens een reclame :o

En het wel of niet missen van actualiteiten? Een tijd geleden heb ik besloten om me absoluut niet meer druk te maken over het feit dat ik nieuws kan missen. De belangrijkste dingen hoor je toch wel van vrienden, collega's of op de radio in de auto. En de rest van het nieuws is domweg onbelangrijk. A) Ik kan er niks aan doen en B) het is toch altijd negatief.

En als laatste: ik vind het ook niet mooi om een televisie in je woonkamer te hebben staan. Groot zwart vlak (als ie uit staat ;)). Nee, dat hoef ik niet :N

Ik heb wel een beamer voor als ik een film wil kijken :9 Dat dan weer wel.

Op deze manier mis ik dus alle negatieve aspecten van een televisie en heb ik zelfs meer voordelen (hoewel door bijvoorbeeld Netflix dat al flink wordt ingehaald door de markt).

Dus totdat er in een verre toekomst er opeens onoverkomelijke voordelen ontstaan bij het hebben van een televisie komt zo'n ding er bij mij niet in d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vanuit Belgie gebruik ik het nu ook dagelijks, in het begin had ik nog digitenne er bij voor de Nederlandse TV maar toen de mast afgefikt was werkte dat niet goed meer en eigenlijk miste ik het ook niet.

Het enige wat ik nog heb is een Telenet internetabonnement en zo kijk ik wat dingen via uitzendinggemist, wat uit nieuwsgroepen en dan heb je tegenwoordig ook dingen als Popcorn Time en Series Droid. In Nederland kun je Nederland 1, 2 en 3 ook nog streamen als je een keer Live het songfestival wilt zien ofzo (dat soort dingen en sportwedstrijden of de intocht van sinterklaas zijn de enige dingen die je misschien niet 'on demand' wilt kijken)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Twhomp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:45:

Geld: zoveel kost TV kijken nou ook weer niet. Dus ik besteed het niet bewust aan iets anders. Hapje uit eten ofzo?
Valt best tegen hoor, op jaarbasis. Ik spaar 30 euro per maand uit nu ik mijn tv en telefonie heb opgezegd. Dat is toch mooi weer 360 euro per jaar. Daar kun je best wat leuks van doen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Da's waar: okee, een paar keer uit eten dus van het geld ;) :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Hier nog wel tv abo, maar er wordt nauwelijks live tv gekeken. We zouden alles wat we wel kijken ook online kunnen vinden, al is dat voor NL series soms nog iets lastiger (en die volgt m'n meis zo nu en dan). Enige wat ik wel prettig vind zijn de science kanalen (want, als je iets kijkt waar je niet bewust voor kiest leer je nog 's wat). Maar inderdaad, moet ik hier nu per se zoveel voor betalen? Is kwestie van tijd voor we helemaal op onze eigen 'demand' kunnen gaan kijken :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:04:
Hier nog wel tv abo, maar er wordt nauwelijks live tv gekeken. We zouden alles wat we wel kijken ook online kunnen vinden, al is dat voor NL series soms nog iets lastiger (en die volgt m'n meis zo nu en dan). Enige wat ik wel prettig vind zijn de science kanalen (want, als je iets kijkt waar je niet bewust voor kiest leer je nog 's wat). Maar inderdaad, moet ik hier nu per se zoveel voor betalen? Is kwestie van tijd voor we helemaal op onze eigen 'demand' kunnen gaan kijken :)
Films, series en buitenlandse series kijken we zonder reclame met Netflix op de Apple TV + VPN. Vooral veel Netflix, ook veel science series zoals die op Discovery en National Geographic zijn daar compleet te vinden.

Grote ontdekking: PBS. Gratis (publieke) Amerikaanse tv zender (eigenlijk zijn het iets van 360 zenders) zònder reclame en zeer informatief: www.pbs.org

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9c/PBS_Logo.svg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 10:22

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik heb al drie jaar geen TV aansluiting meer, en heb het nog geen seconde gemist.
Tv series streamen via couchtuner, en films ga ik kijken in de bioscoop/dvd/bluray.
Echt verassend hoeveel tijd je plots extra over hebt om nuttige dingen te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tja, een ziggo abonnement. Het enige wat ik echt op tv kijk zijn voetbal wedstrijden op de NL publieke omroep, commerciele NL zenders en af en toe ZDF voor Duitse interlands.

