Dag iedereen,
Ik ben sinds een kleine 2 maanden aan het kijken voor men HP Probook met een krachtigere laptop te vervangen.
1. Wat ga ik met de laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor te programmeren (Java, C, C++,...). Ook zal ik nu en dan eens een spel willen spelen waarvoor ik graag een goede gpu had gehad.
2. Wat mag het kosten?
De laptop mag 2000 euro kosten. Wel is dit het maximum van men budget dus liever daaronder nog.
3. Hoeveel zal ik hem meesleuren?
Ik zal wekelijks de laptop meenemen van mijn kot naar huis. Hierdoor mag het wel iets meer wegen maar niet boven de 4kg.
4. Speciale eisen?
De kwaliteit van de behuizing en componenten moet van een degelijke standaard zijn aangezien ik wel eens hardhandig kan zijn met men laptop
. Een nog belangrijker punt is voor mij het toetsenbord. Jaren geleden had ik een Thinkpad (met het toen nog klassieke toetsenbord) en heb tot vandaag geen beter toetsenbord gevonden.
Het komt er op neer dat ik graag een laptop had gehad met de bouw kwaliteit van een Dell Precision of Thinkpad met toch de zekerheid dat ik nieuwere games kan draaien. Ook andere programma's zoals Matlab, verschillende IDE's zoals Eclipse, IDEA,.. moeten allemaal probleemloos kunnen draaien.
Ook zou de laptop een van de nieuwere Haswell processor's hebben.
5. Een aantal mogelijkheden :
Met vriendelijke groeten,
Merlijn
Ik ben sinds een kleine 2 maanden aan het kijken voor men HP Probook met een krachtigere laptop te vervangen.
1. Wat ga ik met de laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor te programmeren (Java, C, C++,...). Ook zal ik nu en dan eens een spel willen spelen waarvoor ik graag een goede gpu had gehad.
2. Wat mag het kosten?
De laptop mag 2000 euro kosten. Wel is dit het maximum van men budget dus liever daaronder nog.
3. Hoeveel zal ik hem meesleuren?
Ik zal wekelijks de laptop meenemen van mijn kot naar huis. Hierdoor mag het wel iets meer wegen maar niet boven de 4kg.
4. Speciale eisen?
De kwaliteit van de behuizing en componenten moet van een degelijke standaard zijn aangezien ik wel eens hardhandig kan zijn met men laptop
Het komt er op neer dat ik graag een laptop had gehad met de bouw kwaliteit van een Dell Precision of Thinkpad met toch de zekerheid dat ik nieuwere games kan draaien. Ook andere programma's zoals Matlab, verschillende IDE's zoals Eclipse, IDEA,.. moeten allemaal probleemloos kunnen draaien.
Ook zou de laptop een van de nieuwere Haswell processor's hebben.
5. Een aantal mogelijkheden :
- Dell Precision M6800
Ok, de specificaties voor deze laptop zijn nog niet gepubliceerd maar heeft toch zeker een Haswell processor en zal waarschijnlijk een optie voor een K2000 GPU hebben. - Thinkpad Haswell W540/T540
Zelfde verhaal als M6800. - XMG A523 (Clevo W350ST)
Naar deze laptop gaat op dit moment men voorkeur uit. Enige probleem dat ik hier zie is dat het qua bouwkwaliteit helemaal niet hetzelfde is als de Precision, Thinkpad,Elitebook,....
Met vriendelijke groeten,
Merlijn