Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:49:
Je hebt dus als Steam aanstaat geen internet via je standaard browser of via de steam browser? Als MSN/Skype het wel doen ligt het duidelijk aan de browser / software. Reset de browser compleet en schakel alle invoeg toepassingen uit. Update je netwerk drivers, draai bv. ccleaner om het register op te ruimen etc etc....& Controleer of andere systemen op de LAN er ook last van hebben?
Steam browser laat het ook vaak afweten, maar ik bedoel nu mijn standaard browser.
MSN/Skype heb ik niet.
Ik hoor mijn vriendin nooit klagen als ze achter de laptop zit. En net voor de zekerheid ingame gegaan en kon gewoon blijven surfen op mijn tablet.
Maar op de PC bleef alles weer dood.
FF: Server niet gevonden.
Chrome: Deze webpagina is niet beschikbaar.
IE: Deze pagina kan niet worden weergegeven.
Bluepenguin schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:06:
Kan het niet zo zijn dat misschien Steam je gehele bandbreedt opslokt door het binnenhalen van een update voor een game of voor de Steam-client software?
Is daar iets zichtbaar van in taakbeheer onder netwerk? Bij mijn weten kan Steam op de achtergrond blijven draaien, tenzij je dat automatische update mechanisme uitzet of de download pauzeert.
Update is het iig niet. Wat wel mogelijk is, is dat het spel na het afsluiten scores/data gaat synchroniseren met de Cloud. Maar dit kan nooit zoveel brandbreedte gebruiken.
Plus: zelfs als ik Steam sluit (dus geen proces meer) kom ik nog een tijdje niet op internet.
Tijdens het niet op internet kunnen geeft mijn LAN-verbinding in Taakbeheer gewoon 0% weer.
Maar ja, is LAN hè
Staat trouwens de hele tijd op 0%
BtM909 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:15:
[...]
Serieus, wat is dit voor drastisch advies? Ga je hierna adviseren om z'n OS opnieuw te installeren
TS, ben je al wezen [google=steam uses all my bandwidth]? Staan een hoop verklaringen en oplossingen voor je

Heb er een aantal doorgelezen, maar die gaan eigenlijk vooral over updates/dl's van spellen waardoor ze niks meer kunnen en daarom NetBalancer aanraden. Dat is bij mij dus niet het geval.
Quadradial schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:02:
[...]
Als de PC dusdanig vol zit met troep... Ja waarom niet?
Vind het helemaal geen drastisch advies en eigenlijk heel accuraat. Begin met het resetten van je browser. Indien dat niet help check voor spyware en bende. Controleer gelijk of andere systemen er ook last van hebben. Als je het dan nog niet gevonden hebt is een reinstall niet uitgesloten.
Heb er alleen last van na een spel via Steam (voor zover mij bekend). Reinstall vind ik om die reden een beetje drastisch.
En alle 3 mijn browsers ervaren hetzelfde probleem. Heeft dus niks te maken met mijn browser?
LnC schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:10:
Is er een regel toegevoegd aan je firewall (per ongeluk misschien) zodat deze roet in eten gooit? Daarnaast kan je ook kijken naar je anti-virus of daar geen regels / uitzonderingen instaan die hiermee te maken hebben.
Wat je ook nog kan doen is ipconfig /flushdns intypen in cmd met adminrechten.
Heb hier alleen MBAM en MSE lopen.
Heb ook nog wat meer vinkjes aangevinkt in me Firewall, kijken of dat helpt.
Flushdns had ik al geprobeerd maar dat had geen effect.
Puc van S. schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:20:
In de instellingen van steam kan je opgeven hoeveel bandbreedte steam mag gebruiken om te downloaden (Settings => Download => ik meet het combobox item rechtsboven) Wellicht kan je dat instellen op iets wat minder is dan je aanwezige bandbreedte?
Daarnaast zou je evt.
Netlimiter kunnen installeren om te achterhalen welk process op je PC de bandbreedte gebruikt.
Mijn probleem heeft eigenlijk niks met downloads te maken, aangezien internet ook off blijft als er geen Steam proces meer loopt?
Hij staat trouwens op geen limiet. Maar ik zie ook een vakje staan met max pings/minuut.
Deze staat op Automatisch/5000. Weet niet of dat invloed heeft? Maar kan het ook wel even proberen.
Weer 3 nieuwe dingen proberen en dan zal ik me weer melden.
Bedankt alvast!
Hmm, net ingame, uitgame, en meteen internet. Maar had wel nog een internetsite open staan. Geen goede test dus