Het is dat om een af andere reden hele familie op vrijdag/zaterdag graag rlt4 kijkt/op achtergrond heeft.

Ben eigenlijk aan het zoeken naar goedkoopste oplossing voor alleen die zenders. En dan kijken of zoiets als Netflix zich loont. Met de chromecast kan ik sowieso al aantal zaken op tv kijken via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kwam een DVB-T antenne binnen. Besteld bij Dealextreme voor 3 euro inclusief verzenden, jaja.

Ik ben verbaasd over de kwaliteit van de antenne en de ontvangst. Die is uitstekend! Zelfs in een huis met veel beton is de beeldkwaliteit kraakhelder en komt de signaalsterkte niet onder de 80. De antenne staat zelfs niet eens voor een raam, is niet versterkt en we wonen ook niet bepaald naast de zender. Totaal niet verwacht.

Erg grappig idee. Voor eenmalig 3 euro's dokken nu zonder abonnement digitale TV kunnen kijken. Ideaal voor met het WK. En natuurlijk ook voor mee op vakantie. De rest van de zenders kijken we wel online of kunnen we missen als kiespijn.

http://www.dx.com/p/mobil...tional-dvb-t-antenna-8860

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_8860_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits de juiste chip&tuner ook te gebruiken voor iets anders..

\[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

:F Het ging alleen om de antenne

Oh well :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik :) Eigenlijk vanwege religieuze redenen nooit gehad in huis, en nooit gemist. Overigens verbazend veel Tweakers hier zonder TV of nauwelijks kijkend.
2) Hoe ervaar jij dit?
Kan het niet echter vergelijken met toen ik het nog wel had natuurlijk maar vergeleken bij al die huizen waar elke avond de familie op de bank voor de buis zit voel ik me vrij.
4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling? Films/Series die ik echt wil volgen worden inderdaad digitaal verworven en vaak in de trein bekeken. (bespaard tijd :) ) Verder besteed ik mijn tijd aan m'n vriendin en aan werk. Zowel voor de baas vanuit huis of voor mezelf in de avonduren. Er is altijd wel wat te doen en ik zou me eigenlijk afvragen waar ik de tijd vandaan moet halen om zonder doel voor de buis te hangen, hopend op iets boeiends wat net op dat moment wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
wel een tv aansluiting .. alleen geen tv (meer) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Interessante thread! Ik ben gelukkig niet de enige. Ik ben ook al maanden voornemens om mijn TV abonnement op te zeggen, hoofdzakelijk omdat er vooral rotzooi op TV komt. Vroeger had Discovery nog wel eens goede programma's, maar de content is echt zwaar vertokkied.

Ik kijk alleen RTL-Z wanneer ik thuis werk, heeft ook een webstream. Heel af en toe kijk ik een programma op ned 1,2 of 3 en die zijn ook online te streamen. Nu kijk ik af en toe een voetbal wedstrijd, maar ook die zijn online te kijken bij de NOS (weliswaar slechte kwaliteit). De uitzonderlijke keer dat iets op TV is wat niet online te streamen is, weegt gewoon niet op tegen de ~20 euro per maand.

Net even met OnsNet gebeld, mijn contract loopt nog tot oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen tv signaal in huis via kabel of glas.
Wel een dvb-t sprietje voor npo 1/2/3.
Uitzending gemist, gekochte films of docu's geven genoeg content.
Ik lees liever media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

Deze vraag wordt ineens weer extra actueel hier in huis omdat ik sinds een paar weken een rpi met xbmc heb aangesloten op de tv.
Alles wat ik eerst downloadde kan ik nu daarmee bekijken en ik heb inmiddels gezien dat ik met XOT eigenlijk alle zenders wel kan bekijken die ik nu via kabeltv heb.
We hebben nu een alles in een abonnement bij Ziggo maar bellen kan ook prima met onze mobieltjes.

