Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

170 eu extra voor laptop met geforce GT 750m i.p.v. GT 710m?

Pagina: 1
Acties:

• tomvtricht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2023
hallo allemaal,
ik sta op het punt een laptop te kopen en ik vraag me af of het het waard is om 170 euro extra te betalen voor een laptop met een nvidea geforce GT 750m grafische kaart in vergelijking met een laptop met zo goed als de zelfde specificaties maar met een nvidea geforce GT 710m. is het verschil in beeldkwaliteit de 170 euro extra waard?
alvast bedankt voor de reacties!
mvg. Tom

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
De kleuren en de scherpte van je beeld hangt af van je beeldscherm, niet van je videokaart.
Als je wilt gamen op de laptop, dan heb je wel een betere videokaart nodig en dan is de upgrade het geld wel waard. Op een 710M kan je zo goed als niet gamen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik raad je aan om even het LAA beleid te lezen. Als je alleen maar farmville gaat spelen, dan zeg ik: 170 euro extra is erg veel geld daarvoor. Maar misschien ga je wel werken met CAD. Des te meer jij aan ons verteld over de laptop en wat je er mee wilt doen, des te beter wij je kunnen helpen. :D

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• tomvtricht
bedankt voor jullie reacties. Ik wil er aardig op kunnen gamen. ik heb inmiddels de laptop besteld. hij heeft i7, 120gb ssd, 1T hdd, geforce GT 750m, 16gb ram, is full hd en 17,3 inch. hier is de link van de laptop: http://www.4allshop.nl/NX.M9VEH.001?ref=tweakers
jullie mening?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

je hebt 'm al besteld... onze mening is dan toch niet meer van toepassing? Of had je graag gewild dat we 'm de hemel in prijzen?

-_-

• tomvtricht
Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:12:
Ik raad je aan om even het LAA beleid te lezen. Als je alleen maar farmville gaat spelen, dan zeg ik: 170 euro extra is erg veel geld daarvoor. Maar misschien ga je wel werken met CAD. Des te meer jij aan ons verteld over de laptop en wat je er mee wilt doen, des te beter wij je kunnen helpen. :D
mijn vervolgopleiding wordt industrieel product ontwerper, dus ik ga inderdaad veel werken met CAD. verder wil ik er mooi op kunnen gamen. het hoeft niet perfect te zijn maar games als far cry 3 en tomb raider wil ik toch wel mooi kunnen spelen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sommige mensen kunnen echt niet wachten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• tomvtricht
M2M schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:35:
je hebt 'm al besteld... onze mening is dan toch niet meer van toepassing? Of had je graag gewild dat we 'm de hemel in prijzen?
nope. ik vraag me af hoe mensen die aardig wat weten van gamen op laptops er over denken. ik neem juist aan dat het lang niet zo goed is als de meeste laptop gamers zullen hebben.

• tomvtricht
Damic schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:38:
Sommige mensen kunnen echt niet wachten.
haha nee ik dacht fuck it ik doe het gewoon.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:34:
bedankt voor jullie reacties. Ik wil er aardig op kunnen gamen. ik heb inmiddels de laptop besteld. hij heeft i7, 120gb ssd, 1T hdd, geforce GT 750m, 16gb ram, is full hd en 17,3 inch. hier is de link van de laptop: http://www.4allshop.nl/NX.M9VEH.001?ref=tweakers
jullie mening?
Goodluck met die laptop, Acer is naar mijn mening een crappy merk. 17,3 inch neem je niet even zo mee. De i7 is minder dan een 4700. Hij weegt 3,4 kilogram

Je had bijvoorbeeld veel beter een asus n56 kunnen nemen met een 740 en een i7 voor +- 830 euro. Kan je er een SSD inknallen en je systeem is veel beter. Bovendien heb je een goed scherm in die asus zitten :)

Als je toch graag die 750 wil (of zelfs een 755!) en een hashwel i7 kon je beter kijken naar de lenovo y510p (NIET SLI VERSIE)

