Na en in steam geen internet

Pagina: 1
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 15:06
Ik kan wel online gamen en online (Steam) chatten (dus heb wel gewoon verbinding), maar een internetsite openen gaat niet lukken.
Lijkt dus alsof Steam mijn internet 'opslokt' voor een bepaalde tijd, zelfs nadat ik de game heb afgesloten.

De sites blijven lang laden en krijg dan een
'de gevraagde pagina kan niet worden weergegeven, controleer of ...'.

In welke richting moet ik zoeken om dit op te lossen?
Had hier normaal geen last van, en kan mij ook niks meer herinneren dat ik iets heb gewijzigd.

Bekabelde aansluiting, Ziggo, Cisco EPC3925, Netgear GS108T-200, heel netwerk statisch IP.
Nog meer info nodig, laat maar weten.

Google kent een soortgelijk probleem
http://answers.yahoo.com/...qid=20130126175619AAemagr
alleen geen oplossing/antwoord.

Verwijderd

Je hebt dus als Steam aanstaat geen internet via je standaard browser of via de steam browser? Als MSN/Skype het wel doen ligt het duidelijk aan de browser / software. Reset de browser compleet en schakel alle invoeg toepassingen uit. Update je netwerk drivers, draai bv. ccleaner om het register op te ruimen etc etc....& Controleer of andere systemen op de LAN er ook last van hebben?

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kan het niet zo zijn dat misschien Steam je gehele bandbreedt opslokt door het binnenhalen van een update voor een game of voor de Steam-client software?
Is daar iets zichtbaar van in taakbeheer onder netwerk? Bij mijn weten kan Steam op de achtergrond blijven draaien, tenzij je dat automatische update mechanisme uitzet of de download pauzeert.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:49:
Je hebt dus als Steam aanstaat geen internet via je standaard browser of via de steam browser? Als MSN/Skype het wel doen ligt het duidelijk aan de browser / software. Reset de browser compleet en schakel alle invoeg toepassingen uit. Update je netwerk drivers, draai bv. ccleaner om het register op te ruimen etc etc....& Controleer of andere systemen op de LAN er ook last van hebben?
Serieus, wat is dit voor drastisch advies? Ga je hierna adviseren om z'n OS opnieuw te installeren :?

TS, ben je al wezen [google=steam uses all my bandwidth]? Staan een hoop verklaringen en oplossingen voor je :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
BtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:15:
[...]

Serieus, wat is dit voor drastisch advies? Ga je hierna adviseren om z'n OS opnieuw te installeren :?

TS, ben je al wezen [google=steam uses all my bandwidth]? Staan een hoop verklaringen en oplossingen voor je :)
Als de PC dusdanig vol zit met troep... Ja waarom niet?

Vind het helemaal geen drastisch advies en eigenlijk heel accuraat. Begin met het resetten van je browser. Indien dat niet help check voor spyware en bende. Controleer gelijk of andere systemen er ook last van hebben. Als je het dan nog niet gevonden hebt is een reinstall niet uitgesloten.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
Quadradial schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Vind het helemaal geen drastisch advies en eigenlijk heel accuraat. Begin met het resetten van je browser. Indien dat niet help check voor spyware en bende. Controleer gelijk of andere systemen er ook last van hebben. Als je het dan nog niet gevonden hebt is een reinstall niet uitgesloten.
Misschien moet je eerst troubleshooten voor dat je "oplossingen" geeft.. je bedoelt het vast goed, maar laten we eerste wachten op wat meer info :) En voor al op de google search die is aangegeven.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Dat is een aanname van jou, die vooralsnog totaal niet bewezen is.
Je zal het inderdaad goed bedoelen, maar zonder enige aanwijzing slaat dit nergens op.

Tijd voor een nieuwe sig..

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Is er een regel toegevoegd aan je firewall (per ongeluk misschien) zodat deze roet in eten gooit? Daarnaast kan je ook kijken naar je anti-virus of daar geen regels / uitzonderingen instaan die hiermee te maken hebben.
Wat je ook nog kan doen is ipconfig /flushdns intypen in cmd met adminrechten.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 11:37
In de instellingen van steam kan je opgeven hoeveel bandbreedte steam mag gebruiken om te downloaden (Settings => Download => ik meet het combobox item rechtsboven) Wellicht kan je dat instellen op iets wat minder is dan je aanwezige bandbreedte?

Daarnaast zou je evt. Netlimiter kunnen installeren om te achterhalen welk process op je PC de bandbreedte gebruikt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:49:
Steam browser laat het ook vaak afweten, maar ik bedoel nu mijn standaard browser.
MSN/Skype heb ik niet.
Ik hoor mijn vriendin nooit klagen als ze achter de laptop zit. En net voor de zekerheid ingame gegaan en kon gewoon blijven surfen op mijn tablet.

Maar op de PC bleef alles weer dood.
FF: Server niet gevonden.
Chrome: Deze webpagina is niet beschikbaar.
IE: Deze pagina kan niet worden weergegeven.
Bluepenguin schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:06:
Kan het niet zo zijn dat misschien Steam je gehele bandbreedt opslokt door het binnenhalen van een update voor een game of voor de Steam-client software?
Is daar iets zichtbaar van in taakbeheer onder netwerk? Bij mijn weten kan Steam op de achtergrond blijven draaien, tenzij je dat automatische update mechanisme uitzet of de download pauzeert.
Update is het iig niet. Wat wel mogelijk is, is dat het spel na het afsluiten scores/data gaat synchroniseren met de Cloud. Maar dit kan nooit zoveel brandbreedte gebruiken.
Plus: zelfs als ik Steam sluit (dus geen proces meer) kom ik nog een tijdje niet op internet.
Tijdens het niet op internet kunnen geeft mijn LAN-verbinding in Taakbeheer gewoon 0% weer.

Maar ja, is LAN hè :?
Staat trouwens de hele tijd op 0% :D

BtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:15:
[...]

Heb er een aantal doorgelezen, maar die gaan eigenlijk vooral over updates/dl's van spellen waardoor ze niks meer kunnen en daarom NetBalancer aanraden. Dat is bij mij dus niet het geval.
[...]

Heb er alleen last van na een spel via Steam (voor zover mij bekend). Reinstall vind ik om die reden een beetje drastisch.
En alle 3 mijn browsers ervaren hetzelfde probleem. Heeft dus niks te maken met mijn browser?
LnC schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:10:
Is er een regel toegevoegd aan je firewall (per ongeluk misschien) zodat deze roet in eten gooit? Daarnaast kan je ook kijken naar je anti-virus of daar geen regels / uitzonderingen instaan die hiermee te maken hebben.
Wat je ook nog kan doen is ipconfig /flushdns intypen in cmd met adminrechten.
Heb hier alleen MBAM en MSE lopen.
Heb ook nog wat meer vinkjes aangevinkt in me Firewall, kijken of dat helpt.
Flushdns had ik al geprobeerd maar dat had geen effect.
Puc van S. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:20:
In de instellingen van steam kan je opgeven hoeveel bandbreedte steam mag gebruiken om te downloaden (Settings => Download => ik meet het combobox item rechtsboven) Wellicht kan je dat instellen op iets wat minder is dan je aanwezige bandbreedte?

Daarnaast zou je evt. Netlimiter kunnen installeren om te achterhalen welk process op je PC de bandbreedte gebruikt.
Mijn probleem heeft eigenlijk niks met downloads te maken, aangezien internet ook off blijft als er geen Steam proces meer loopt?
Hij staat trouwens op geen limiet. Maar ik zie ook een vakje staan met max pings/minuut.
Deze staat op Automatisch/5000. Weet niet of dat invloed heeft? Maar kan het ook wel even proberen.

Weer 3 nieuwe dingen proberen en dan zal ik me weer melden.
Bedankt alvast!

Hmm, net ingame, uitgame, en meteen internet. Maar had wel nog een internetsite open staan. Geen goede test dus :9

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Welk spel speel je? Is dat soms COD? of heb je het bij meerdere spellen?

Bij COD is het namelijk een bekend (maar niet erkend) probleem.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• NeutraleTeun
Speel vooral COD MW3 ja. Dus daar merk ik het vooral bij.
Extra vinkjes in Firewall bij Steam en COD lossen niks op.

Wat wel frappant is, en wellicht handig voor de kenners:

Zodra er een site open staat en ik kom uitgame, gaat internet gewoon vloeiend.
Maar moet ik nog een site openen, dan kan ik erna fluiten.

Dit geeft NetLimiter aan
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5546/9500703741_708afdd841_z.jpg
NetLimiter ingame by Ren0W, on Flickr

Ga zo een ander spel testen ...

Kwam er net achter dat ik eigenlijk geen ander spel heb voor online.
Dus maar even een potje Sniper Elite V2 online gestart, geleaved, exit... en internet werkt meteen.