De vraag die nu overblijft is of we dat willen of niet.
Ik ben dan geneigd naar de kosten te kijken en dan pakt het niet zo interessant uit als ik had gedacht denk ik.
Je zegt het abo voor tv/internet en bellen op a 40 euro maar dan neem je een abo voor internet en ik ben een abo voor mijn mobiel nodig(nu prepaid)
Voorlopig overzichtje:
Voordelen: - lagere kosten(?)
-sneller internet(?)
- de lelijke dect telefoons kunnen weg
Nadelen : -hogere belkosten(?)
- we zijn alleen mobiel bereikbaar, kosten bellers

Ik ga zeker nog uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat nadeel met bellen valt reuze mee/is er niet. Kijk eens naar Voipbuster/Rebvoice/Freevoipdeal etc voor bellen. Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Ik bel er al weer 8 jaar mee en het kost bijna niets, kun je voor de mobiel gewoon prepaid houden. Je lelijke decttelefoon zul je dan wel moeten houden (of je koopt een mooiere ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 27-10-2014 10:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

Dankje Marzman, ik ga daar ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik gebruik ook prepaid, in combinatie met FreeVoipDeal. Hoewel de kwaliteit daarvan wel tegenvalt de laatste tijd, dus ik weet niet of ik die ga verlengen als m'n budget op is.
Prepaid bevalt met Bliep goed, voor een euro de hele dag onbeperkt bellen, en korte gesprekken voor 25 cent per minuut (zonder starttik, betalen per seconde). Het vereist soms een beetje planning, maar bevalt prima. Geen risico op rare hoge rekeningen.

Dat bellers duurder uit zijn doet me weinig, sowieso hebben steeds minder mensen vaste telefoon, en als je dan toch met je GSM belt, maakt het qua kosten weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 5 jaar heb ik geen tv nu, ik mis van alles daar door:

-niet relevant nieuws
-popmuziek
-andere "time wasters"
-uren aan reclame iedere maand

Ik kijk op nieuwssites soms om een beetje bij te blijven, al het andere kan me gestolen worden. Een vriendin van me vindt dit heel raar maar ik ben ook groot gebracht zonder veel tv te kijken. Sterker nog, toen ik op kamers ging keek ik nog regelmatig tv, vanaf dat moment minder en minder tot het punt waar ik nu gekomen ben.

De precieze oorzaak weet ik zelf niet eens, ik vond reclame irritant maar niet irritant genoeg tv te verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:47:
Ik leef wel zonder abonnement, maar niet zonder TV-aansluiting. Dat wil zeggen dat ik enige jaren geleden een DVB-T kastje gekocht heb voor ongeveer drie tientjes. Ik ontvang alleen de FTA-zenders, maandelijkse kosten zijn dus nul. Ik ontvang hier Nederland 1, 2 en 3, en Omroep Brabant.
En dat bevalt prima, ik kijk eigenlijk alleen zo nu en dan wat sport, voor de rest vind ik TV-kijken niet echt interessant. De TV staat ook niet in de woonkamer, maar bij mijn bed.
Iets meer dan een jaar verder is de situatie compleet anders. Samenwonend en mijn vriendin nam een hoop zenders mee. Ik kijk nu wel meer, maar nog steeds niet veel. Ik volg een enkele serie die mijn vriendin volgt, voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb al zeker 4 jaar geen TV abbo. Ergerde me kapot aan de leegte en wansmaak. De toppers Gordon en andere so called stars.. Verschrikkelijke BN shit.

Download alles.
Popcorn dr bij.
Uitzending gemist en NOS.nl
Rss feeds via taptu.