[ Voor 22% gewijzigd door Frozen op 12-08-2013 15:45 ]

• tomvtricht
Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Goodluck met die laptop, Acer is naar mijn mening een crappy merk. 17,3 inch neem je niet even zo mee. De i7 is minder dan een 4700. Hij weegt 3,4 kilogram

Je had bijvoorbeeld veel beter een asus n56 kunnen nemen met een 740 en een i7 voor +- 830 euro.
hmm ja hij is inderdaad lastig mee te nemen, maar ik was specifiek op zoek naar een laptop met veel ssd. dit werd namelijk sterk aangeraden voor mijn opleiding. ik kon geen laptops vinden van 15 inch en bruikbaar ssd. alleen cache ssd was te vinden.

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Je had bijvoorbeeld veel beter een asus n56 kunnen nemen met een 740 en een i7 voor +- 830 euro. Kan je er een SSD inknallen en je systeem is veel beter. Bovendien heb je een goed scherm in die asus zitten :)

Als je toch graag die 750 wil (of zelfs een 755!) en een hashwel i7 kon je beter kijken naar de lenovo y510p (NIET SLI VERSIE)
Ben ik het volledig mee eens. Vroeger wat Acer laptops gehad, maar dat was altijd drama.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

hmm ja hij is inderdaad lastig mee te nemen, maar ik was specifiek op zoek naar een laptop met veel ssd. dit werd namelijk sterk aangeraden voor mijn opleiding. ik kon geen laptops vinden van 15 inch en bruikbaar ssd. alleen cache ssd was te vinden.
Je moet er ook zelf een SSD instoppen 8)7
En een laptop met veel SSD, omdat dat aangeraden was? :F vreemde mensen daar op die school.
Ik had de bestelling geannuleerd, maarja wie ben ik?

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 12-08-2013 15:48 ]

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
ik zou de order annuleren, ik voorzie overhittingsproblemen en een dode accu na een half jaar...

• tomvtricht
MHz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

Ben ik het volledig mee eens. Vroeger wat Acer laptops gehad, maar dat was altijd drama.
van de mensen om me heen hoorde ik juist alleen maar goede verhalen over acer. niet dat ik jullie niet geloof natuurlijk. om die andere laptop te nemen en er nog een hoop ssd in te zetten zou denk ik flink wat meer kosten dan wat ik nu heb uitgegeven.
tja ik had beter eerst even kunnen afwachten wat jullie allemaal te zeggen hadden maargoed. hij is besteld en ik hoop dat hij niet tegenvalt.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

van de mensen om me heen hoorde ik juist alleen maar goede verhalen over acer. niet dat ik jullie niet geloof natuurlijk. om die andere laptop te nemen en er nog een hoop ssd in te zetten zou denk ik flink wat meer kosten dan wat ik nu heb uitgegeven.
tja ik had beter eerst even kunnen afwachten wat jullie allemaal te zeggen hadden maargoed. hij is besteld en ik hoop dat hij niet tegenvalt.
Succes ermee, en veel plezier :)
(dit is niet ironisch)

• tomvtricht
Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Succes ermee, en veel plezier :)
(dit is niet ironisch)
haha bedankt. nogmaals bedankt voor jullie reacties :)

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Je weet dat je bij een internet aanschaf je order altijd kunt annuleren en zelfs 14 dagen afkoelingsperiode hebt om hem nog altijd voor geld retour te sturen...

• tomvtricht
Spuitelf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:56:
Je weet dat je bij een internet aanschaf je order altijd kunt annuleren en zelfs 14 dagen afkoelingsperiode hebt om hem nog altijd voor geld retour te sturen...
ja ik zit er nu ook aan te denken ja. hoe duur is het om er extra ssd in te zetten en ten kosten waarvan gebeurt dat? ik bedoel is daar zomaar ruimte voor of moet er iets voor uit?

