nieuws: Elementary OS brengt Luna-release uit
Ik vind de laatste regel van dit artikel inhoudelijk gezien erg vreemd:
Voor het installeren maakt het ook al niet uit wat voor OS er al (voor)geïnstalleerd staat op een machine.
Als ik een nieuwe pc samenstel en nog een lege harddisk heb; is het dan een Windows-systeem? Lijkt mij niet; maar dan kan ik dat OS er nog steeds prima op installeren.
Ook zijn er veel mensen die überhaupt geen Windows of OS X draaien maar bijv. een andere Linux distro.
De enige "beperking" wat betreft het draaien van dit (en eigenlijk elk) OS is het hardwareplatform.
Een meer juiste afsluitende zin zou dus bijvoorbeeld zijn:
Ik vind de laatste regel van dit artikel inhoudelijk gezien erg vreemd:
Het huidige OS wat op een pc staat doet er helemaal niet toe. Het OS is gratis te downloaden; dat kan ik zelfs op een Android-tablet doen, al kan ik hem daar niet op installeren.Het besturingssysteem is gratis te downloaden voor zowel Windows- als Mac-systemen.
Voor het installeren maakt het ook al niet uit wat voor OS er al (voor)geïnstalleerd staat op een machine.
Als ik een nieuwe pc samenstel en nog een lege harddisk heb; is het dan een Windows-systeem? Lijkt mij niet; maar dan kan ik dat OS er nog steeds prima op installeren.
Ook zijn er veel mensen die überhaupt geen Windows of OS X draaien maar bijv. een andere Linux distro.
De enige "beperking" wat betreft het draaien van dit (en eigenlijk elk) OS is het hardwareplatform.
Een meer juiste afsluitende zin zou dus bijvoorbeeld zijn:
Het besturingssysteem is gratis te downloaden en draait op x86-systemen met een 32-bit of 64-bit architectuur.