Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 14:18
Hallo,

Ik zou graag wat meer info willen vinden hoe je een ledstrip op verschillende tijden van kleur kan laten veranderen. Op verschillende delen vd dag een andere kleur.

Denk dat dit met een arduino kan/moet. Heb verder geen ervaring met code enz. Maar misschien weet iemand een tutorial site. Ik heb nog niks kunnen vinden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:32
Het kan inderdaad goed met een arduino, die heeft namelijk GPIO pinnen waarmee je data kan sturen (ledstrip) d.m.v. een simpel stukje code moet je de (rgb) ledstrip van kleur kunnen veranderen.

Bv. Je propt een aantal tijdstippen in een list en die loop je door. Als hij bij een nieuw object is geef je de strip een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
ben van plan 1 lange led strip te maken die dus ook 1 kleur heeft.

En kan dat ook tijdsgebonden? bv om 13:00 naar rood?

[ Voor 29% gewijzigd door Remco Tr op 12-08-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Ja, dit kan...
De Arduino heeft een clock, je moet hem alleen wel syncen met iets dat weet hoe laat het is (Bv via een pc 1x per uur / dag / maand / jaar een update sturen, of in iedergeval nadat je hem hebt aangezet laten weten hoe laat het is. )
Zie bijvoorbeeld: http://playground.arduino.cc/Code/time

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Arduino met dcf77 module ds1337 eraan?

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 12-08-2013 20:21 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:44
Je moet ook even opletten dat je iets nodig hebt om te schakelen, de output pinnen van de arduino kunnen de stroom die door zo'n (goedkopere) ledstrip gaat bij lange na niet aan. Bovendien werken de meeste ledstrips op 12 of 24V en niet op 5V waar de arduino op werkt.

Je zult dus of zelf iets moeten solderen of een shield kopen en gebruiken hiervoor (zoiets bijv: http://store.open-electronics.org/Arduino%20RGB%20shield )

Wat je ook zou kunnen doen is zo'n goedkope RGB ledstrip incl. controller & afstandsbediening gebruiken en dan een Arduino + Infrarood led als 'afstandsbediening' laten fungeren. Wellicht minder ideaal, maar als je meerdere ledstrips wil aansturen kan is het goedkoper dan 1 arduino + shield per strip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Welke zoekmachine gebruik jij? Bij mij geeft Google grofweg zo'n 2.8 miljoen resultaten bij Arduino Tutorials.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:12

HaTe

haat niet

Dit kan met een Arduino/Teensy zonder extra shields/modules. Je hebt een extra voeding nodig want je Arduino alleen gaat dit niet redden. Dus als die ledstrip 4 draden heeft, zijn dat +, -, data en clock. De + en - aan de voeding, de - tevens aan de ground van de Arduino.
Dan kan je deze library gebruiken welke de RGB controller kan aansturen: http://code.google.com/p/fastspi/

Ik weet niet hoe dat zit met de simpele RGB strips, zit daar een RGB controller chip in/bij?

Laat maar, volgens mij zit het bij simpele RGB strips anders. Ik heb alleen ervaring met RGB strips waarbij elke led afzonderlijk te regelen is (voor Ambilight).

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 12-08-2013 18:08 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Simpele strips hebben een common en 3 aansluitingen voor de kleuren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Remco Tr
Moet me alleen nog even verdiepen in de code.

Volgens mij kan je dmv mosfets de leds aansturen. Ook dat ff uitzoeken..
Pagina: 1