[VISTA] Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Hej,

Ik had een vraagje, ik moet namelijk een oude pc een factory reset geven.
Op die pc staat veel te veel rommel en onnodige programma's '(waarvan een deel zelfs niet geheel te verwijderen is). De pc werkt ook gewoon traag door de hoeveelheid zooi die erop zit.

De laptop betreft een acer 8930, dit is een laptop geleverd zonder windows disk en driverdisk. Maar wel een bloated recovery disk van acer zelf. Maar ik wou een kale installatie doen van vista :9~ , drivers heb ik al op usb maar ms heeft nergens de optie om vista home and busnes (64 bit) te downloaden. Weet iemand van jullie waar ik een genuine iso kan afhalen, licentiecode heb ik. Heb al redelijk gezocht op het net, maar vindt niks.

Heb wel geen MSDN en technet account.

Alvast bedankt!!

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 23:20
Kan je niet gewoon Factory Reset uitvoeren? Dan is alle rommel er ook vanaf. Alleen moet je de bloatware nog verwijderen na de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
stane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:04:
Kan je niet gewoon Factory Reset uitvoeren? Dan is alle rommel er ook vanaf. Alleen moet je de bloatware nog verwijderen na de tijd.
Acer heeft indertijd alleen een 32 bits recovery disc gemaakt en geen 64 bits. Maat de kennis voor wie ik dit doe wilt graag een 64 bits os. Dus ben nu aan het zoeken.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zit er meer dan 4 GB aan RAM in dat ding dan? Want als dat niet het geval is, is 64 bit nogal nutteloos en is het meer voor het "omdat het kan"-gehalte. Afhankelijk van de hardware en software die hij wil gebruiken kan het zelfs nog een nadeel zijn ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Het is de core 2 quad (q9000) met 4 gb aan ram. Dus 64 bit moet hier goed opdraaien. Hij wil dit graag, maar ik heb op dit moment geen vista disc meer, daarom vraaag ik jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
En omdat
hij dit graag wil
zit jij allerlei moeite te doen??? Gewoon de 32 bits installeren en dan de troep de-installeren (met revo-uninstall o.i.d.)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Je kan via onderstaande link images downloaden van Digital River, een MS partner.
http://downloadsnfix.blog...s-vista-official-iso.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Ben het aan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Hero of Time schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:30:
Zit er meer dan 4 GB aan RAM in dat ding dan? Want als dat niet het geval is, is 64 bit nogal nutteloos en is het meer voor het "omdat het kan"-gehalte. Afhankelijk van de hardware en software die hij wil gebruiken kan het zelfs nog een nadeel zijn ook.
Sowieso kan je bij Vista de x86-32 en x86-64 keys niet uitwisselen. Dus herinstalleer gewoon wat er origineel op stond.

Pas sinds Win7 zijn taal en aantal bits niet meer afhankelijk. Enkel de versie (Starter, Professional etc).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
D4NG3R schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Sowieso kan je bij Vista de x86-32 en x86-64 keys niet uitwisselen. Dus herinstalleer gewoon wat er origineel op stond.

Pas sinds Win7 zijn taal en aantal bits niet meer afhankelijk. Enkel de versie (Starter, Professional etc).
Ahh, ok tx voor de info. Dan maar upgraden of 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al aan het downloaden bent, kan je het altijd nog proberen. Of D4NG3R kan zo een betrouwbare bron uit z'n mouw schudden waar die claim staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hero of Time schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:35:
Als je al aan het downloaden bent, kan je het altijd nog proberen. Of D4NG3R kan zo een betrouwbare bron uit z'n mouw schudden waar die claim staat ;).
Toevallig laatst nog gehad met het her installeren van een laptop, had Vista 32bit/home premium en wilde Vista 64bit/home premium installeren. Key wilde niet werken (of ik heb hem 5 keer fout overgetikt?) Toen toch maar weer Vista 32bit/home premium geinstalleerd en dat ging zonder problemen.
Laptop was helemaal niet on aardig kwa specs en kon het makkelijk aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Ah. Ik heb het toen blijkbaar niet helemaal goed begrepen, het gaat alleen om de kosten van de DVD als je van 32 naar 64b gaat.