Mis het niet.. Die lawaai bak de hele dag aan.. Pfff. Op verjaardagen zie ik hem wel eens aan staan en merk dat ik me er aan Stoor.. Soort overspannen prikkels krijg ik er van.. plus moeite om me op de gesprekken te concentreren door het achtergrond lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah ik heb de aansluiting, want ziggo is het snelste wat ik kan krijgen, maar heb geen decoder in mn tv zitten, dus kan t niet kijken. Denk dat ik al 13 jaar geen aansluiting meer heb, begon met UPC toen dr tijd. Daarna tijdje onsbrabantnet, dat zijn de enige die het snappen, geen tv!. Helaas door verhuizing bij Ziggo.

Verder lees ik ook zeer beperkt het nieuws al jaren. Wat me ook prima bevalt. Wat veel leuker is, een Tagesschau van 30/40 jaar terug kijken op zdf website.

Missen doe je t totaal niet, lekker je eigen leven leiden. Nie heel de tijd al dat gezeik aan te hoeven horen en al die idioten op de buis en de 10 minuten durende reclameblokken.

Enige die ik miste was Jaques Coasteau, maar daar heb ik laatst alles van gedownload incl een bluray. Dus de jaren 90 rtl4 documentaires op zaterdagmorgen kan ik voortaan weer herbeleven. En Bob Ross mis ik af en toe. Verder eigenlijk weinig, al heb ik gister voor t eerst in jaren weer met plezier Youp van t Hek gezien met zn nieuwjaarsconference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 22:48
Vraag:
Ik heb geen TV-abonnement. Wel heb ik een digital ontvanger met Nederland 1,2,3 en RTV rijnmond.
2) Hoe ervaar jij dit?
Goed, ik mis niks.
Verder heb ik een hekel aan de meeste TV programma's, kansloze programmas op RTL enz.
Ik heb een eredivisielive abonnement zodat ik voetbal online kan kijken overal in Nederland.
Het verschilt nog wel eens waar ik ben dus dat is een goede oplossing.
Verder game ik veel en surf op het internet.
Popcorn Time voor films en soms download ik ook nog wel eens een serie.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:19:Vraag: Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Sinds een jaar ongeveer. Sort of noodgedwongen vanwege een verhuizing naar Frankrijk, waar je voor je internet-triple-play-abo een borg moest betalen voor de TV-decoder die enkel met een Franse bankrekening betaald kon worden. En die had ik toen nog niet. Dus nu geen TV.
Hoe ervaar jij dit?
Prima. Ik keek in NL al zelden naar TV-kanalen. Dus dat is nu niet anders. Enkel bij speciale gebeurtenissen (WK, Sinterklaasjournaal 8) ) kijk ik via internet.
Geen verschil in prijs, dus ik hou geen geld over. En met de tijd kijk ik gedownloade afleveringen als ik daar zin in heb.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Interessant topic!

Ik heb geen TV abbo. Betaal alleen voor internet bij UPC.

2) Hoe ervaar jij dit?
Ik ben opgegroeid zonder tv in de woonkamer, hadden er wel 1, maar dat was hoofdzakelijk voor nieuws, informatieve programma
s of sport ofzo. Uiteindelijk werd er niet veel naar gekeken.
Ik mis er daarom niks aan, en zou het ook absoluut niet willen.

Ik heb een abbo'tje op Sport1 en Netflix en deel nog een Foxsport abbo met een broer. Voorheen keek ik dit allemaal gratis en via streams, en Netflix programma's via torrent. Nu ben ik €20,- kwijt per maand voor onbeperkt serie's/films en bijna elke dag wel topvoetbal.
4) Vul je deze tijd op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?
Ik kijk bijna nooit tv programma's omdat ze gewoon bar slecht zijn! Als er wat redelijks tussen zit wat ik wil kijken is het via uitzending gemist of TPB bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik ben opgegroeid met véél TV. Mijn ouders hebben altijd graag de avond gevuld met TV kijken en hebben hem tegenwoordig de halve dag aan staan als achtergrondruis of zo. Ik keek als kind alles wat ik maar kon kijken. Na de studententijd is dat overgegaan op voornamelijk buitenlandse series volgen, met op het hoogtepunt 35 series in één seizoen in mijn kijklijst.

1. Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?