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48
acer... zou idd zoals hierboven gezegd de order annuleren! Kun je beter een n56 halen en dan dvd speler vervangen voor een ssd ;-) ben je goedkoper uit voor zelfde/betere performance.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

ja ik zit er nu ook aan te denken ja. hoe duur is het om er extra ssd in te zetten en ten kosten waarvan gebeurt dat? ik bedoel is daar zomaar ruimte voor of moet er iets voor uit?
Licht eraan wat voor laptop je neemt.. sommige laptops hebben extra ruimte voor een mSATA SSD, andere moet je de HDD vervangen voor de SSD. In de meeste 15" is het vervangen. Zullen vast genoeg mensen hier je advies kunnen geven daarin!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 07:18
ACER was altijd drama (ervaring met de series van 2004 t/m 2010), het lijkt nu beter te gaan.

Toch zou ik voor een notebook zonder SSD kiezen, en als je wilt gamen minimaal een GeForce 750M als het om de 7 serie gaat. Die SSD moet je gewoon zelf regelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• tomvtricht
hmm ja ik wil sowieso minimaal 750GB geheugen hebben, dus de hdd vervangen voor ssd wordt hem niet. en als ik de dvd driver er uit haal, hoe werkt dat dan als ik programma's van school moet installeren. en office?

• rutger465
dat doe je dan via het netwerk/USB sticks, ik werk al jaren zonder optische drive en nog maar 1x nodig gehad om een ouderwets programma te installeren.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Of je zet je optical drive in een caddy als externe. Ik heb zo;n ding via Ebay besteld voor bijna niks. Die 1x in de 5 jaar dat ik de drive nodig heb doet dat ding het wel.

• tomvtricht
oke ik heb de order geannuleerd. is het ook nog puzzelen met welke ssd's er in kunnen?

• dicee
Bijna alle SSD's kunnen erin, belangrijkste is dat het een 2,5" ssd is met een sata aansluiting. Ik zou eens kijken naar de samsung 840 serie ;-) en zo'n hdd caddy is via ebay of andere websites waaronder hddcaddy.nl te krijgen. Hier heb ik mijne besteld voor de n56vb en heb ik ingebouwd op de plek van de dvd speler. Dit werkt prima ;-) Nouja... heb de HDD op de plek van de dvd speler gedaan en de SSD op de plek van de HDD dit ivm sata snelheden

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dicee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:27:
Bijna alle SSD's kunnen erin, belangrijkste is dat het een 2,5" ssd is met een sata aansluiting. Ik zou eens kijken naar de samsung 840 serie ;-) en zo'n hdd caddy is via ebay of andere websites waaronder hddcaddy.nl te krijgen. Hier heb ik mijne besteld voor de n56vb en heb ik ingebouwd op de plek van de dvd speler. Dit werkt prima ;-) Nouja... heb de HDD op de plek van de dvd speler gedaan en de SSD op de plek van de HDD dit ivm sata snelheden
Je bedoelt de crucial m500. Deze is beter voor als je gaat studeren. Hij is namelijk betrouwbaarder.

• dicee
Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:30:
[...]

Je bedoelt de crucial m500. Deze is beter voor als je gaat studeren. Hij is namelijk betrouwbaarder.
Dat mag ook, dat is om het even ;-)

• tomvtricht
oke dus even op een rijtje. naar welke merken kan ik het best kijken en welke 15 inch modellen zouden jullie vooral aanraden voor gamen, als ik de prijs onder de 900 euro hou exclusief de ssd die ik er dan bij koop.
verder heb ik nog de vraag of full hd bij 15 inch wel echt full hd is.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:38:
oke dus even op een rijtje. naar welke merken kan ik het best kijken en welke 15 inch modellen zouden jullie vooral aanraden voor gamen, als ik de prijs onder de 900 euro hou exclusief de ssd die ik er dan bij koop.
verder heb ik nog de vraag of full hd bij 15 inch wel echt full hd is.
Heb ik toch al een paar keer duidelijk gezegd, of?
Full HD = 1920*1080 pixels. Zegt niets over de grootte van het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 12-08-2013 16:47 ]

• tomvtricht
het was me niet duidelijk nee -_-

• rutger465
Wat Gaming betreft is denk ik Alienware nummer 1, anders heb je nog de XPS laptops en bijvoorbeeld Asus/HP/BTO etc.