Lijkt dus wel dat het aan COD ligt |:(

Steam is na Sniper Elite ook duidelijk (en nog steeds) aan het synchroniseren, maar internet werkt naar behoren. Dus dat is ook uitgesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-08-2013 16:43 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Wat ik heb gelezen is dat bij COD sommige versie's teveel UDP sessie's tegelijkertijd hebben openstaan omdat de gegevens van medespelers gesynced moeten worden. Het openen en sluiten van deze UDP sessie's is nogal bugged in COD en zorgt er soms voor dat sessie's open blijven staan. Gevolg: Mensen hebben een paar duizend UDP sessie's draaien waardoor je router vastloopt.

Het stuk kan ik echter niet vinden. Je zal even moeten googlen.

Overigens geeft Netlimiter aan dat er 556 verbindingen open staan. Is dat niet een beetje veel?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• NeutraleTeun
Ik weet niet waar ik dan kan controleren. Heb verder niks open staan dan dat wat je op de screen ziet.
Nu, zonder Steam, zit ik op 130 connecties en 22 processen.

Waarvan 77 van Firefox zijn (alleen deze site heb ik open staan).
Tijdens het tellen is totaal connecties teruggevallen naar 30, maar is ook weer oplopende (in Firefox).
(momenteel 80 totaal)

En net waren het waarschijnlijk de connecties in COD?

Veel verstand heb ik daar niet van. Dat zou een ander met COD even moeten testen.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-12 17:16
Koffie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Dat is een aanname van jou, die vooralsnog totaal niet bewezen is.
Je zal het inderdaad goed bedoelen, maar zonder enige aanwijzing slaat dit nergens op.
JerX schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:08:
[...]

Misschien moet je eerst troubleshooten voor dat je "oplossingen" geeft.. je bedoelt het vast goed, maar laten we eerste wachten op wat meer info :) En voor al op de google search die is aangegeven.
/offtopic
Lezen is echt heel moeilijk niet? |:( er staat ALS met daaronder een mogelijke manier om te troubleshooten en dat een reinstall niet uitgelsoten is. :X

/ontopic
Heb je eventueel een tweede netwerk poort op je machine of een andere netwerk kaart? misschien USB wifi nic? Uitsluiten of het niet aan je netwerk kaart ligt...

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• JerX
Quadradial schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:23:
[...]

[...]

/offtopic
Lezen is echt heel moeilijk niet? |:( er staat ALS met daaronder een mogelijke manier om te troubleshooten en dat een reinstall niet uitgelsoten is. :X
Fair enough, maar ik zou het dan nog steeds niet aangeven.

Ontopic:
Ik heb zelf even een Google op los gelaten, standaard oplossing is om je NAT open te zetten. En deze vond ik wel apart; de Match Recording uitzetten, dit zorgt blijkbaar voor veel netwerk verkeer.

• NeutraleTeun
Ik heb de pricewatch: ASRock Z68 Extreme3 Gen3, met helaas maar 1 netwerk poort.
Ik mag er toch eigenlijk wel vanuit gaan dat dat bord goed is?
Andere kaart of USB wifi heb ik ook niet. Zou zo'n kaart/USB van 2 tientjes volstaan om te testen? Of moet ik daar ook weer kwaliteit voor hebben.

Ingame staat NAT: open. Dus ga ervan uit dat ik dat al heb?
Match Recording zou ik nog kunnen proberen.
Zul je zien dat dan op dat moment ik een super kill maak :D

De meest simpele en goedkoopste workaround is gewoon een site openen voordat ik ingame ga.
En dat vind ik het meest rare, dat ik dan geen problemen heb. Is dat niet key voor een reden/conclusie?
Zelf heb ik niet veel kaas gegeven van netwerken en in/uitgaande verbindingen/pakketten, maar iemand zou hier toch iets uit moeten kunnen herleiden?

Wow, Record uit en ik kan meteen weer op internet *O*
Bedankt allen!

behalve diegenen van wie ik moest formatteren of geld moest uitgeven, voor deze easy 'fix'.
joke joke :D
:>

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-08-2013 10:35 ]

• JerX
Haha nice :) Jammer dat je er een feature voor moet uit zetten, tis dan ook een workaround. Als je een potje wilt filmen kan je het natuurlijk weer aanzetten, met alle gevolgen van dien :+

[ Voor 46% gewijzigd door JerX op 14-08-2013 11:02 ]

Pagina: 1