Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bingo?! In je browser.

Pagina: 1
Acties:

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Na bijna een jaar niet meer geprogrammeerd te hebben begint het nu weer een beetje te kriebelen.
Om wat nieuwe technieken aan te leren zou ik graag een multiplayer bingo game willen maken.

Nu zijn er de laatste tijd behoorlijk wat nieuwe technieken bijgekomen zoals MeteorJS, maar ook bijvoorbeeld NodeJS word steeds populairder. Ik zie door alle bomen het bos niet meer.

De game zoals ik hem zie is best simpel, elke speler "koopt" 1 of meerder kaarten, de ronde begint en de computer kiest de nummers, het afstrepen gaat automatisch en kaartje vol is bingo.

Om wat nieuws te leren zou ik graag dat dit alles realtime gebeurt, dus spelers hoeven niets te refreshen, het mooie zou zijn ook nog een chatbox erbij.

Ik ben geen programmeer wonder en de technieken die ik goed beheers zijn php, mysql, jquery (en een beetje normale javascript).

Wat zouden jullie doen om zo'n game te realiseren?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik zou beginnen met uitzoeken welke techniek ik zou willen gebruiken ;)

Download NodeJS eens, ga kijken welke packages ervoor zijn (bijv. SockJS en ExpressJS) en ga ermee spelen :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Lijkt me een behoorlijk saaie game eigenlijk...
Er zijn 2 "spannende" elementen aan Bingo. Dat je goed op moet letten dat je geen nummers mist, en de competitie met de rest van de zaal.
Je bent van plan die alle 2 uit het spel te halen.

De chat is wel een goed idee. Ik zou ook het automatisch afstrepen van de nummers er uit halen.

TheS4ndm4n#1919

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Het is gewoon een probeersel om iets dat realtime werkt te maken.

MeteorJS heeft een Node server nodig om te draaien overigens, denk dat ik maar eens in die richting ga kijken.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 09:23
Volgens mij is DerbyJS (http://derbyjs.com/) handig hiervoor.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:19:
Lijkt me een behoorlijk saaie game eigenlijk...
Er zijn 2 "spannende" elementen aan Bingo. Dat je goed op moet letten dat je geen nummers mist, en de competitie met de rest van de zaal.
Je bent van plan die alle 2 uit het spel te halen.

De chat is wel een goed idee. Ik zou ook het automatisch afstrepen van de nummers er uit halen.
Wij hebben voor een niet nader te noemen grote loterij in Nederland dit een paar jaar terug gemaakt en er was veel volk te vinden die dit de hele dag door speelde. In die chat ontstonden complete vriendschappen, heel grappig :D
Pagina: 1