• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 08:35

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Ik heb pas ontdekt dat er een service port achterop mijn Samsung LE40B650 zit die eigenlijk een verstopte seriele verbinding herbergt. Samsung noemt dit Ex-Link. Nadat ik zelf een 3.5mm jack naar DE-9 kabeltje heb gemaakt is het me gelukt om doormiddel van het versturen van HEX codes de televisie te bedienen. Dingen als inputs kiezen, het volume regelen en de televisie uitzetten gaat allemaal prima. Echter, als de televisie uit staat krijg ik hem niet ingeschakeld met de "power on" code. Mijn vraag is of er iemand hier met dezelfde of een vergelijkbare televisie (B series) die ook Ex-Link gebruikt (of dat wel eens wil proberen) eens wil kijken of het probleem zich bij hem of haar ook voordoet of anderzijds ideeën heeft waarom dit niet werkt. Ik vind het nogal raar dat er wel een power on code is, maar dat deze gewoon niet werkt.

Ik heb overigens al contact opgenomen met Samsung en zij zeggen:
Ik kan u hier helaas niet mee helpen omdat de ondersteuning op dit gebied niet wordt gegeven.
Wij beschikken helaas niet over de informatie die u nodig hebt.
Dus. Misschien kan ik wel ruilen met iemand die een vergelijkbare televisie heeft waarbij het wel werkt, maar deze functie toch niet gebruikt. Anders wordt het op een gegeven moment toch een nieuwe denk ik (misschien deze keer wel gewoon een televisie met seriele interface kopen...).

Als er interesse is kan ik wel wat meer informatie geven over hoe je een kabel maakt en welke programma's en welke codes je kan gebruiken.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 08:35

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Kick O-)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:22
Je kunt dit misschien beter kwijt op het SamyGo-forum, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het mogelijk is de TV op te starten via exlink.