Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stevige laptop met gaming mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik ben sinds een kleine 2 maanden aan het kijken voor men HP Probook met een krachtigere laptop te vervangen.

1. Wat ga ik met de laptop doen?

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor te programmeren (Java, C, C++,...). Ook zal ik nu en dan eens een spel willen spelen waarvoor ik graag een goede gpu had gehad.

2. Wat mag het kosten?

De laptop mag 2000 euro kosten. Wel is dit het maximum van men budget dus liever daaronder nog.

3. Hoeveel zal ik hem meesleuren?

Ik zal wekelijks de laptop meenemen van mijn kot naar huis. Hierdoor mag het wel iets meer wegen maar niet boven de 4kg.

4. Speciale eisen?

De kwaliteit van de behuizing en componenten moet van een degelijke standaard zijn aangezien ik wel eens hardhandig kan zijn met men laptop :) . Een nog belangrijker punt is voor mij het toetsenbord. Jaren geleden had ik een Thinkpad (met het toen nog klassieke toetsenbord) en heb tot vandaag geen beter toetsenbord gevonden.

Het komt er op neer dat ik graag een laptop had gehad met de bouw kwaliteit van een Dell Precision of Thinkpad met toch de zekerheid dat ik nieuwere games kan draaien. Ook andere programma's zoals Matlab, verschillende IDE's zoals Eclipse, IDEA,.. moeten allemaal probleemloos kunnen draaien.

Ook zou de laptop een van de nieuwere Haswell processor's hebben.

5. Een aantal mogelijkheden :
  • Dell Precision M6800

Ok, de specificaties voor deze laptop zijn nog niet gepubliceerd maar heeft toch zeker een Haswell processor en zal waarschijnlijk een optie voor een K2000 GPU hebben.
  • Thinkpad Haswell W540/T540

Zelfde verhaal als M6800.
  • XMG A523 (Clevo W350ST)

Naar deze laptop gaat op dit moment men voorkeur uit. Enige probleem dat ik hier zie is dat het qua bouwkwaliteit helemaal niet hetzelfde is als de Precision, Thinkpad,Elitebook,....
Graag had ik wat advies gehad rond de keuze van men laptop.

Met vriendelijke groeten,

Merlijn

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
ativ book 8? :P

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

De quadro gpu's die je opsomt zijn dacht ik niet echt optimaal voor games, deze zijn vooral goed voor CAD opdrachten, die jij duidelijk niet gaat doen. Misschien is het dan goed om bij een gewone grafische kaart te blijven. Zoals bijvoorbeeld een GTX770m, zeer goeie kaart.

Uit reviews zou ik weg blijven van de Clevo build computers. Enorm veel lawaai, zijn niet echt stevig (lees ik) en worden tamelijk warm.

Misschien is dit iets voor jouw pricewatch: Asus G750JX-T4039H

Verwijderd

Ik vind je keuzes uiterst vreemd. Je wenst een goed toetsenbord, bouwkwaliteit en gpu.
• precision, zwaar maar mkay
• thinkpad. Altijd een goede keuze.
• XMG A523. Hoe kom je erbij een laptop te pakken van het merk wat het track record bezit voor het maken van de universeel slechtste toetsenborden?

Als je iets wilt met de bouwkwaliteit van een precision met de mogelijkheid om games te spelen, kan ik eigenlijk alleen maar de AW 14, latitude E6540 of Thnkpad W540 aanraden. Waarvan respectievelijk de fan een takkenherrie maakt, de koeling heel slecht is, en nog niet eens is aangekondigd.

Ik denk dat je eisen lichtelijk onrealistisch zijn :P. Ik heb zelf een latitude E6520, een fantastisch apparaat, maar je kan er niet mee gamen, en iets in dezelfde klasse met een snellere GPU was destijds, en nog steeds, lastig te vinden. Eigenlijk alleen in de thinkpad W lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:31:
De quadro gpu's die je opsomt zijn dacht ik niet echt optimaal voor games, deze zijn vooral goed voor CAD opdrachten, die jij duidelijk niet gaat doen. Misschien is het dan goed om bij een gewone grafische kaart te blijven. Zoals bijvoorbeeld een GTX770m, zeer goeie kaart.

Uit reviews zou ik weg blijven van de Clevo build computers. Enorm veel lawaai, zijn niet echt stevig (lees ik) en worden tamelijk warm.

Misschien is dit iets voor jouw pricewatch: Asus G750JX-T4039H
Ja, ik weet dat die GPU's meer voor professionele doeleinden zijn maar ze zijn momenteel de enigste die worden aangeboden bij laptops zoals Thinkpads etc. Ideaal zou zijn een mobiel werkstation (met goede bouwkwaliteit) met een GPU zoals de GTX770m of 780m. Als ik een Quadro K3000/4000/5000 zou pakken, zou die wel games kunnen draaien maar het budget zou daarvoor te laag zijn, vrees ik.

Over de Clevo laptops : Ja, heb ik ook gehoord. Maar op het forum van NotebookReviews zijn er heel wat mensen lovend over die laptops dus begon ik te twijfelen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:41:
Ik vind je keuzes uiterst vreemd. Je wenst een goed toetsenbord, bouwkwaliteit en gpu.
• precision, zwaar maar mkay
• thinkpad. Altijd een goede keuze.
• XMG A523. Hoe kom je erbij een laptop te pakken van het merk wat het track record bezit voor het maken van de universeel slechtste toetsenborden?

Als je iets wilt met de bouwkwaliteit van een precision met de mogelijkheid om games te spelen, kan ik eigenlijk alleen maar de AW 14, latitude E6540 of Thnkpad W540 aanraden. Waarvan respectievelijk de fan een takkenherrie maakt, de koeling heel slecht is, en nog niet eens is aangekondigd.

Ik denk dat je eisen lichtelijk onrealistisch zijn :P. Ik heb zelf een latitude E6520, een fantastisch apparaat, maar je kan er niet mee gamen, en iets in dezelfde klasse met een snellere GPU was destijds, en nog steeds, lastig te vinden. Eigenlijk alleen in de thinkpad W lijn.
Misschien verwacht ik inderdaad iets te veel van de laptop :p.

De AW heb ik ook al bekeken maar daar vindt ik het uiterlijk iets te flashy naar men smaak. Ik zal een kijkje beginnen nemen naar andere minder "professionele" laptops.

Dank voor de reacties btw
Pagina: 1