Merken die me tegenstaan zijn bijvoorbeeld Acer,toshiba(was vroeger super, tegenwoordig maken ze dummy's lijk het wel) of packard bell(als het nog bestaat)

• tomvtricht
Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:47:
[...]

Heb ik toch al een paar keer duidelijk gezegd, of?
Full HD = 1920*1080 pixels. Zegt niets over de grootte van het scherm.
ah ik zie je comment. ik ben een beetje aan het kijken en met de asus lijk je niet echt mooi meer te kunnen gamen. de lenova ziet er super uit, alleen heeft die een glanzend scherm waardoor het me erg vervelend lijkt om buiten te gaan zitten. bedankt voor de duidelijkheid over full hd. weet ik dat ook weer :)

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:26
Om toch even tegenwicht te bieden: Ik heb de afgelopen jaren 2x een Packard Bell (is ook Acer) en 2x een Acer laptop gehad. Ik ben behoorlijk veeleisend, en deze modellen hadden gewoon goede hardware voor een schappelijke prijs. Ik sleepte vervolgens de laptop 5x per week heen en weer van mijn huis naar mijn werk (op de fiets, dus hobbeldehobbel) en dat ging allemaal goed.

Van de 4 laptops is er 1x iets mis gegaan (ineens rare vlekjes in het scherm). De laptop werd opgehaald op maandag en vrijdags had ik hem terug, met nieuw scherm. En geen gezeik ondanks dat ik zelf een CPU had vervangen door eentje die ik van eBay af had gehaald.

Ik weet dat je hier op Tweakers niet mag zeggen dat Acer helemaal niet slecht is, maar goed. Ik wil niet zeggen dat ze 10 jaar geleden goed waren, maar tegenwoordig zijn het gewoon leuke machines met goede service. Je initiële laptopkeuze was dan ook gewoon goed geweest voor wat jij wil.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

redah schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:19:
Om toch even tegenwicht te bieden: Ik heb de afgelopen jaren 2x een Packard Bell (is ook Acer) en 2x een Acer laptop gehad. Ik ben behoorlijk veeleisend, en deze modellen hadden gewoon goede hardware voor een schappelijke prijs. Ik sleepte vervolgens de laptop 5x per week heen en weer van mijn huis naar mijn werk (op de fiets, dus hobbeldehobbel) en dat ging allemaal goed.

Van de 4 laptops is er 1x iets mis gegaan (ineens rare vlekjes in het scherm). De laptop werd opgehaald op maandag en vrijdags had ik hem terug, met nieuw scherm. En geen gezeik ondanks dat ik zelf een CPU had vervangen door eentje die ik van eBay af had gehaald.

Ik weet dat je hier op Tweakers niet mag zeggen dat Acer helemaal niet slecht is, maar goed. Ik wil niet zeggen dat ze 10 jaar geleden goed waren, maar tegenwoordig zijn het gewoon leuke machines met goede service. Je initiële laptopkeuze was dan ook gewoon goed geweest voor wat jij wil.
Alleen een beetje overpriced. betere specs zitten in een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)

• tomvtricht
redah schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:19:

vanaf ik ging zoeken naar laptops wilde ik eigenlijk al een 15 inch laptop, omdat het simpelweg onpraktisch is om elke dag naar school en terug te nemen in m'n tas. het is wat mij betreft dus een groot voordeel dat ik nu weet dat ik een laptop van 15 inch kan nemen en toch ssd kan hebben wat ik wil. het enige nadeel is wel dat als ik games online wil spelen ik toch een dvd drive nodig zal hebben.

• tomvtricht
ik heb weinig ervaring met laptops, dus kan iemand mij vertellen of het echt vervelender is om een glanzend scherm te hebben dan een non glare scherm?

