Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Topicstarter
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, en had enkele kanshebbers op mijn lijstje staan. Uiteindelijk besloten even te wachten op de Haswell refresh, maar nu zie ik toch langzaam door de bomen het bos niet meer.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, website beheren, programmeren, video kijken, licht gamen. Foto- en video bewerking in zeer beperkte mate.

Wat mag je laptop gaan kosten?
- €1000 voor een laptop zonder SSD standaard (die voeg ik dan zelf nog toe indien mogelijk)
- €1150 voor een laptop mét SSD

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Accuduur liefst >4u. Slanke laptop is een plus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet: Medion, Acer, HP
Voorkeur: Asus, Sony, Lenovo, Dell

Eisen:
- Formaat: 15"
- Scherm: 1920x1080
- CPU: Haswell i7 Quad of goede i5.
- GPU: dedicated, GT750M of beter
- RAM: >8GB

Wensen:
- Mat scherm
- zonder touchscreen
- Toetsenbordverlichting
- Body: zilver of zwart
- CD drive, om SSD in te plaatsen (indien SSD nog niet aanwezig)

Shortlist:
- Asus N550: Voldoet aan mijn eisen, maar toch een nadeel: de versie zonder touchscreen heeft een low voltage dualcore i7 schip, terwijl de versie mét touchscreen een quadcore i7 heeft. De combinatie mat scherm + quadcore i7 zit er dus niet in. Zie deze specs sheet: http://tweakimg.net/g/for...imgur.com/vFk7ZP0.png%3F1

- Lenovo Y510P Ideapad (link): Voldoet aan mijn eisen, maar helaas een glanzend scherm. Geen idee of ik hier zelf een SSD in kan plaatsen?

Opmerkingen, suggesties? Graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 16:04
Je zou kunnen kijken naar een n56, deze heeft wel een mat scherm maar dan heb je wel een iets mindere GPU namelijk een GT740 ipv een GT750. Verder Zul je al snel bij een Asus of lenovo uitkomen als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48
mag ik je vragen waarom je geen HP laptop wil? Bouwen toch prima laptops. Een medion of acer snap ik gezien de bouwkwaliteit (prijs kwaliteit is dan weer ander verhaal. Voor weinig geld heb je een prima huis/tuin/keuken laptopje)

Ooit al gekeken naar de probooks of elitebooks van hp?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
koentjuh1987 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:32:
mag ik je vragen waarom je geen HP laptop wil? Bouwen toch prima laptops. Een medion of acer snap ik gezien de bouwkwaliteit (prijs kwaliteit is dan weer ander verhaal. Voor weinig geld heb je een prima huis/tuin/keuken laptopje)

Er is op het moment en al jaren lang geen enkele HP verkrijgbaar op de markt die of niet zwaar overpriced is, of koelingsproblemen heeft, of behoorlijk bouwkwaliteit issues heeft. Met discutabele uitzondering van een gemiddelde Clevo laptop is er in principe geen slechtere merk op de markt om uit te kiezen.

Waarom zou je bijvoorbeeld in hemelsnaam een probook of een elitebook nemen als je ook een superieure Lenovo Thinkpad of een Dell Latitude kan nemen. Daarnaast: Acer/Medion >>>> HP in het consument segment.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 12-08-2013 21:20 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Vinand schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:19:
[...]

Er is op het moment en al jaren lang geen enkele HP verkrijgbaar op de markt die of niet zwaar overpriced is, of koelingsproblemen heeft, of behoorlijk bouwkwaliteit issues heeft.
Ho ho ho, niet zo snel: pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd :+

De rest van HP voldoet inderdaad wel aan je beschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het hijacken van de thread, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets héél gelijkaardig maar dan 17" ipv 15" en zeker met SSD. Budget tot €1300.

Heeft iemand hier een goede suggestie voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 13:21

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:36:
Sorry voor het hijacken van de thread, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets héél gelijkaardig maar dan 17" ipv 15" en zeker met SSD. Budget tot €1300.

Heeft iemand hier een goede suggestie voor? :)
Jeps, maak je eigen topic ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:36:
[...]

Ho ho ho, niet zo snel: pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd :+

De rest van HP voldoet inderdaad wel aan je beschrijvingen.
Je hebt helemaal gelijk. :') :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dicee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:36:
Je zou kunnen kijken naar een n56, deze heeft wel een mat scherm maar dan heb je wel een iets mindere GPU namelijk een GT740 ipv een GT750. Verder Zul je al snel bij een Asus of lenovo uitkomen als ik dit zo lees.
N56 is inderdaad nog een optie, kijken of ik die nog ergens kan vinden.
koentjuh1987 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:32:

Tja, HP. Zoals in dit topic gezegd, vind ik de bouwkwaliteit vaak tegenvallen van de consumenten modelletjes. Probooks en Elitebooks lijken me buiten budget.

Bij een Engelse review online werd nog vermeld dat er ook een N550 met quadcore i7 zonder touchscreen (en dus mat scherm) komt, dus da's een meevaller. Mocht die er toch niet komen, wordt het waarschijnlijk de Lenovo. Het glanzende scherm van de Lenovo is wel jammer, maar ik heb al even op eBay gekeken en er zijn wel wat anti-glare 'stickers' te krijgen. Werkt zoiets goed, of is dat kansloze troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het jaren geleden geprobeerd, en vond het kansloze troep.

Waarom haal je eigenlijk de lenovo in plaats van de N56? De meeste mensen zijn van mening dat je de lenovo alleen moet nemen als de grafische prestaties enorm belangrijk zijn. De GPU is maar een paar procent sneller dan in de N56, maar je betaalt wel meer en krijgt wat minder kwaliteit in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
N56 is bij mijn winkel niet meer leverbaar in de gewenste configuratie, en daar wil ik sowieso bestellen. Ik heb vandaag nog even gezocht, en kwam deze MSI tegen: pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL

Normaal gezien ben ik niet zo'n fan van gaming notebooks vanwege het doorgaans uitbundige uiterlijk, maar deze MSI ziet er nog wel strak uit. Youtube review: YouTube: MSI GE60 & GE70 Haswell Refresh Product Showcase

Wat denken jullie van deze optie? In de video is te zien rond 11:57 dat er makkelijk een SSD ingebouwd kan worden, dus da's ook een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*post verscheen twee keer, deze mag dus weg*

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 18-08-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De MSI GE lijn heeft een vrij slechte bouwkwaliteit, toetsenbord en touchpad. Verder is de koeling en accuduur rampzalig. Ik zou werkelijk niet weten waarom die laptop meer kost dan de N56, want die is toch duidelijk op behoorlijk wat punten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn die ervaringen gebaseerd op de vorige variant (pre-Haswell dus)? In een video review spraken ze bijvoorbeeld al over een nieuw design van de case (of ze daarom optisch of technisch bedoelen, weet ik niet...), nieuw toetsenbord en ik zie ook een ander touchpad.

Klinkt in ieder geval niet erg positief. Zal nog eens wat ervaringen opzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 18-08-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik kan zien is het enige wat veranderd is aan de case de palmrest. Die is nu van aluminium in plaats van plastic. Dat helpt niet zo veel. Vanwege statische electriciteit issues op een ongeaard stopcontact heb ik zelfs liever plastic. Het interne ontwerp is ook hetzelfde gebleven.

Ik zie wel dat het touchpad is veranderd, en met de GE60 met GT 750m heb je waarschijnlijk minder koelproblemen dan met de GTX 765m. Dat klopt dus niet helemaal in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513621

De lenovo y510p heeft een matte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513621

En, ja je kan er een SSD in plaatsen.

De volgende keer kan je gewoon je oude bericht wijzigen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Bolletje op 28-08-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 15:05
de Y510P heeft géén mat scherm in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Darkstone? Heb je ook ervaring met de hp spectre serie?
Pagina: 1