Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zweeds team wint recordbedrag van 1,4 miljoen dollar op Dota

Pagina: 1
Acties:

• tiefschwarz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2022
Leuk dat er aandacht is voor eSports, maar een verzoekje van mijn kant.

Omdat de wedstrijden gisteren laat werden gespeeld en ik vandaag braaf op mijn werk moest verschijnen, had ik me voorgenomen vanavond integraal de replays te gaan kijken. Dat ik nietsvermoedend tijdens de reis huiswaarts pontificaal op de frontpage van tweakers.net las wie er gewonnen had was een stevige spoiler. Er deed maar één Zweeds team mee in de finale, dus de titel was weinig verhullend. Wellicht iets om mee te nemen voor de volgende keer.

Oh, en in het artikel staat dat het toernooi in de stad Washington was. Het is echter in Seattle in de staat Washington. Klein detail, maar als je het verschil in kilometers moet lopen heb je stevige wandelschoenen nodig.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Verwacht je ook dat bijvoorbeeld een Nu.nl (of welke nieuwssite dan ook) "Ene voetbalteam verslaat de andere" als titel gebruikt, omdat ze niet willen spoileren dat AZ gisteren van Ajax heeft gewonnen?

The devil is in the details.

Verwijderd

Je kan het eigenlijk niet verwijten aan een nieuwssite dat ze nieuws uitbrengen, wel? Jammer dat jij toevallig iets anders te doen hebt/had, maar dat is eigenlijk je eigen keuze.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
De plaatsnaam is aangepast. Voor wat betreft van je verzoek ga ik beleefd doch duidelijk 'nee' antwoorden. Met dat soort zaken kunnen en willen we echt geen rekening houden, dat werkt veel te beperkend.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34
Wat is er beperkend aan? Je kunt toch ook deze titel gebruiken?
Recordbedrag van 1,4 miljoen uitbetaald aan winnaar Valve Dota 2 toernooi

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AquaSheep schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:14:
En wat heeft de gemiddelde lezer die niet de samenvatting wil kijken daaraan?

Met de overige reacties: een nieuwssite is er niet 'om de spanning erin te houden'

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Hahn
AquaSheep schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:14:
In dit geval is het misschien niet zo heel interessant (en daardoor niet zo beperkend) dat het een Zweeds team was, omdat wij Nederlanders daar weinig mee hebben. Maar als het een Nederlands team zou zijn geweest, dan zou je dat zeker wel in de titel willen zetten, of niet soms?

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34
Mij maakt het niet zoveel uit of er een spoiler in de titel staat. Ik vroeg me alleen af waarom het beperkend is om juist geen spoilers in een titel te zetten.

• tiefschwarz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2022
Volgens mij kan tweakers.net prima zelf een afweging maken wat ze hier mee willen doen. Ik heb het voorgesteld om te helpen bewustzijn te creëren zodat er over nagedacht wordt. Dat is kennelijk gebeurt, en ik begrijp het standpunt van tweakers.net heel goed. Het is voor mij ook een prima mogelijk om er rekening mee houden en nieuwssites die hier mogelijk over schrijven een dagje over te slaan.

• Hahn
AquaSheep schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:24:
Mij maakt het niet zoveel uit of er een spoiler in de titel staat. Ik vroeg me alleen af waarom het beperkend is om juist geen spoilers in een titel te zetten.
Omdat je belangrijke details, die ervoor zouden kunnen zorgen dat mensen geïnteresseerd erin zijn (en dus klikken), weg moet laten als je je bezig gaat houden met mogelijke spoilers.

Pagina: 1