Ik moet hier wel aan toevoegen dat de bronnen welke ik nu vind alleen over Professional of hoger gaan. Zoals prutser aan geeft zou het wel eens kunnen dat dit niet het geval is voor home varianten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er nu Home Premium op staat, dan zal de key niet gaan werken volgens de ervaring van prutser001 en dat is goed om te weten. Dan kan je nog gaan proberen met een Business versie, de key zal daar hoe dan ook niet op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
De persoon in kwestie heeft besloten om te upgraden naar win 8 dus alle problemen zijn van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
D4NG3R schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Bij Vista kon je rustig de 32 en 64 bits keys uitwisselen, taal was (volgens mij) nog wel een probleem. In ieder geval bij de Ultimate versie is dit nooit een probleem geweest.
Kridri schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:52:
De persoon in kwestie heeft besloten om te upgraden naar win 8 dus alle problemen zijn van de baan.
Dat is sowieso een wijs besluit O-)

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Van onze wetten mag je gewoon een ISO downloaden van de ruilbeurzen. BitTorrent, Usenet, of een kopietje trekken van een buurman of neefje mag gewoon. Als je je eigen licentiesleutel maar gebruikt ;)

Helaas mag linken naar dergelijke legale bronnen hier weer niet. Beetje raar, maar laat ik me er deze keer maar aan houden.
Belt om te vragen waar de startknop gebleven is, in 3... 2... 1... :)

[ Voor 22% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-08-2013 20:33 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_Thanatos_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:32:
[...]

Belt om te vragen waar de startknop gebleven is, in 3... 2... 1... :)
Niet als hij voor aflevering een start knop vervanger heeft geïnstalleerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Niet als hij voor aflevering een start knop vervanger heeft geïnstalleerd ;).
Ik hoop oprecht dat ze dat met de komst van 8.1 onmogelijk gaan maken O-) Je moet even door de zure appel heen, maar daarna mis je er NIETS aan. En anders stel je in 8.1 maar gewoon in dat je bij het drukken op die Start Knop je Applicatielijst wil zien i.p.v. het Start scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb zelf Classic Shell geïnstalleerd, maar merkte al snel dat ik al gewend was geraakt aan de tegels. Wintoets rammen en tegel klikken voor programma dat niet op m'n taakbalk staat.

Het grootste probleem aan de Modern UI is dat mensen geen tijd en moeite nemen om 'm naar hun eigen wens in te richten. Alles moet maar gelijk staan zoals het hoort, ipv zelf wat te doen. Ik heb >90% van de standaard meuk eruit gesmeten, wat extra control panel / administrative tools toegevoegd, klaar. Veel sneller toegang tot zaken dan wanneer je met je muis start moet openen, dan submenutjes door moet gaan om dan een pixel te ver te gaan en weer je hele structuur opnieuw moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:22:
Ik heb zelf Classic Shell geïnstalleerd, maar merkte al snel dat ik al gewend was geraakt aan de tegels. Wintoets rammen en tegel klikken voor programma dat niet op m'n taakbalk staat.

Het grootste probleem aan de Modern UI is dat mensen geen tijd en moeite nemen om 'm naar hun eigen wens in te richten. Alles moet maar gelijk staan zoals het hoort, ipv zelf wat te doen. Ik heb >90% van de standaard meuk eruit gesmeten, wat extra control panel / administrative tools toegevoegd, klaar. Veel sneller toegang tot zaken dan wanneer je met je muis start moet openen, dan submenutjes door moet gaan om dan een pixel te ver te gaan en weer je hele structuur opnieuw moet openen.
Dat door submenu's struinen (in het start men), dat doe ik sinds Vista al niet meer. Classic Shell komt er bij mij (en bij mijn vrouw :+) niet op. Nu draait dat ook niet op haar Surface RT, maar goed. Je went snel genoeg aan het start scherm, de tiles etc....en nu er in Windows 8.1 ook nog zo'n enorm handige Help App zit...pfff...nou ik zie een gouden toekomst voor Windows 8.1
Pagina: 1