• dicee
Ik heb zowel een mat scherm als een glanzend scherm gehad, mat ziet er naar mijn mening toch beter uit. Dit is en blijft natuurlijk persoonlijk aangezien sommigen een glanzend scherm toch mooier vinden.

• tomvtricht
dicee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:47:
Ik heb zowel een mat scherm als een glanzend scherm gehad, mat ziet er naar mijn mening toch beter uit. Dit is en blijft natuurlijk persoonlijk aangezien sommigen een glanzend scherm toch mooier vinden.
ik dacht dat het vooral was om buiten mee te kunnen zitten? of heeft het daar weinig mee te maken?

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:26
Al krijg ik bij de zoekactie naar 'lenovo y510p' direct reacties waaruit blijkt dat Lenovo andere spullen in hun Y510P laptop stopt dan ze adverteren ;) Ik heb niks tegen Lenovo, raad het ook wel eens aan voor mensen... Maar zo zie je maar, voor ieder merk is wel iets (negatiefs) te vinden.
tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:48:
ik dacht dat het vooral was om buiten mee te kunnen zitten? of heeft het daar weinig mee te maken?
Daar heeft het gedeeltelijk mee te maken. Je zult een significant stuk minder weerkaatsing van zonlicht hebben, het glimt allemaal minder. Maar, als je scherm geen heel hoge helderheid heeft, ga je met een mat scherm ook niets zien buiten in de zon (dan is je scherm gewoon donker).

Ik ben zelf wel fan van een mat scherm, het oogt voor mij natuurlijker. Plus dat je minder snel viezigheid ziet ;)

[ Voor 32% gewijzigd door redah op 12-08-2013 17:53 ]

• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 18:26
rutger465 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:48:
ik zou de order annuleren, ik voorzie overhittingsproblemen en een dode accu na een half jaar...
Onzin heb de laatste jaren genoeg acers gehad en kwalitatief zitten ze kwa onderdelen niet onder een asus + dat hij niet als een samsung in elkaar zit dus niet uit elkaar spat zodra hij een keertje een duikvlucht maakt.
Aan de andere kant vind ik m wel flink aan de prijs voor de specs die hij heeft.

mocht iemand het niet eens zijn met mijn mening over samsung DM stuur graag een paar foto,s van een klant die er eentje heeft laten stuiteren en mijn oude acer van 2.5 jaar uit heeft 1.7 meter overleeft. _/-\o_

• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 18:26
rutger465 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:00:
Wat Gaming betreft is denk ik Alienware nummer 1, anders heb je nog de XPS laptops en bijvoorbeeld Asus/HP/BTO etc.

Merken die me tegenstaan zijn bijvoorbeeld Acer,toshiba(was vroeger super, tegenwoordig maken ze dummy's lijk het wel) of packard bell(als het nog bestaat)
Ik wil wel een discussie starten over de xps lijn aangezien ik deze op dit moment heb:)
1 De palmrest word gloeiend heet zodra je intensief gebruik maakt van de laptop.
2 De wifi kaarten die ze standaard erin stoppe zijn waardeloos voor gaming.
3 De videokaart in de laptops is niet sterk genoeg om op leuke fps in 3d te werken en 3d dus totaal nutteloos is.
4 tenzij je een xps kocht tijdens hun faal in de webshop hij zwaar overpriced is.

• tomvtricht
jeffrey12 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:55:
[...]

Ik wil wel een discussie starten over de xps lijn aangezien ik deze op dit moment heb:)
1 De palmrest word gloeiend heet zodra je intensief gebruik maakt van de laptop.
2 De wifi kaarten die ze standaard erin stoppe zijn waardeloos voor gaming.
3 De videokaart in de laptops is niet sterk genoeg om op leuke fps in 3d te werken en 3d dus totaal nutteloos is.
4 tenzij je een xps kocht tijdens hun faal in de webshop hij zwaar overpriced is.
wat denk je er van om daar gewoon een nieuw forum voor aan te maken haha.
Pagina: 1