HTPC herstart na aandoen TV

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste tweakers,

Als ik mijn HTPC opstart en vervolgens mijn tv aanzet (Panasonic GT20) krijg ik netjes beeld. De TV is verbonden via een HDMI 1.4 poort op de hdmi port van mijn moederbord op mijn HTPC. Als ik dan mijn HTPC laat downloaden, doe ik de TV uit.

Als ik vervolgens de TV weer aanzet, start mijn HTPC opnieuw op. Ik heb alle energiebeheer instellingen bekeken, maar kom er niet uit.

Mijn moederbord in mijn htpc is: Asus F1A75-M

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk een in de bios of daar een wake on hdmi oid inzit

Iperf

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik moest gelijk denken aan een probleem wat ik zelf heb gehad met een Panasonic plasma TV.
Hierdoor deed de PC raar, onder andere spontane herstart, doordat er een spanning liep door de kabel bij aanschakelen van de TV. Soms was het zelfs te voelen als je de blanke delen van de stekker aanraakte.

Het probleem lag toen bij mij aan de aarding , door een nieuwe aarding te maken was het probleem opgelost.

Quote van het internet:

Stoorsignalen kunnen ook afkomstig zijn van ESD (Electro Static Discharge, statische ontladingen), EFT (Electrical Fast Transients, snelle electrisch pulsen) en Surge (energierijke pulsen). Als daarbij ook nog eens de aardafscherming of aardverbinding niet optimaal aangesloten is, dan kan een lelijke repeterende storing het gevolg zijn door onvoldoende EMC!

Er zijn ook veel forums die zeggen dat problemen ontstaan door slecht gemaakte HDMI kabels, als test zou je die ook kunnen wisselen.

Hopelijk heb je hier wat aan.