Solidworks PC

Pagina: 1
Acties:

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb een solidworks pctje samengesteld, maar ben benieuwd of iemand hier er iets aan toe te voegen heeft.
Er gaan vrij grote assembly's op getekend worden.

Is het bijv. nu zo erg dat ik geen xeon met ecc memory heb voor solidworks?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z87P-D3€ 96,30€ 96,30
1AMD AMD FirePro V5900€ 400,-€ 400,-
1Cooler Master Force 500€ 31,-€ 31,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 61,86€ 61,86
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Corsair HX650€ 106,90€ 106,90
1Samsung 840 series 120GB€ 82,84€ 82,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 998,75

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Voor hetzelfde geld kun je natuurlijk ook een Xeon 1230 v3 nemen,..dan heb je ECC support. Ok, ietjes meer, maar ook krachtiere processor: pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed . Moederborden zijn weer wel wat duurder.

Uiteindelijk doe je volgens mij de renderingen gewoon op de videkaart. en als ik mij niet vergis heeft die FirePro ook ECC.

Overigens zou je wellicht kunnen denken aan een ietjes grotere SSD,.. altijd vervelend als je later moet upgraden. Misschien de 840 EVO ?

Vraag is, moet je strak op je budget zitten?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Heb niet een specifiek budget gekregen, moet met opties komen. Maak ook maar een optie met een xeon erin dan. Maar dan wil ik wel kunnen uitleggen waarom de xeon dan de betere of nou juist niet de betere keus is. Zelf heb ik totaal geen ervaring met xeon processors.

Firepro heeft idd ECC, werkt hij wel op dit moederbord dan?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Toffei schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:15:
Heb niet een specifiek budget gekregen, moet met opties komen. Maak ook maar een optie met een xeon erin dan. Maar dan wil ik wel kunnen uitleggen waarom de xeon dan de betere of nou juist niet de betere keus is. Zelf heb ik totaal geen ervaring met xeon processors.

Firepro heeft idd ECC, werkt hij wel op dit moederbord dan?
Ik denk als je voor de FirePro gaat, doe je dat ook wegens suppot en ECC. Zeker met belangrijke berekeningen. Dan wil je in je setup ook gewoon ECC hebben. Het bod ondersteund het niet nee, dus je moet toch voor een andere versie gaan. ECC is naast belangrijk voor opslag van je belangrijke bestanden je pc ook iets stabieler maken. Wel tegen een klein tikkeltje performance verlies, maar valt alles mee. Het meeste qua renderen doe je toch op de FirePro. Weet zelf niet of de FirePro een perfecte keuze is, maar het heeft alles te maken met drivers en performance ervan. Ik neem aan dat je die keuze juist hebt gemaakt ;-), dat kan ik niet voor je doen.

De haswell versie (v3) is ongetwijfeld niet veel duurder. de v2 heeft wat minder support betreft moederborden, ze zijn lastiger te vinden. Je moet op zoek gaan naar een met een chipset met c202, c204, c206 of c216 dan.

Voor de Haswell moet je voor de c22X serie gaan kijken. Die zijn er wel.

Supermicro heeft een aantal van deze borden. Asus ook. Voor workstation class zou ik sneller voor Supermicro gaan. De Asus, heft bijvoorbeeld de P8B/P8C-WS versie. Die werken prima. Ik heb zelf overigens de P8B (had hiervoor dezlfde xeon in een supermicro zitten). Alhoewel de supermicro meer richting servers gaan, zijn het oerdegelijke dingen.

Voordeel is van een xeon is dat ze voor de prijs van rond de 220 euro een degelijke processor hebt met alle zakelijke ondersteuning en daarbij ook de processorkracht hebben van een i7. Prijsbewust dus ook :Y).

Let wel op met het juiste geheugen kopen ook dus.

Ik geloof dat Supermicro ook workstations aanbied met deze opties (inclusief firepro). Dell kun je ook bij zijn, maar dan moet je waarschijnlijk de Firepro los kopen erbij. En SSD sowieso bij beide los. (Samsung EVO, normaal of PRo zijn allemaal prima opties).

Kun je er wat mee?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-04 14:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica