Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptopadvies webdesigner (Adobe CS5 of CS6)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Via mijn werk heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe laptop mag kiezen en ik kan wel wat hulp gebruiken. Na wat onderzoek zoek ik een laptop met 8gb ram, 500-1000gb op de harde schijf, wat betreft grafische kaart, het verschil tussen Nvidia Geforce en de AMD is mij niet geheel duidelijk, maar na wat rondvraag hoorde ik Nvidia Geforce een stuk vaker.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De programma's die ik het meeste zal gaan gebruiken zijn Photoshop, Illustrator & Dreamweaver CS5 of CS6

Wat mag je laptop gaan kosten?
+/- 900,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop gaat mee van werk naar huis, maar het is vooral treinreizen dus ik kan hem neerzetten, mijn max. ligt zo'n beetje rond de 2,6kg. Wat betreft grootte wil ik gaan voor ong. 15' inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met HP heb ik vooral problemen ondervonden en een MSI hoeft voor mij ook niet meer.
In de winkels waar ik geweest ben kwam ik uit op de Acer, Asus en Sony Vaio.

Enkele laptops die ik ben tegengekomen waarbij ik met name heb gelet op de hoeveelheid ram, geheugen en beeldscherm zijn:
  • Asus laptop R505CB-XX454H
  • Acer laptop Aspire V3 571G-736A8G75MAII
  • Ook enkele Sony Vaio's zijn de revu gepasseerd maar deze hadden 6gb ram, echter is deze mij wel meerdere keren getipt gezien mijn werk.
Nu dacht ik dat na het winkelbezoek de keuze prima kon worden gemaakt, maar op dit moment zit ik met een gevalletje 'door de bomen het bos' niet mee kunnen zien. Mijn vraag is of de twee aangegeven laptops in jullie optiek voldoende zijn en of jullie nog andere laptops aan kunnen raden op basis van de gegeven informatie. Ik sta open voor suggesties ;)

Alvast bedankt!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Geziien het feit dat je hem vaak mee wilt nemen en behoefte hebt aan sterke performance, kun je eigenlijk niet meer om de Sony Vaio S15 heen gaan:
- Licht (1,9kg)
- Erg goed Full HD scherm
- Goede koeling
- Specs zijn prima

Hier staat die in de pricewatch:
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Over het kapot gaan van de videokaarten hoef je tegenwoordig niet echt zorgen over te maken. In het verleden was er ooit een generatie geweest van Nvidia welke echt problemen had... Maar dat was toen.

[ Voor 21% gewijzigd door Vinand op 13-08-2013 10:58 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reactie! Ik ga eens kijken

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Met de apps die je noemt zou ik een SSD eigenlijk onontbeerlijk vinden...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel