Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, en had enkele kanshebbers op mijn lijstje staan. Uiteindelijk besloten even te wachten op de Haswell refresh, maar nu zie ik toch langzaam door de bomen het bos niet meer.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, website beheren, programmeren, video kijken, licht gamen. Foto- en video bewerking in zeer beperkte mate.
Wat mag je laptop gaan kosten?
- €1000 voor een laptop zonder SSD standaard (die voeg ik dan zelf nog toe indien mogelijk)
- €1150 voor een laptop mét SSD
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Accuduur liefst >4u. Slanke laptop is een plus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet: Medion, Acer, HP
Voorkeur: Asus, Sony, Lenovo, Dell
Eisen:
- Formaat: 15"
- Scherm: 1920x1080
- CPU: Haswell i7 Quad of goede i5.
- GPU: dedicated, GT750M of beter
- RAM: >8GB
Wensen:
- Mat scherm
- zonder touchscreen
- Toetsenbordverlichting
- Body: zilver of zwart
- CD drive, om SSD in te plaatsen (indien SSD nog niet aanwezig)
Shortlist:
- Asus N550: Voldoet aan mijn eisen, maar toch een nadeel: de versie zonder touchscreen heeft een low voltage dualcore i7 schip, terwijl de versie mét touchscreen een quadcore i7 heeft. De combinatie mat scherm + quadcore i7 zit er dus niet in. Zie deze specs sheet: http://tweakimg.net/g/for...imgur.com/vFk7ZP0.png%3F1
- Lenovo Y510P Ideapad (link): Voldoet aan mijn eisen, maar helaas een glanzend scherm. Geen idee of ik hier zelf een SSD in kan plaatsen?
Opmerkingen, suggesties? Graag
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, website beheren, programmeren, video kijken, licht gamen. Foto- en video bewerking in zeer beperkte mate.
Wat mag je laptop gaan kosten?
- €1000 voor een laptop zonder SSD standaard (die voeg ik dan zelf nog toe indien mogelijk)
- €1150 voor een laptop mét SSD
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Accuduur liefst >4u. Slanke laptop is een plus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet: Medion, Acer, HP
Voorkeur: Asus, Sony, Lenovo, Dell
Eisen:
- Formaat: 15"
- Scherm: 1920x1080
- CPU: Haswell i7 Quad of goede i5.
- GPU: dedicated, GT750M of beter
- RAM: >8GB
Wensen:
- Mat scherm
- zonder touchscreen
- Toetsenbordverlichting
- Body: zilver of zwart
- CD drive, om SSD in te plaatsen (indien SSD nog niet aanwezig)
Shortlist:
- Asus N550: Voldoet aan mijn eisen, maar toch een nadeel: de versie zonder touchscreen heeft een low voltage dualcore i7 schip, terwijl de versie mét touchscreen een quadcore i7 heeft. De combinatie mat scherm + quadcore i7 zit er dus niet in. Zie deze specs sheet: http://tweakimg.net/g/for...imgur.com/vFk7ZP0.png%3F1
- Lenovo Y510P Ideapad (link): Voldoet aan mijn eisen, maar helaas een glanzend scherm. Geen idee of ik hier zelf een SSD in kan plaatsen?
Opmerkingen, suggesties? Graag