Wij hebben een paar jaar geleden het TV-abonnement opgezegd, omdat we het zat waren om tijd te verspillen aan allerlei onzinnige programma's. Met het bord op schoot dingen kijken als "Take me Out" en dewerelddraaitdoormetmatthijsenzijnmatties gaf gewoon geen goed gevoel. Bij onze verhuizing in september hebben we de TV niet meegenomen.

2. Hoe ervaar jij dit?

Héérlijk. Geen lompe TV meer in de woonkamer met alle apparatuur die daar zonodig aan moest hangen. Geen verleiding meer om toch maar even te zappen nadat je een aflevering van een serie op de mediaplayer hebt gekeken. Ook fijn om te zien dat de kinderen (1 en 4) er helemaal niets aan missen.

3. Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?

Nou, veel geld bespaart het niet omdat we alleen een basisabonnement TV hadden en de achteruitgang in koopkracht dat ruimschoots compenseert :X De tijd gaat naar spelen en dingen maken met de kinderen, goede gesprekken met mijn vrouw, meer bewegen en schrijven.

4. Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

Als we iets willen kijken, pakken we de laptop en kijken doelgericht alleen dat ene (NPO Live, downloads). Dat komt momenteel neer op ongeveer drie/vier afleveringen per week, hier en daar een voetbalwedstrijd en heel soms een film.

[ Voor 198% gewijzigd door Marger op 10-01-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Wij hebben thuis wel een tv aansluiting maar die staat meer aan als een soort achtergrond-iets. Verder kijk ik s'avonds wel RTL Late Night & Jimmy Fallon. Dit zou echter ook zonder tv-aansluiting kunnen, daar ben ik ook voorstander van, echter beslis ik dit niet alleen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyTheClit
  • Laatst online: 19-05 14:31
Onlangs mijn TV-aanbieder laten weten dat ik hun rommel niet langer nodig heb na een zoveelste prijsverhoging.

Het klassieke TV-aanbod is saai, vol herhaling, vol reclame. Ik betrapte me er dan ook op dat de TV soms weken lang niet opstond en verder enkel een keertje een journaal werd bekeken. Dat kan ook met een simpel dvb-t sprietje voor het absolute minimum.

Ik ben niet het soort mens dat netjes op tijd voor de buis wil gaan zitten om een programma te zien maar ook niet het type dat een stroomzuipende STB van de kabelaar de hele dag wil laten draaien. Alles in huis moet uit, behalve de diepvriezer/koelkast.

Bovenop het klassieke aanbod (dat toch al ongeveer 10 jaar hetzelfde is) komen er steeds meer themazenders bij met allerlei rommel die mij helemaal niet boeit, maar dit wordt wel graag aangehaald als een reden om de prijs van een abonnement te verhogen.

Behalve het zenderaanbod is er het on demand aanbod dat ik te duur en te beperkt vond (zeker nu Netflix de norm even is komen verschuiven) en ook dat kijk ik heel weinig. En TV kijken op een tablet vind ik al helemaal niets.

Per maand zat ik al snel aan een €25 of €300 per jaar (tendens stijgend) die werd weggegooid werd aan... NIETS.

Ik mis niks en er is dus ook geen tijd vrijgekomen. Het vrijgekomen geld wordt niet echt gebruikt, het is dan ook máár 300€ per jaar maar dat is toch te veel geld om aan een kabelaar te geven als je er niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
NakedDutchy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:11:
Interessant topic!

Ik heb geen TV abbo. Betaal alleen voor internet bij UPC.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of is dat mogelijk bij UPC (zit zelf bij Ziggo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf ook al jaren geen TV aansluiting. Sterren Springen, soaps etc mis ik echt niet.
Films en Series doe ik via Netflix en soms nog via Usenet.
Verder is HTPC aangesloten op TV en kan je NPO en RTL nog live kijken via web als je dat wilt.
EK,WK, OS kijk ik zo. Nieuws krijg ik binnen op smartphone.
Voor mij geen TV meer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
-Skyhawk- schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of is dat mogelijk bij UPC (zit zelf bij Ziggo.)
Sorry, daar zit wel kabel tv bij. Maar ik betaal dus niet voor digitale televisie of huistelefoon, puur voor internet en eventuele kabel televisie en radio.

