Toon posts:

Accespoints aansluiten op modem Ubee EVW321B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw modem gekregen UBEE EVW321B.
Deze zend een WIFI signaal uit met SSID: Ziggo123
Er loopt vanuit dit modem een kabel naar mijn LinksysWRT610 router.
Hier heb ik XBox en 2 PC's bedraad op aangesloten en dit moet ook zo blijven.
Ook deze router zend een Wifi signaal uit met SSID:Ziggo456
Vanuit deze router loopt ook nog een draad naar nog een WIFIrouter:Linksys WRT100 op mijn bovenverdieping met als SSID: Ziggo789.
Hier zit geen apparaat op maar ik heb alleen zijn WIFI signaal nodig.
Ik heb nu 3 netwerken echter op onze laptop en 2 tablets moeten we iedere keer opnieuw inloggen en kijken naar het sterkste signaal aanwezig is, dit is omslachtig en gewoon lastig.
Ik wil eigenlijk een netwerk b.v. Ziggo123 met 2 accespoints of bridge de WRT 100+610.
Nu heb ik onderstaande de vragen
Hoe moet ik het e.e.a. aansluiten om 1 netwerk te krijgen met eigenlijk "3 zendmastjes" en waarvan de apparatuur automatisch zelf het sterkste signaal pakt, kan dit ??
Wie kan mij helpen ik wil graag op gang worden geholpen.

M.vr.gr. Wim

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dit kan niet met consumentenapparatuur..
Je zou kunnen kijken naar Ubiquiti UniFi of Enginuis Access Points.

En ik neem aan dat jij je twee linksysjes op Access Point hebt ingesteld? Anders krijg je double/triple-NAT

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
je zou eventueel alle apparaten het zelfde SSID mee kunnen laten sturen, dan heb je 1 probleem opgelost dat je maar 1x je hoeft aan te melden / wachtwoord in hoef te vullen. wel blijft hij verbonden met het sterkste signaal totdat hij verbroken wordt en pakt hij het sterkte signaal van de andere router.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Ze staan gewoon nog in gesteld als normale router, als ik ze alle 2 in stel als accespoint kan dit dan wel, hoe dit in te stellen,kan ik dit ergens terug vinden in een topic of moet ik zoals ShadowAs1 vermeld kijken naar een andere router/accespoint ?
Ik dacht nl. dat Linksys veel mogelijkheden had ?
PS ik ben beginner,wat is double/tripple NAT?
Groet Wim.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

erikvanhoutert schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:41:
je zou eventueel alle apparaten het zelfde SSID mee kunnen laten sturen, dan heb je 1 probleem opgelost dat je maar 1x je hoeft aan te melden / wachtwoord in hoef te vullen. wel blijft hij verbonden met het sterkste signaal totdat hij verbroken wordt en pakt hij het sterkte signaal van de andere router.
Dat spreek ik tegen.. Soms werkt het wel, soms niet, hangt maar van je client's af.. bovendien krijg je kans dat ze elkaar gaan storen en dat wil je niet hebben..
Zoals je zegt heb je 3 AP's in totaal... zorg ook dat deze qua kanaal van elkaar afstaan, bij voorkeur de eerste op 1, de tweede op 6 en de andere op 11.

En ja, ik zou zelf apparatuur nemen die roaming ondersteund (overspringen naar dichtstbijzijnde AP, met het beste bereik dus)
De reden dat dit niet werkt met consumentenaparatuur is omdat die APs niet van elkaar 'weten' dat ze samen moeten werken. Bij spul zoals engenius, ubiquiti en het pro spul is dat wel, waardoor roaming mogelijk is.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, goedemiddag
Bedankt voor jullie reactie..........
Ik zal het e.e.a. heroverwegen en wellicht de aanschaf van een Ubiquiti UniFi of Enginuis Access Points gaan bekijken.
Ik ga me hier verder in verdiepen.
Topic mag gesloten worden

Groetjes Wim

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:55 ]

Pagina: 1