Ik betaal €37,50,- voor 50mbps en dan die kabel tv en radio. Ik heb dit sinds juli, en in die tussentijd ben ik al 3x door hun gebeld. Ze probeerden me elke keer een duurder pakket aan te smeren waar wel digitale tv bijzit, want dan kan ik er meer van genieten. Zeker de laatste keer heb ik uitgelegd dat ik helemaal geen tv abbo wil en alleen voor het internet wil betalen en dat helaas al onmogelijk is omdat er dus ook kabel bij zit. Qua internet kosten zijn ze niet de goedkoopste, maar voor mijn huis wel de beste. Ik haal nu ongeveer 30-35mbps snelheid, en sneller gaat hem niet worden zolang onze gemeente geen glasvezel wil aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Verdiepende vraag: wat merken jullie betreffende jullie wereldbeeld na het wegdoen van de tv? Is daar verschil in gekomen vergeleken met vroeger, met de omgeving?

Na 13 jaar zonder tv merk ik dat ik aardig 'wereldvreemd' ben geworden, dat ik anders tegen de zaken aan kijk dan de meeste mensen. Mede omdat ik praktisch geen nieuws meer kijk/lees/luister, alleen achtergrondartikelen lees of docu's kijk. Daardoor bots ik vaak omdat ik dieper en verder probeer te kijken dan het nieuwsbericht, het waarom erachter, hoor en wederhoor, kijken naar werkbare oplossingen in plaats van de eerste reactie ventileren. Aanschaf van producten minder gebaseerd op reclame.
Al met al voelt het beter, maar in de groep kun je minder meepraten en vinden ze je een beetje een outsider. Behalve onder 'lotgenoten' dan, waar je naar verloop van tijd steeds meer van verzamelt om je heen. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
TerraGuy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:48:
Verdiepende vraag: wat merken jullie betreffende jullie wereldbeeld na het wegdoen van de tv? Is daar verschil in gekomen vergeleken met vroeger, met de omgeving?

Na 13 jaar zonder tv merk ik dat ik aardig 'wereldvreemd' ben geworden, dat ik anders tegen de zaken aan kijk dan de meeste mensen. Mede omdat ik praktisch geen nieuws meer kijk/lees/luister, alleen achtergrondartikelen lees of docu's kijk. Daardoor bots ik vaak omdat ik dieper en verder probeer te kijken dan het nieuwsbericht, het waarom erachter, hoor en wederhoor, kijken naar werkbare oplossingen in plaats van de eerste reactie ventileren. Aanschaf van producten minder gebaseerd op reclame.
Al met al voelt het beter, maar in de groep kun je minder meepraten en vinden ze je een beetje een outsider. Behalve onder 'lotgenoten' dan, waar je naar verloop van tijd steeds meer van verzamelt om je heen. :)
Het enige grote verschil wat ik merk is dat ik niet mee kan praten in 'heb je dat gezien'-discussies en dat ik het gros van de 'bekende mensen' niet ken. Beide vind ik geen gemis overigens. Het idee dat ik een outsider zou zijn heb ik niet, terwijl de meeste mensen om mij heen vierkante ogen hebben van het tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-edit, ik quote nu een wel heel oude post :p, zat op een verkeerde pagina denk ik.

Om toch maar wat ontopic te schrijven, heb een paar dagen geleden een Raspberry Pi binnengekregen en daar XBMC (Open Elec) op gezet. Het werkt heerlijk, ik kan eigenlijk alles nu heel makkelijk kijken op mijn tv. Ook heel veel streaming, gisteren Top Gear nog gekeken toen ik thuis kwam zonder iets te moeten downloaden en 12 Monky's. Maar ook uitzending gemist en RTL gemist kun je makkelijk terug kijken, en als je in Nederland woont streaming NL 1, 2 en 3 (ik woon in Belgie en dan werkt dat niet)

[ Voor 169% gewijzigd door Marzman op 09-03-2015 20:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
TerraGuy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:48:

Heb ook ruim 8 jaar geen tv abonnement meer gehad. Reden van opzeggen was reclames.
Ik loop hierdoor vaak achter op groot nieuws en verwijziging naar "net als in die reclame van X". Wel merkbaar in dagelijkse interacties met anderen, maar stoor me er niet aan.
Voor series / films gebruik ik helaas nog steeds vaak delen van het net waar ze geen geld kosten, simpelweg doordat er geen legaal alternatief is. Netflix een tijd geprobeerd, maar moet je eerst een VS-based DNS gebruiken om het meerendeel te zien, en vervolgens mis je nog series van bv. HBO, en zitten er series bij waar een seizoen ontbreekt of ze 2-3 seizoenen achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb m'n TV maar cadeau gedaan. Ik deed al een tijd zonder maar het ding stond hier nog altijd de kast te vullen. Nu niet meer dus. Ik voel me er toch een beetje sentimenteel onder, ik had het ding al m'n halve leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:13:
Ik heb m'n TV maar cadeau gedaan. Ik deed al een tijd zonder maar het ding stond hier nog altijd de kast te vullen. Nu niet meer dus. Ik voel me er toch een beetje sentimenteel onder, ik had het ding al m'n halve leven.
Het was dus een hele oude tv waar je geen moderne mediaplayer op aan kan sluiten? Daar heb je inderdaad niks meer aan, heb ook een projectietv weggegeven deze maand. Maar een moderne tv met HDMI voor een Raspberry Pi of Chromecast heeft toch nog wel toegevoegde waarde voor mij (alleen de kabelaansluiting dat hoeft niet meer)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een echte oude glasbak van 18" ofzo. Ik kan er wel een moderne mediaspeler op aansluiten maar ik heb groter schermen aan m'n computer hangen. Als ik iets wil zien doe ik het daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De laatste keer dat de TV (zonder abonnement, ontvangst o.i.d.) hier aan stond was om mijn Netgear PTV300 te testen. En het werkte. Dus kon die na 10 minuten ook weer uit.

Ik vind het allemaal wel best. We zijn nog steeds te lui om bijvoorbeeld de laptop aan te sluiten op de tv wanneer we een serie kijken. We kijken nu van een 11" MacBook air, die op tafel staat. Iets meer dan een meter daar achter staat dan de 32" TV. Het boeit me te weinig om er een kabel tussen te fixen... (volgens mij is mijn Kanex apparaatje ook stuk, waardoor ik er al helemaal geen zin meer in heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kijken alleen nog nieuws en actualiteiten via Digitenne gratis en voor de rest Netflix en online.

Telt dat ook mee leven zonder TV-aansluiting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
Wij hebben een box voor TV bij onze internetaansluiting maar die is niet uit de verpakking gekomen.

We kochten het huis en er waren twee schotels.
We hebben een schotel gericht op Franse satelliet maar de kabel zit er niet in.
We hebben een schotel gericht op Engelse satelliet en deze is daadwerkelijk aan de tv aangesloten.
Deze tv is 1 keer gebruikt toen afgelopen zomer gasten een wedstrijd van het Nederlands elftal wilden zien.
Die tv is een oude CRT van redelijk formaat.
En ik kwam een filmpje tegen van iemand die een deel van een crt tv gebruikte om zonlicht te bundelen.Dat was een 46" model en het gebundelde zonlicht deed koperen muntjes in no time smelten. Als ik eens tijd over heb zoek ik de specs van onze tv en kijk ik of zoiets met de onze ook mogelijk is dan bouw ik een A frame en breng het zwembad in een uurtje op hoge temperatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Sinds enige dagen echt afgesloten van het kabelsignaal. Nog een DVB-T'tje over. Gaan we dit jaar proberen uit te houden en kijken hoe het bevalt. Ook geen netflix abbo. NPO gemist en wat chromecast/youtube dingen moet het doen.
Pagina: 1 2 Laatste